י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ארגון ידידים ועמותת סטארט־אח מציגים: אפליקציית סיוע בדרכים ובבתים

מהיום גם בעלי אייפון יכולים לקבל סיוע בדרכים באמצעות הסמארט־פון • עמותת סטארט־אח השלימה בימים האחרונים את פיתוח האפליקציה, ומעתה היא זמינה להורדה גם במכשירם בעלי מערכת הפעלה של Apple

ארגון ידידים ועמותת סטארט־אח מציגים: אפליקציית סיוע בדרכים ובבתים
מתנדבים בפעולה צילום: דוברות ידידים

זוכרים את הפעם הראשונה שאמרו לכם שאפשר 'לקנות' בחנות מבלי לשלם? וכשתהיתם היכן ישנה חנות כזו – התשובה שקיבלתם הייתה, בחנות של גוגל פליי ניתן להיכנס ולהוריד דברים בחינם. אז מסתבר שהחינם לא נגמר בזה, וככל שהזמן עובר החינם מקבל משמעות רחבה יותר. למשל, עמותת סטארט־אח שחבריה פיתחו בהתנדבות אפליקציה עבור ארגון ידידים המספק שירות לאזרחים בדרכים ובבתים בחינם.

ארגון ידידים נוסד בשנת 2006 על־ידי נשיא הארגון, מאיר וינר, מתוך מטרה לתת מענה לאזרחים הזקוקים לעזרה טכנית בדרכים. במהלך השנים, ישראל אלמסי, מנכ"ל הארגון, ולייזי שטרן, סמנכ"ל הארגון, הרחיבו את פעילות הארגון וכיום מעניקים מתנדביו ״עזרה ראשונה שאינה רפואית״ שאינה מצריכה ידע מקצועי בדרכים ובבתים. בשלל תחומים, ביניהם: סיוע בפנצ’ר, התנעת רכבים, מילוי מים / שמן / דלק, בכבישים מהירים ואף בפתיחת רכבים נעולים באמצעות ציוד מקצועי וללא גרימת נזק לרכב. בנוסף, מתנדבי ידידים מבצעים חילוצי שטח לרכבים שהתחפרו, מסייעים בפתיחת דלתות בתים שנטרקו ומחלצים לכודים ממעליות תקועות.

הארגון מונה כיום כ־20000 מתנדבים ומתנדבות הזמינים להגיש עזרה בכל מקום בארץ. מבחינה ניהולית, הארגון מחולק למחוזות, מרחבים וסניפים, כאשר לכל אחד מהם ישנם מנהלים וסגנים הדואגים לפעילות ההתנדבותית באזורים שתחת ניהולם. עד לפני כחצי שנה כל פעילות הארגון התנהלה באמצעות מאות קבוצות ברשת החברתית וואטסאפ, מה שהצריך הפעלת מאות מוקדנים ומתנדבים אשר בצעו את הקשר בין מבקש העזרה למתנדב הנכון להגיש את הסיוע.

"בשנים שהארגון מנה כמה מאות מתנדבים יכולנו להתנהל בקבוצות וואטסאפ", אומר לנו ישראל אלמסי, "כיום שאנחנו כבר מעל ל־20000 מתנדבים, אין אפשרות לנהל דבר גדול כזה בקבוצות וואטסאפ בלבד. אני וסגני, לייזי שטרן, קיבלנו החלטה להעביר את פעילות הארגון לאפליקציה. לשם כך פנינו לעמותת סטארט־אח, והם התגייסו למטרה, ובזריזות ויעילות הראויה להערכה החלו באיסוף הנתונים הנדרשים לפיתוח האפליקציה".

כך נראית האפליקציה החדשה • קרדיט: ידידים

מ־8200 למנכ"ל חברה שהופכת את העולם לטוב יותר:

עמותת סטארט־אח הוקמה על ידי דור סבן, בוגר יחידת 8200, ומשה שלו, מפקד לשעבר באגף המודיעין, והיא פועלת כבר למעלה מ־3 שנים. העמותה פועלת ללא־מטרות־רווח, ועוסקת בפיתוח פתרונות טכנולוגיים עבור עמותות חברתיות החורטות על דגלן את ערכי העזרה לזולת והקלה על חיי האזרחים. לדברי המייסדים, "היוזמה בהקמת עמותה מן הסוג הזה נולדה מתוך זיהוי הצורך של רבות מן העמותות בהתנהלות יעילה ונגישה יותר לקהל היעד, ואשר מתאימה להתפתחות הטכנולוגית שמתרחשת בשנים האחרונות, שבהיעדר זאת נמנע מהן להשתפר ולהרחיב את פעילותן".

במצע העמותה נאמר, כי היא פועלת כל העת בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לעמותת השונות. בין העמותות עבורן החברה פועלת, ניתן למצוא את עמותת ״מתנדבים בארץ החיים״, המחברת בין ילדים מאושפזים במחלקות אונקולוגיות לבין מתנדבים. כאשר האפליקציה אמורה לסייע להורים בשמירה על ילדיהם, כך שהמתנדבים יוכלו לבחור את ההתנדבות לפי הזמינות שלהם ולפי מיקומם הנוכחי. העמותה מורכבת ממתנדבים המגיעים משלל התחומים השונים; מנהלי מוצר, מעצבים גרפיים, מתכנתים ועוד. סטארט־אח הוקמה מתוך רצון לקחת את התחום המוביל של המאה ה־21, טכנולוגיה ופיתוח, ואיתו לעשות טוב בעולם.

לפני כשנתיים פנו מנהלי ארגון ידידים באמצעות יעקב באגד, מנהל אגף טכנולוגיה בארגון, לעמותת סטארט־אח בבקשה למציאת פתרון טכנולוגי למורכבות הקיימת בניהול אלפי המתנדבים הפועלים תחתיו, וכן לצורך פיתוח אפליקציה עבור האזרחים המעוניינים לקבל עזרה ממתנדבי הארגון. בעמותה נרתמו למשימה ולאחר בירור הצרכים הייחודיים של הארגון החלו במרץ בפיתוח האפליקציות. בשלב ראשון פתחו חברי העמותה אפליקציה המיועדת למתנדבי הארגון, באמצעותה החלו המתנדבים לקבל קריאות לסיוע באמצעות אפליקציה במקום הקבוצות שפעלו עד כה. נציין, כי אפליקצית הכוננים עדיין בשלבי הרצה, וכי בחלק מהאזורים עדיין נעזרים בקבוצות וואטסאפ לקבלת קריאות. לאחרונה הושקה האפליקציה הראשונה המיועדת לשימוש על ידי האזרח – מבקש הסיוע. בתחילה תמכה האפליקציה רק במכשירים בעלי מערכת הפעלה Android, ובשבוע האחרון הושלם פיתוח האפליקציה וכעת היא זמינה להורדה ומתאימה לשימוש גם לבעלי מכשירים בהם מותקנת מערכת הפעלה של Apple.

בארגון ידידים מבקשים להודות לעמותת סטארט־אח על ההתגייסות המלאה לטובת פיתוח המוצר באופן שיענה על הצרכים של האזרחים מבקשי הסיוע.

האפליקצייה זמינה להורדה בחנות גוגל. בארגון מבקשים להבהיר כי בעת הצורך ניתן תמיד ליצור קשר באמצעות חיוג למוקד ידידים במספר 0533131310

ידידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד