י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות הראיות החזקות

השופט תהה על מעצר המשטרה ושחרר את החרדית

הבוקר נעצרה מטפלת חרדית בחשד שפגעה בקטינים בהם טיפלה בנוכחות ההורים, בשיטה ייחודית לה שאינה מוכרת על ידי משרד הבריאות | ל'בחדרי חרדים' נודע כי היא נעצרה כבר לפני 4 חודשים ושוחררה. השופט ביקר את המעצר המחודש הבוקר ושלח אותה למעצר בית

השופט תהה על מעצר המשטרה ושחרר את החרדית
חרדית מול הכותל. אילוסטרציה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה: המטפלת שנעצרה בחשד לביצוע טיפול חריג בילדים, בנוכחות ובהסכמת הוריהם, שוחררה על ידי השופט למעצר בית.

הבוקר (שלישי) עצרה המשטרה אשה חרדית בת 45 תושבת מועצה מקומית בשומרון, בחשד שפגעה בקטינים בהם טיפלה. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בשישה ימים, מחשש לשיבוש החקירה ומסוכנות.

נציג המשטרה הסביר בדיון כי מאחר וחל שינוי נסיבות, החליטו לעצור אותה, למרות שזו כבר נעצרה בעבר על אותן החשדות, ושוחררה לפני כ-4 חודשים ע"י בית המשפט. "אספנו וקיבלנו ראיות המחזקים את החשד הסביר כנגד החשודה. החשד הסביר התחזק והתעצם במידה רבה וניכרת". עוד אמר כי מאז שחרורה היא עדיין המשיכה לעסוק באותם עיסוקים.

לעומת זאת, עו"ד רועי בראונר, פרקליטה של החשודה, טען כי התגברות החשד או העוצמה, אינה מהווה עילה למעצר. עוד הוא טען, כי המשטרה רוצה להחזיק אותה במעצר עד תום ההליכים, רק בשביל שיוכלו להגיש נגדה כתב אישום בעודה במעצר, ובכך להימנע משימוע.

נציג המשטרה אמר כי כבר תקופה ארוכה הם חושדים שהיא ממשיכה לבצע את העבירות לכאורה ולפגוע בקטינים. "במשך שלושה חודשים וחצי החשודה לשיטתכם, מסכנת את הציבור את הקטינים חסרי הישע, ואתם לא עושים דבר?" שאל עורך הדין.

עוד ציין כי אחת הסייעות בגן נחקרה, כך גם אמא שלה בת 75. "זה מזכיר לי פרשיות אחרות שעושים שימושים ועוצרים אחרים" אמר. "זה נדיר שאדם שהובא בפני בית משפט במסגרת הליך מעצר, ושוחרר, שמביאים אותו בגין אותה פרשה בפני בית משפט פעם נוספת".

השופט אופיר כתבי-ריבלין, ציין כי בעבר שוחררה על ידי ביהמ"ש לחלופת מעצר, אך מכיוון שלא הוצגה חלופה ראויה הוארך מעצרה ביממה, יום לאחר מכן שוחררה בתנאים בתחנת המשטרה בהתאם להנחיית קצין משטרה.

עוד ציין כי עיון בתיק החקירה, מעלה כי לפחות ארבעה קטינים בגילאי 3-4.5 שסובלים מליקויים פיזיים, הובאו על ידי הוריהם לטיפול אצל החשודה. "מעדויות ההורים עולה כי הילדים קיבלו טיפול בנוכחות הוריהם", והטיפול בוצע "לאחר שהתקבלה הסכמת ההורים". חלק מההורים אף טענו כי הטיפול הביא לשיפור במצבם הרפואי של ילדיהם. בנוסף אמרו ההורים, כי החשודה הבהירה כי אין לה הכשרה מקצועית והטיפול הינו שיטה שפיתחה בעצמה.

השופט הצדיק את טענת עו"ד רועי בראונר, כי אין חשש ממשי לשיבוש החקירה, מאחר ואם רצתה בכך, יכולה היתה לעשות זאת עד היום. כבר בינואר התחזקו החשדות נגדה והשופט תהה למה לא נעצרה מיד. "ניתן להסתפק בחלופת מעצר ראויה" קבע השופט, ושחררה למעצר בית למשך שבוע במושב תפרח תוך התחייבות עצמית של 7,000 ש"ח, ערבות עצמית וצד ג בסכום זהה.

מעשים חמורים מטפלת חרדית מטפלת מתעללת הארכת מעצר מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד