י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרשת הרב ברלנד • פרסום ראשון

עימות אלים: המתלונן תקף לפתע את העצור וזה פונה לבית חולים

פרשת עושק שחור מסתעפת: ל'בחדרי חרדים' נודע כי אמש התפתח עימות אלים במשטרת ירושלים בין המעורבים בפרשה - עימות שהוביל אף לפינוי של המותקף לבית החולים כשהוא חבול ומוכה • העימות החריג הצריך את התערבותם של השוטרים שנכחו בחדר החקירות • כל הפרטים

עימות אלים: המתלונן תקף לפתע את העצור וזה פונה לבית חולים
אילוסטרציה צילום: pixabay

פרסום ראשון: במהלך עימות שנערך אתמול (שלישי) במשטרת ירושלים בין אחד החשודים שנעצרו במסגרת פרשת "עושק שחור", לבין מתלונן נגדו - הותקף העצור על ידי המתלונן ופונה לבית החולים.

מהפרטים המתפרסמים לראשונה ב'בחדרי חרדים', עולה כי אחד העצורים בפרשה בה נעצר גם הרב אליעזר ברלנד מנהיג קהילת שובו בנים, הוכנס לחדר במגרש הרוסים בירושלים, שם עומת עם מי שהגיש נגדו תלונה.

לחדר בו שהה העצור, בן 49 תושב ירושלים, הוכנס המתלונן כדי לערוך עימות בין השניים. להפתעת השוטרים, המתלונן שאצר כעס רב על העצור, שלדבריו גבה ממנו כספים תוך הבטחות שונות ולטענתו אף פגע בתא המשפחתי שלו, תקף את מי שישב מולו - ונעצר בעצמו.

החשוד בפרשת עושק שחור, בן 49, נפצע קלות במהלך התקיפה ופונה לבית החולים והיום יובא לדיון נוסף בעניינו. המתלונן, שאמור היה להטיח את טענותיו בעצור - נעצר על ידי השוטרים שנכחו בחדר וייתכן ויובא גם כן לדיון בבית המשפט.

במהלך אתמול הובאו שניים מתוך ששת העצורים בפרשה, לדיון בעניינים בבית משפט השלום בירושלים. לגבי אחד מהם, נכדו של הרב ברלנד, ציינה השופטת בהחלטתה "עניינו של המשיב הוא חלק מפרשיה נרחבת יותר, ובה נחקרים מספר חשודים. כפי שעולה לכאורה מתוך החומר, מעמדו של המשיב במסגרת אותה פרשיה עבריינית, הוא לכאורה מעמד גבוה ומרכזי", וקבעה כי מעצרו יוארך בשבעה ימים. מעצרו של החשוד הנוסף הוארך בחמישה ימים עד לתאריך 16.2.20.

היום יתקיים דיון בעניינם של ארבעה חשודים, בהם הגבאי המקורב (40) שנעצר אתמול במתחם בית החולים שערי צדק. הרב אליעזר ברלנד שהודה והורשע במעשים חמורים, מעצרו הוארך עד למחר, והיום הוא עבר צנתור בשערי צדק.

בתוך כך, אחד משמונת העצורים בפרשת "עושק שחור" שמעצרו הוארך אתמול בשנית עד ליום ראשון, הגיש הבוקר ערר לבית משפט המחוזי. בהמלצת השופט רפאל יעקובי, עו"ד תומר בנישתי פרקליטו של העצור שהינו מקורבו של הרב ברלנד - משך את הערר שהגיש הבוקר והחשוד יישאר במעצר עד ליום ראשון.

הרב בלרנד פרשת עושק שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד