י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מנסה להפוך ללשון מאזניים

בנט טורף את הקלפים: "בלעדינו זה לא ימין; לא נשב עם לפיד-גנץ"

"אני לא חותמת גומי של אף אחד. יש לי תפיסות וערכים", כך אומר הערב בנט בהתייחסות לביקורת החריפה שמותחים עליו בשב"כ. באשר לבחירות קרץ לחרדים: "ברור שנלך לממשלת ימין בראשות נתניהו. בשום מצב לא אכנס לממשלת שמאל אנטי-דתית" • הנאום המלא

בנט טורף את הקלפים: "בלעדינו זה לא ימין; לא נשב עם לפיד-גנץ"
נפתלי בנט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר 'ימינה' שר הביטחון נפתלי בנט פתח את קמפיין המפלגה בכנס בכפר המכבייה.

הוא פתח את דבריו ואמר, "אנחנו יוצאים למערכה. אני רוצה להתייחס לכותרות החדשות מלפני 3 דקות, לצערי, בפתח חדשות 12 הותקפתי בחריפות על ידי שב"כ על ההחלטה שלי לבטל מעצר מינהלי לצעיר. אני רוצה לומר מפה: אני מוקיר ומעריך מאוד את עבודתם של אנשי השב"כ, את ראש השב"כ ארגמן, הם שומרים עלינו ועל ביטחוננו מול טרור ערבי בעזה וביו"ש, הם עושים עבודת קודש. הם לא אויב, הם אחים".

"אבל כשר הביטחון של מדינת ישראל וכי שאמון על ביטחון אזרחי ישראל. אני לא חותמת גומי של אף אחד. יש לי תפיסות וערכים, ואנחנו צריכים לאזן בצורה נכונה בין ביטחון המדינה לבין ערכי החירות של המדינה.
יממה לפני הבאת העציר לבית המשפט, אכן חתמתי על הצו מתוך אינפורמציה מסוימת. אבל אז קרה דבר: בית המשפט והשופט שחררו לחלוטין את אותו עציר אבל לא רק זה, הוא גם ממש דיבר בצורה בוטה ונזף על עצם הבקשה".

"זה הרים לי דגל אדום וביקשתי לברר האם השופט היה מודע לאינפורמציה הסודית. כשקיבלתי את התשובה שכן, לא מיד שחררתי, אמרתי אני רוצה לבדוק. במשך יום ארוך עם הרבה שאלות, שאלתי ושאלתי, והגעתי למסקנה שלא מדובר בפצצה מתקתקת, ואין הצדקה למעצר מינהלי. כן מדובר בבנאדם שעשה לכאורה דברים חמורים ולכן אנחנו כן מגבילים אותו מלהיכנס לאזורי סיכון. אני כן מצפה משב״כ ורשויות החוק להפעיל את החוק ולהגיד כתב אישום. זו הדרך במדינת חוק תקינה".

עם זאת הבהיר בנט, "אני לא מקבל שום אלימות, לא של ערבים ולא של יהודים. מי שפוגע בחיילי צה״ל או מפעיל אלימות כנגד ערבים זה דבר חמור מאוד ואף אחד פה באולם לא מקבל את זה. אבל אנחנו לא חותמת גומי.
כשלפני חודשיים החלטתי, אחרי 22 שנה שלא בנו בית אחד בחברון, לאשר שכונה חדשה בחברון, קיבלתי אזהרות מכאן ועד הודעה חדשה. והבנתי למה קודמיי - רה"מ נתניהו, ליברמן, בוגי - פחדו. אבל נבחרנו למשול לפי ערכינו. קיבלתי החלטה ואישרתי את השכונה".

הוא המשיך ומנה את הישגיו מאז נכנס לתפקידו, "לפני חודש וחצי, כשהחלטתי לראשונה בתולדות ישראל לעקל כסף ורכוש של משפחות מחבלים, אמרו לי זה יעורר מהומות. הקשבתי, שקלתי והחלטתי. עיקלנו.
אנחנו נרדוף אחרי כל מחבל. לא נפחד".

הוא פרגן לשותפתו הפוליטית והזכיר, "לפני 4 שנים, שרת המשפטים הטובה בתולדות ישראל, איילת שקד, דרשנו להוציא את התנועה האיסלאמית פלג צפוני מהחוק, כמה אזהרות: זה ידליק את טורקיה, זה ידליק את מצרים, כל העולם הערבי יתעורר. ולחצנו ולחצנו. ייבשנו את התנועה האיסלאמית פלג צפוני והיום ראש התנועה, ראא’ד סאלח, הלך לכלא. המנוול הזה בכלא. לא מהומות ולא בטיח".

"לכן רבותיי", הצהיר שר הביטחון, "גם אם יתדרכו נגדנו, שזה דבר חמור כי יש דרג נבחר ודרג מקצועי, אני אוהב ומוקיר את כל עובדי הציבור ואנשי השב״כ, אבל בדמוקרטיה הדרג המדיני הוא המחליט וכך יהיה".

"רק ימינה חזקה תביא ריבונות", הבהיר יו"ר 'ימינה', "אומרים תיכף ותיכף, ואחרי הבחירות, כמו שחאן אל אחמר יפונה. זה לא כל כך קרה. מה שלא עשו ב-42 שנה, לא יעשו עכשיו. המפלגה היחידה בכנסת ישראל שהיא נגד מדינה פלסטינית ונגד מסירת סנטימטר אדמה של ארץ ישראל לערבים - עכשיו, ואף לכם. אנחנו לא מוסרים כלום לערבים. אף אחד לא יטיף לנו על הימניות, על הציונות, על אהבת ארץ ישראל, כולנו פה שירתנו את המדינה.  כל האנשים הטובים פה. אנחנו כפסע מהנהגת המדינה".

הוא פרגן גם לחברו לסיעה בצלאל סמוטריץ', "יש לנו שר תחבורה מדהים, נמרץ, חכם, ערכי, שהוא לא מתנצל, וחבר. הוא גם חבר קבינט. שלושה חברי קבינט יש לימינה. יש לנו שר חינוך מצוין, ויש לנו את מי שבארבע שנים עשתה במערכת המשפט מה שלא עשו 40 שנה. כי זה ימינה, זה ימינה. איילת שקד, בצלאל סמוטריץ, מתן כהנא, שירלי פינטו, אופיר סופר, שרה בק, אורית סטרוק, שולי מועלם - זה ימינה".

"וכל אלה שמספרים לנו ש'אנחנו חשוכים', מכל המפלגות אצלנו החשוכים יש 5 מתוך עשרת המובילים - הם נשים. אנחנו לא עושים מזה עניין, לא בחרנו בפינצטה. אז איזה גאווה. עברנו שנה קשה, גם אני או בעיקר אני אחראי לדבר הזה. כשטועים צריך לדעת לתקן. כולנו למדנו, והתבגרנו. בשוליים יש לנו חילוקי דעות, האם גיור צריך להיות ככה או אחרת - אז בסדר, נסכים לא להסכים. אבל אנחנו מסכימים שהדרך שלנו מבוססת על אהבת ארץ ישראל, עם ישראל, תורת ישראל, ואנחנו גאים בזה. יש המון אהדה אבל עם אהדה לא הולכים למכולת. אנחנו הולכים לארבע שנים שבהן אם ימינה תהיה חזקה נחיל ריבונות על כלל יהודה ושומרון. אם נהיה חלשים, המפה בתכנית המאה היא של מדינה פלסטינית".

"זו תכנית עם סכנות ענקיות אבל גם הזדמנות ענקית", הבהיר בנט. "המטרה של מחוללי התכנית היא שתי מדינות לשני עמים. בלי ימינה חזקה תקום מדינת טרור פלסטינית שבירתה ירושלים, רק אנחנו נעצור את זה. כל הזמן מפריחים שקרים ושמועות. שנלך עם גנץ ועם זה ועם זה. ברור שנלך לממשלת ימין בראשות נתניהו. בשום מצב לא אכנס לממשלת שמאל אנטי-דתית של גנץ ולפיד שרוצים לפגוע בכל מה שאנחנו מאמינים. אנחנו בלי ריבונות לא נכנסים לממשלה".

נפתלי בנט מפלגת ימינה כנס בחירות קמפיין בחירות בחירות 2020 בחירות לכנסת ה-23

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד