ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"חושב על הנדבקים"

"מפיץ העל של נגיף הקורונה" מגיב לראשונה

הבריטי שנדבק בנגיף הקורונה במהלך פגישת עסקים בסינגפור ולאחר מכן הפיץ את הנגיף באירופה טרם ידע שנדבר, מדבר לראשונה  • "אני אמנם החלמתי, אך מחשבותיי עם אלו שנדבקו בווירוס"

"מפיץ העל של נגיף הקורונה" מגיב לראשונה
צוות רפואי ממוגן מפני הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בריטי בן 53 בשם סטיב וולש, המריא לפגישת עסקים בסינגפור - שם נדבק בקורונה, ומשם המשיך לסקי באלפים ב-23 בינואר. ועל פי ההערכות במהלך אותה חופשת סקי הדביק 11 בני אדם.

רק כשבוע לאחר שחזר לבריטניה, נודע לו שהוא חולה בנגיף הקטלני. התקשורת באנגליה כינתה אותו "מפיץ העל של הקורונה", כיוון שעל פי ההערכות, אמנם לא במודע או בכוונה תחילה, אך הוא הדביק חמישה בריטים, חמישה צרפתים ואזרח ספרדי אחד. על פי הדיווח ברשת סקיי ניוז, מרבית מהנדבקים שהו איתו באתר הסקי.

כעת החלים ווולש, ובראיון לסקיי ניוז הוא אמר "אני רוצה להודות לשירות הבריאות הלאומי על הדאגה והעזרה". הוא הוסיף, כי  "אני אמנם החלמתי, אך מחשבותיי עם אלו שנדבקו בווירוס".

על הרגע בו נודע לו שהוא חולה בנגיף הוא סיפר, "נשלחתי לבידוד בבית החולים וכאמצעי זהירות בני המשפחה שלי התבקשו לבודד עצמם גם כן".

ארגון הבריאות העולמי עדכן שעד כה נדבקו בנגיף 42,708 בני אדם בסין בלבד, כש-1,017 נפטרו בגלל סיבוכיו. מחוץ לסין נדבקו 393 בני אדם מ-23 מדינות שונות ונרשם מקרה מוות אחד בלבד. 

נגיף הקורונה (1) אנגליה סינגפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד