י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בתיעוד

צפו: הפוליטיקאי החרדי תקף את האנטישמית ונזרק

המחוקק האורתודוקסי הדמוקרטי לשעבר של ניו יורק, דב הייקינד, הורחק מאירוע באוניברסיטת רוטגרס בניו ג'רזי לאחר ששאל את חברת הקונגרס ראשידה טאליב האנטישמית "מה עם האנטישמיות שלך?"

צפו: הפוליטיקאי החרדי תקף את האנטישמית ונזרק
דב הייקינד נזרק מהאירוע צילום: צילום מסך

חבר האספה הדמוקרטית לשעבר של ניו יורק, דב הייקינד, הורחק מאירוע "מוסלמים למען שלום" שנערך באוניברסיטת רוטגרס בניו ג'רזי,  לאחר שקרא תיגר על נציגת מישיגן בקונגרס ראשידה טאליב, בעקבות ציוץ אנטישמי אותו צייצה בחשבון הטוויטר שלה.

טליב נשאה דברים באירוע, תחת הכותרת "משבר עולמי, פליטים, מהגרים, ומבקשי מקלט, שיעורים מהנביא מוחמד", כאשר לפתע היקינד קם מתוך הקהל והתחיל לצעוק "מה עם האנטישמיות שלך?" הוא הורחק על ידי איש מהקהל חבוש בכפייה שתפס אותו מאחור, לפני שמשטרת הקמפוס נכנסה במהירות וליוותה בכוח את היקינד החוצה מהחדר.

מספר אנשים מהקהל צעקו קריאות עידוד לחברת הקונגרס האנטישמית. "ראשידה, ראשידה", כשהוא הורחק.

היקינד אמר לרשת 'פוקס ניוז' שהוא נהנה מהאירוע עד לאותו רגע, כשהוא ישב בקהל כמעט שלוש שעות עד שטאליב עלתה לבמה.

"אהבתי את מה שהם אמרו" הוא אמר, "ואז ראשידה המשיכה את הערב כשהיא הדוברת הראשית." בשלב זה היקינד קם ממקומו וניסה להתעמת עם טאליב.

"ברגע שצעקתי לעברה, אחד האנשים תפס אותי ואמרתי לו להוריד ממני מיד את הידיים והוא עשה זאת", סיפר הייקינד ל'פוקס ניוז'. "השוטרים לא היו הרחק מאחור והוציאו אותי לפני שיכולתי לקבל תגובה מטאליב". אמר.

הייקינד הוא תומך נלהב של ישראל ומייסד את ארגון "אמריקאים נגד אנטישמיות". הוא צייץ בטוויטר בנוגע לאירוע: "אתגרתי אותה [טאליב] על האנטישמיות שלה והפצת עלילת דם אנטי-יהודית! לא הייתה לה תשובה בשבילי. הם לעולם לא ישתיקו אותנו!".

הייקינד התכוון בדבריו על עלילת הדם שטאליב שיתפה בחשבון הטוויטר שלה את הטענה כי "מתנחלים ישראלים" חטפו והוציאו להורג ילד פלסטיני. למעשה הילד קייס אבו רמילה, בן 8 נמצא על ידי שירותי ההצלה הישראלים ב-26/1/2019 כשהוא טבע במים לאחר שנעלם יום לפני כן. היא גרמה לכמה חשבונות מדיה חברתית פלסטינית להרים הסתה חזקה נגד ישראל, עם עימותים מול כוחות הביטחון במזרח ירושלים.

עיתונאי אנטישמי אנגלי צייץ: "הילד הזה, בן 7, נמצא מת בבאר מים, הוא נרצח על ידי מתנחלים לא חוקיים. האם מישהו בשלטון יבכה היום עם אמו ואביו? האם מישהו יבדוק את ההשתוללות הרעה הזו נגד תושבי פלסטין?".

בין אלה שהפיצו את ההאשמה השקרית, היתה הפוליטיקאית הטרוריסטית הפלסטינית חנן עשראווי שכיהנה כחברת הוועד הפועל של אש"ף, וכיום חברה במועצה המחוקקת הפלסטינית. חנן השתתפה באינתיפאדה השנייה ונפגעה מרימון הלם. מאוחר יותר התנצלה עשרוואי על הציוץ ומחקה אותו. אך ההסתה חילחלה והנזק נעשה.

ניו ג'רזי אנטישמיות דב הייקינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד