י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אוי לאותה בושה

צפו: האחות לבית תמימי תועדה מתעללת בחייל

תיעוד מביש מסתובב בימים האחרונים ברשתות החברתיות: נראים בני משפחת תמימי, בהם הבת ג'אנה, נצמדים לחייל צה"ל תוך כדי צעקות, ומכוונים את הרכבים הפלסטינים לעקוף את המחסום • בשלב מסוים הם נצמדים לחייל ודוחקים אותו הצידה בכדי שהרכבים יוכלו לעקוף את המחסום • צפו

צפו: האחות לבית תמימי תועדה מתעללת בחייל
החיילים במחסומים הבוקר צילום: דובר צה"ל

בתיעוד מטריד שמסתובב ברשתות החברתיות, נראים בני משפחת תמימי - ג'אנה והוריה נצמדים לחייל צה"ל תוך כדי צעקות, ומכוונים את הרכבים הפלסטינים לעקוף את המחסום. בשלב מסוים הם אף נצמדים לחייל ודוחקים אותו הצידה בכדי שהרכבים יוכלו לעקוף את המחסום. לחייל חסר האונים לא היה מה לעשות, והוא זז הצידה. אחת מהאנרכיסטיות נראית צוחקת לו בפנים על אוזלת ידו.

כזכור, לפני כשנתיים עהד תמימי הורשעה בבית המשפט הצבאי ביהודה, והוטלו עליה שמונה חודשי מאסר לריצוי בפועל, מאסר מותנה וקנס בסך 5,000 ש"ח.

עהד הודתה בביצוע העברות המיוחסות לה והורשעה, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות של תקיפה של קצין וחייל צה"ל בדצמבר 2017, בשני אירועים נוספים של הפרעה לחייל ובעבירה של הסתה.

בנוסף, הורשעו גם נרימאן תמימי, אמה של עהד תמימי, ונור תמימי, בת דודתה. נרימאן תמימי הורשעה בעבירות של הסתה, הפרעה לחייל וסיוע לתקיפת חייל, והוטלו עליה שמונה חודשי מאסר לריצוי בפועל, מאסר על תנאי וקנס בסך 6,000 ש"ח. נור תמימי הורשעה בעבירה של תקיפת חייל, והוטלו עליה מאסר בפועל החופף את תקופת מעצרה (16 ימים), מאסר מותנה וקנס בסך 2,000 ש"ח.

עהד תמימי ואמה, נרימאן תמימי, נעצרו ב-19 בדצמבר 2017 ומוחזקות מאז במעצר. נור תמימי הייתה עצורה במשך 16 ימים. תמימי זכתה לפופולריות רבה והפכה לגיבורה ברחוב הפלסטיני. תמונות ואיורים שלה הופצו ברשתות החברתיות. היא זכתה אף לתמיכת יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אשר אירח את בני משפחתה

במהלך הדיון, אחת התמוכות של תמימי שנכחה באולם הדיונים, תקפה וסטרה בפניו של פרקליט צבאי תוך כדי הדיון. כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו את החשודה לחקירה.

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות ריבוי אירועי טרור אלימים בימים האחרונים במרחב שבין הכפר עבוד לכפר נבי סאלח, הוחלט לאחר הערכת מצב להגביר את מאמצי ההגנה ולהציב לוחמים לבידוק במרחב. הלוחם המתועד בסרטון נהג כמצופה ממנו בסיטואציה המורכבת, והמתין לכוח נוסף לצורך השלמת המשימה. לאחר זמן קצר הגיע כוח נוסף שסייע בבידוק הרכבים".

גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן", מסר: "אירוע זה, כמו אירועים רבים ברחבי יהודה ושומרון, הם תוצר של פעילות ארוכת שנים של ארגונים אנטי ישראליים אשר פועלים בשטח ומחלישים את צה"ל. משפחת תמימי גדלה על ברכי האנרכיסטים שעד היום, מדי שבוע, מלהיטים את הרוחות באיו"ש ופוגעים בחיילי צה"ל. יש לשים סוף להפקרות ולנהוג ביד קשה עם כל מי שפוגע ומבזה את חיילי צה"ל. אנו קוראים לראשי הצבא, למשטרה ולפרקליטות לפעול ולתת גיבוי לחיילים בשטח מול הפורעים בכיסוי אזרחי ברחבי יו"ש".

משפחת תמימי עאהד תמימי תקיפת חייל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד