י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אי הבנה

ברגע האחרון: החתונה בחסידות הועברה למקום אחר

חתונת בנו הצעיר של רב חסידי דושינסקיא בבית שמש וצעיר נכדיו של הרבי הקודם מדושינסקיא הועברה תוך פחות מ- 24 שעות מכפר סבא להר טוב בבית שמש. 'בחדרי חרדים' על מאחורי הקלעים של החתונה הגדולה וכאב הראש של המארגנים ברגע האחרון

ברגע האחרון: החתונה בחסידות הועברה למקום אחר
האולם בכפר סבא עם חסידי דושינסקיא צילום: שוקי לרר

פחות מעשרים וארבע שעות לפני שמחת החתונה הגדולה לבן זקוניו של הגאון רבי מרדכי יהודה דושינסקיא רב קהילת דושינסקיא בית שמש וצעיר נכדיו של הרבי הקודם המהרי"ם דושינסקיא זצ"ל, עם נכדת הגאון רבי חיים מאיר הלוי וואזנר גאב"ד זכרון מאיר בבני ברק הועברה החתונה ממרכז האירועים וואלי בכפר סבא למתחם ב'הר טוב' ליד בית שמש. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אי הבנה בין המארגנים לבעלי האולם היא זו שהביאה להעברת החתונה למקום אחר ברגע האחרון, לפני מספר חודשים נערך דינר 'לך ישלשו' לטובת מוסדות דושינסקיא ומאז סגרו בחסידות עם בעלי האולם על החתונה שתיערך הערב, בדינר עצמו לא היה טריבונות (פרנצע'ס) ולצורך החתונה החלו בהקמת הפרנצע'ס ולאחר אי הסכמת בעלי האולם להוסיף עוד פרנצ'עס הודיעו בחסידות על העברת החתונה. 

באולם עצמו שמארחים תמיד חצרות חסידים וחתונות מבני הציבור החרדי טוענים: "היינו שמחים מאוד לערוך את האירוע אצלנו, אך לצערנו הכמות שנסגרה מלכתחילה עם מארגן האירוע השתנתה ברגע האחרון על ידו והתווספה כמות אורחים אשר מבחינה חוקית ובטיחותית לא הייתה לנו אפשרות להכיל. על פי הסקיצה המקורית היו אמורים להיות באולם כ- 1000 אורחים, כמות אשר אנו רגילים וערוכים לה ביום יום. בפועל נבנו באולם עוד פרנצ'עס (טריבונות) ל- 900 אורחים נוספים, ללא אישור מהנדס ויועץ הבטיחות שלנו וללא תיאום מולנו".

"הועבר המסר למארגן האירוע שהקיבולת המקסימלית באולם עפ"י החוק שרישיון העסק מאפשר לנו הינה 1,060 בלבד. אם האינפורמציה המוקדמת הייתה מדברת על כמות המוזמנים המדויקת (1,800 אורחים לערך, אשר מבחינה חוקית לא אפשרית כאמור) לא היינו מקבלים את האירוע מלכתחילה. אולמי וואלי כבעבר ישמחו להמשיך לארח דינרים וחתונות של הציבור החרדי".

בקהילת חסידות דושינסקיא לא מבינים איך דבר כזה קורה שעות לפני החתונה, אחד החסידים אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' "השקיעו כל כך הרבה לחתונה - חתונת בן הזקונים של אב"ד בית שמש והנכד אחרון של הרבי הקודם הגאב"ד מהרי"ם זצ"ל, לחתונה זו מגיעים נגידים מחו"ל בראשם ר' הערשל הערבסט ומשפחתו כ-50 איש, ועוד מנכדי המהרי"ם משפחות כץ וויסמנדל וסופר שבאים לקחת חלק בשמחה האחרונה של בן דודם הראשון.

עוד אומרים בחסידות, "החתונה הזו הייתה אמורה להיות העתק הדבק מחתונת בת הזקונים של הרבי מדושינסקיא בשנה שעברה, אבי החתן אב"ד החסידות בבית שמש עבר סבב ביקורים בין אדמו"רים ורבנים בחצרות קודש להזמינם לחתונה, גם קייטרינג יוקרתי מבית לימונ'ס- רוט הוזמן לחתונה, והכל עבר ברגע האחרון למקום אחר".

מרכז האירועים בכפר סבא שהיה מוכן לשמחה. צילום: באדיבות המצלם

בדושינסקיא לא נהוג לשלוח הזמנות אישיות לכלל החסידים והפעם בעקבות חתונת בן זקוניו של אב"ד בית שמש נשלחו אלפי הזמנות לבתי אב חסידים ואוהדים עם צירוף הקדשה של הרב המחותן שליט"א, דבר שמכביד על המארגנים איך להודיע בתוך יממה על שינוי מקום.

מערך הסעות מיוחד ושאטלים הוכן לחתונה בגן האירועים - וואלי בכפר סבא, ההרשמה לכך כבר נסגרה ביום ראשון, והחסידים שילמו על כל כרטיס. חלק מהבעיה בשינוי המקום לאזור בית שמש, זה החזרת כסף לציבור, ביטול/חידוש הסכם מול חברת ההסעות.

בדושינסקיא זו לא פעם ראשונה שמחתנים בהר טוב הרבי מדושינסקיא עצמו חיתן לפני יותר מעשור שם הכשירו את המקום, לחתונת בת הרבי עם בן הרב שפיץ, וכמו כן גם הרב מבית שמש חיתן אחד מבנותיו באותו מקום.

החתונה כאמור במתחם בהר טוב שהוכן מבעוד לחגיגת חנוכת הבית לתלמוד תורה בבית שמש,  מעמד קבלת פנים יתקיים בבית המדרש דושינסקיא ברחוב רבי יהושע 10בבית שמש וברחבת בית המדרש תיערך החופה, והסעודה לנשים באולם במושב מחסיה. 

המתחם בהר טוב לשם הועברה החתונה. צילום: באדיבות המצלם

חסידות דושינסקיא הר טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד