ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"ניצחון המאבק"

נתניהו: "ניאבק בכל הכוח"; ריבלין: "נעמוד לצידם"

בעקבות פרסום "הרשימה השחורה" של 112 התאגידים הפועלים בהתנחלויות על ידי האו"ם, הגיב נתניהו כי "אם לא הייתי מתייצב ומארגן את ההתנגדות למאמץ שתכננו באו"ם, כבר היינו תחת סנקציות יותר חריפות" • שר החוץ הפלסטיני: "ניצחון של החוק הבינלאומי ושל המאבק הדיפלומטי שמטרתו הפסקת מפעל ההתנחלויות"

נתניהו: "ניאבק בכל הכוח"; ריבלין: "נעמוד לצידם"
בנימין נתניהו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מלכי הגיב על פרסום "הרשימה השחורה" של 112 התאגידים הפועלים בהתנחלויות על ידי האו"ם, ואמר כי פרסום הרשימה על ידי האו"ם מחזק את מעמדו כמערכת שמושתת על החוק הבינלאומי.

לדבריו, פרסום הרשימה מהווה "ניצחון של החוק הבינלאומי ושל המאבק הדיפלומטי שמטרתו הפסקת מפעל ההתנחלויות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בראיון לגלי צה"ל, כי "נאבק בזה בכל הכוח". הוא הוסיף ש"אם לא הייתי מתייצב ומארגן את ההתנגדות למאמץ שתכננו באו"ם, כבר היינו תחת סנקציות יותר חריפות".

הנשיא ריבלין הגיב, כי "אני גאה לתת במה לעסקים אלה. גאה להיות ישראלי. אני גאה בכך שאלו עסקים ישראליים. פטריוטים. התורמים לחברה הישראלית, לכלכלה ולשלום. אמנם הבית הזה לא מקדם עסקים פרטיים אך כשחברות עסקיות ישראליות נמצאות תחת איום בחרם, אנחנו נעמוד לצידם. החרמת חברות ישראליות אינה תורמת לשלום ולבניית אמון בין הצדדים, אנו קוראים לידידינו בעולם לצאת נגד יוזמה מבישה זו המזכירה לנו תקופות אפלות".

שר החוץ ישראל כץ אמר, כי "הודעת נציבת זכויות האדם היא כניעה מבישה ללחצי מדינות וארגונים המעוניינים לפגוע בישראל, וזאת על אף שרוב מדינות העולם סירבו להצטרף למסע הלחצים הפוליטי הזה. ההחלטה של הנציבה להמשיך בקו האנטי-ישראלי של המועצה לזכויות אדם היא כתם על משרד נציבות האו"ם. הנציבה הפכה לשותפה של תנועת החרם, על אף שכדברי הודעתה אין משמעות משפטית לרשימה".

הוא הוסיף כי "מאז הקמתה המועצה לא עשתה שום צעד בכדי לשמור על זכויות אדם, אלא רק הגנה על כמה מהמשטרים האפלים ביותר בעולם.הנציבה כשלה לשמור על כבוד האו"ם, ולהציל את מה שנשאר מכבוד המועצה והנציבות. להחלטה זו יהיו השלכות על יחסינו עם המועצה הנציבות. מדינת ישראל לא תשלים עם המדיניות המפלה והאנטי-ישראלית ואנו נפעל בכל הדרכים כדי למנוע יישום החלטות מסוג זה".

שר הכלכלה אלי כהן הגיב, כי "המהלך של האו"ם רחוק מלעודד דו-קיום ורק יחמיר את מצבה של האוכלוסייה הפלסטינית. זהו צעד מביש של אנטישמיות מודרנית שמוכיח שוב שנציבות זכויות האדם באו"ם הוא ארגון פוליטי ולא ארגון של זכויות אדם". הוא הוסיף כי השוויון בין יהודים לפלסטינים נשמר באופן מלא: "מי שמדבר על הפרת זכויות אדם באזורי התעשייה ביו"ש הוא מגוחך, כל העובדים באזור התעשייה בין אם הם יהודים ובין אם הם פלסטיניים זוכים לכל הזכויות המלאות לפי חוקי העבודה בישראל. צריך להבין שניסיונות החרם יותירו אלפי פלסטינים מובטלים, תעסוקת ורווחת העם הפלסטיני כרוכה בתעשייה הישראלית".

בני גנץ אמר כי פרסום הרשימה "יום שחור לזכויות האדם. נציבות זכויות האדם של האו"ם איבדה קשר למציאות".

 

 

 

רובי ריבלין בנימין נתניהו ישראל כץ אלי כהן או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד