י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סגירת מעגל מרגשת

אחרי 75 שנה: החיילים יזכו לקבורה יהודית

75 שנה אחרי שנפלו במלחמת העולם השנייה במערכה של ארצות הברית באוקיינוס השקט נגד היפנים, יזכו חמישה חיילים יהודים שנטמנו במנילה שבפיליפינים לקבורה יהודית בטקס מרגש

אחרי 75 שנה: החיילים יזכו לקבורה יהודית
pixabay

כ -75 שנים לאחר נפילתם, חמישה חיילים יהודים יזכו לטקס קבורה יהודי. לאחר בדיקות ומחקר קפדני חמישה נופלים אמריקאים יהודים ממלחמת העולם השנייה, יקבלו טקס קבורה יהודי עם מגן דוד, ותפילות לעילוי נשמתם.

הטקס הייחודי אמור להתקיים במנילה - פיליפינים, היום (רביעי). מי שעומדים מאחורי היוזמה, הם מבצע "פרויקט בנימין". שדואגים למצבות של חיילים יהודים, עד עתה היו המצבות עם סמל לטיני, כעת חמשת החיילים אמריקאים הקבורים בבית העלמין האמריקני במנילה יוחלפו בסמל מגן דוד.

"רצינו להביא את האמת לרשומה ההיסטורית. בזמן שהאנטישמיות עולה, חשוב שכאשר מישהו מבקר בבית הקברות, הם יראו את המצבות של הגברים היהודים שדיממו ונלחמו ומתו למענה של ארצות הברית". כך אומר מנהל הפרויקט "בנימין" שלום לאם ל'פוקס ניוז'. "הסמליות חשובה, אלה היו אנשים שנולדו כיהודים, חיו כיהודים, ומתו כיהודים. המורשת היתה חשובה להם ומשפחותיהם".

קרוביהם של ארבעה מתוך חמשת החיילים ישתתפו בטקס ההיסטורי, יחד עם שגרירי ארה"ב וישראל בפיליפינים. קדיש לעילוי נשמתם יאמר בטקס לכל אחד ואחד מהחיילים.

השמות של הנופלים, לואי וולף מפילדלפיה היה בן 25 ונפל ב -19 במרץ 1945. ארתור ולדמן, ממישיגן, נפל בתחילת 1944. שניהם נהרגו על ידי היפנים.

רוברט פינק, מניו יורק, נפל ביום ההולדת ה -25 שלו ב -1944 בפפואה ניו גינאה. אלן פרנקן בן 20 נפל בפיליפינים ב -14 באפריל 1941.

החייל החמישי הוא מהגר יליד פולין, ג'ק גילברט שהיה בן 37 ונפל ​​בפפואה ניו גינאה החדשה בפברואר 1942.

"המשימה של הפרויקט "בנימין" היא להבטיח שהסיפורים של החיילים היהודים יסופרו." מציינת אליסון בטנקור, דוברת הארגון "זה באמת כבוד לתקן את השגיאות האלה ולהבטיח שהחיילים האלה ייזכרו כמו שהם היו - פטריוטים יהודיים אמריקאים שהקריבו את עצמם, כדי שרודנות לא תגיע לחופינו לעולם."

פיליפינים ארצות הברית מלחמת העולם השנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד