ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"האמנתי שאלוקים ירפא אותה"

ההורים התעלמו ממחלת בתם בת ה-13 והואשמו במותה

זוג גרמנים המתגוררים באוסטריה לא לקחו את בתם בת ה-13 החולה לטיפול אצל רופא וכתוצאה מרשלנותם היא מתה מדלקת לבלב כרונית. הם אמרו לבית המשפט שהם חשבו "שאלוקים ירפא אותה"

ההורים התעלמו ממחלת בתם בת ה-13 והואשמו במותה
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש / פלאש 90

בני זוג גרמנים המתגוררים באוסטריה קיבלו אתמול (רביעי) עונש מאסר חמש שנים, בגין גרימת מוות של בתם בהזנחה, כאשר הם לא לקחו אותה לבית החולים למרות שסבלה דלקת לבלב כרונית. האישום, שתורגם כ"רצח באמצעות הזנחה", שווה לערך רצח מדרגה שנייה או הרשעה בהריגה במערכות משפט בשפה האנגלית.

הבת מתה ב-17 בספטמבר 2019, עשרה ימים לאחר יום הולדתה ה-13. הזוג, גבר גרמני יליד אוזבקיסטן בן 39 ואישה גרמנייה בת 35, הואשמו באוקטובר בבית המשפט בצפון-מזרח אוסטריה, כי לא לקחו אותה לבית החולים.

במהלך המשפט אמרו בני הזוג שהם חברים בכנסיה נוצרית, האב תיאר את עצמו כמיסיונר וכמטיף.

הבת אובחנה כחולה במחלה בקיץ 2017 לאחר ש'הרשות להגנה על הילד' של המדינה התעקשה שהיא תועבר לבית חולים לאחר שקיבלה דיווח מקרובי משפחה שהילדה חולה ולא מטופלת, בני הזוג אמרו לבית משפט כי לקחו אותה לרופא לבדיקות בימים שלאחר מכן, אך מאז הילדה לא ראתה שוב רופא.

ביום מותה התלוננה הילדה על כאבי בטן, ובני הזוג חשבו שהיא חלשה כמו שתמיד היתה, כשמצבה לא השתפר, האב אמר שהוא הציע לקחת אותה לרופא אבל היא לא רצתה ללכת. הוא אמר שהוא התפלל עבורה וצם במקום זאת.

"דיברתי איתה, ליטפתי אותה, נתתי לה דברים לשתות", אמרה האם והוסיפה בתמימות "האמנתי שאלוקים ירפא אותה".

בני הזוג הודו כי הם הזניחו את בתם, אך לא האמינו כי ניתן לסווג את מעשיהם כרצח. "שניהם בהחלט לא רצו שבתם תמות", אמר הסנגור זייד ראוף לפני המשפט.

הילדה הייתה אחד משמונת ילדיהם של הזוג. בני הזוג עברו לאוסטריה לפני שמונה שנים. האם אמרה בגזר הדין "אנחנו אוהבים את הילדים שלנו".

הורים רשלניים זוג הורים גרימת מוות ברשלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד