י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הצנתור הצליח

הרב ברלנד חזר למעצר ועו"ד עמית חדד החל לייצגו

לאחר שעבר הבוקר צינתור בית החולים, הרב ברלנד הוחזר למרפאת כלא ניצן, שם הוא עובר הליך קליטה | בתוך כך, הערב דווח כי המשטרה תגיש הקלטה לבית משפט, בה נשמע הרב קורא לאלימות | עמית חדד החל לייצג את הרב בדיונים

הרב ברלנד חזר למעצר ועו"ד עמית חדד החל לייצגו
הרב ברלנד מגיע לבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום ההליך הרפואי שעבר הרב אליעזר ברלנד בבית החולים שערי צדק בירושלים כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', צנתור שעבר בהצלחה, בשעה זו הוא הגיע למר"ש (מרכז רפואי של שירות בתי-הסוהר) בבית המעצר ניצן, שם הוא עובר כעת תהליך קליטה.

מחר (חמישי) יתקיים דיון נוסף בעניינו בבית משפט השלום בירושלים, שם יתחיל לייצגו פרקליט הצמרת עו"ד עמית חדד, במקום עו"ד רותם טובול שייצגה אותו בדיון ביום ראשון השבוע. עו"ד חדד אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא מייצג את הרב רק בדיוני המעצר ולא בהליך העיקרי.

על פי הדיווח הערב ב'חדשות 12', בבקשת המעצר מחר, המשטרה תגיש לבית המשפט הקלטה בה הוא נשמע הרב ברלנד אומר בעבר, כי יש להכות את מי שהתלונן עליו.

בשעה זו מתכנסים אנשי קהילת שובו בנים ברחבת הכותל המערבי, שם נאמרים פרקי תהילים ותיקון הכללי, להצלחת רבם בדיון מחר. בהודעה שהופצה ברשת נכתב כי המטרה היא "לעצור את רדיפת הדת נגד חסידות ברסלב בחסות שלטון החוק והתקשורת האנטי דתית בישראל".

בשעות הצהרים האריך בית המשפט את מעצרם של שלושה חשודים, בהם הגבאי המקורב ביותר לרב ברלנד. אחד מהם עד ליום שני הבא ושניים עד ליום שלישי. אחד החשודים נעצר בבית החולים שערי צדק, בסמוך לחדרו של הרב ברלנד - כפי שפורסם אתמול לראשונה ב'בחדרי חרדים'. "לפי החשד מדובר במשיב שהיה חבר בארגון של ברלנד, אשר עשק מאנשים חסרי מזל, חולים, חסרי יכולת, סכומים של עשרות אלפי שקלים שהצטברו לסכומים של מיליוני שקלים וזאת בטענה של קבלת ברכה לפדיונות נפש" אמר נציג המשטרה.

מחומר החקירה שנאסף על ידי חוקרי מרחב ציון במשטרה, עולה כי "יש לו מקום מרכזי באותו ארגון כאשר עדויות מצביעות שהוא איש הכספים של אותו הארגון" טען, על הגבאי שמוסמך לדיינות. בחקירתו, כך המשטרה, לא שיתף פעולה בשאלות שנוגעות לנושאים כספיים ושמר על זכות השתיקה.

לשאלת פרקליטו עו"ד דוד הלוי, עלה כי צו המעצר נגדו הוצא כבר לפני חודשיים, "מה היו השיקולים לא לבצע את המעצר?" שאל. החוקר השיב כי נערכה חקירה סמויה, ולכן. לטענת המשטרה, הוא היה מעורב בארגון חלק מחוגי בית שנערכו עם הרב.

עורך הדין טען כי מדובר ב"מעצרי ראווה שנועדו לצרכים תקשורתיים, תעמולתיים, פופוליסטים. בדיוני המעצר הטוענים מדברים לתקשורת". עוד הוסיף בעניין העצור "הוא ללא עבר, מה שרובץ לפתחו, שהוא ישב בבית הרב, הוא טיפל בו וסייע לו ונתן לו את הטיפול האישי, וזו הסיבה שהוא נעצר".

השופטת אמרה כי מחומר הראיות עולה כי "קיים חשד סביר שהמשיב ביצע את המיוחס לו בבקשה". עוד אמרה שאמנם זכותו לשתוק בחקירה, אך "בכך הוא מונע התקדמות מהירה יותר של החקירה". עוד הוסיפה כי קיימת עילת שיבוש "ברף גבוה" והאריכה את מעצרו בשבעה ימים.

בתוך כך, אחד משמונת העצורים בפרשה, שמעצרו הוארך אתמול בשנית עד ליום ראשון, הגיש ערר לבית משפט המחוזי בירושלים. בהמלצת השופט רפאל יעקובי, עו"ד תומר בנישתי פרקליטו של העצור שהינו מקורבו של הרב ברלנד - משך את הערר שהגיש הבוקר והחשוד יישאר במעצר עד ליום ראשון.

פרשת עושק שחור הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד