י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ב'עוצמה' לא מתלהבים

הדיל של הליכוד לבן גביר: סיוע בבחירות בתמורה לוויתור על ריצה להבא

על פי דיווח הבוקר ב'ידיעות', ראש הממשלה פועל למען הצלחת עוצמה יהודית, אולם דורש הבטחה כי אם לא יצלחו את אחוז החסימה לא יתמודדו שוב בבחירות הבאות | ב'עוצמה' הגיבו: "אנחנו עסוקים בהצלת גוש הימין ומקווים שנתניהו למד מהטעות של הבחירות האחרונות"

הדיל של הליכוד לבן גביר: סיוע בבחירות בתמורה לוויתור על ריצה להבא
בנימין נתניהו/איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בליכוד לא ישנים ונערכים בימים אלה כבר לבחירות הרביעיות, כשהם פונים ל'עוצמה יהודית' ומציעים דיל ליו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר כי בתמורה לסיוע כדי שעוצמה תעבור את אחוז החסימה, היא תוותר על התמודדות במקרה של בחירות רביעיות.

על פי הפרסום הבוקר (רביעי) ב'ידיעות אחרונות', מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהלים בשבוע החולף מגעים עם עו"ד איתמר בן גביר, שמתבסס על ההבנה כי בפעילות קלה 'עוצמה יהודית' יכולה לעבור את אחוז החסימה, כשבליכוד יציעו את עזרתם כדי לפעול לכך שהדבר יקרב את הימין לגוש של 61 מנדטים.

נתניהו ואנשיו, כך על פי הפרסום הבינו כי הם לא יצליחו לשכנע את איתמר בן גביר להסיר את מועמדותו ולוותר על ההתמודדות לכנסת ה-23 ולשם כך כמה מיועצי נתניהו הקרובים פועלים יחד עם איתמר בן גביר בניסיון לבחון אפשרות שיצליחו להעביר את עוצמה יהודית את לאחוז החסימה ולהכניסה לכנסת.

בין האופציות עלתה אפשרות כי נתניהו יפנה לסיעת 'יהדות התורה' ויפעל כי אחת החסידויות הקטנות שתומכת ב'יהדות התורה' תעביר את תמיכתה באופן חד פעמי למען עוצמה יהודית, או שמספר רבנים מהציונות הדתית יתמכו ברשימה.

הערכה היא כי המגעים יעלו לריק ולא יתבשלו לכדי פתרון שיעביר את עוצמה יהודית, אך הבקשה של אנשי ראש הממשלה לבן גביר, מעלה חשש על כוונת הליכוד לקראת הבחירות, כאשר על פי הפרסום אנשי נתניהו דרשו התחייבות מבן גביר כי במקרה ולא יעבור את אחוז החסימה, יתחייב כי לא יתמודד בבחירות הרביעיות אם וכאשר יצאו לדרך.

מ'עוצמה יהודית' נמסר בתגובה: "אנחנו עסוקים בהצלת גוש הימין ומקווים שנתניהו למד מהטעות של הבחירות האחרונות, כאשר הוא יצא נגד עוצמה ופיספס את ההזדמנות להקים ממשלה. הסיכוי היחידי לממשלת ימין יהיה אם עוצמה תעבור את אחוז החסימה ונקווה שראש הממשלה יפנים זאת".

בליכוד הכחישו את הפרסום ומסרו: "זה שקר וכזב. אין שום דיל עם בן גביר, הצבעה לעוצמה יהודית ובן גביר מסכנת את ניצחון הימין".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ הגיב לפרסום ב'ידיעות אחרונות' ואמר: "לא אתפלא כבר אם בשביל להימלט ממשפט הוא יתלה בבלפור את התמונה של ברוך גולדשטיין".

עוצמה יהודית איתמר בן גביר בנימין נתניהו בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד