י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הכה בפניו לעין כל

אברך הותקף סמוך לעיר העתיקה בירושלים

אברך הותקף על ידי בן מיעוטים סמוך לחניון גבעתי בירושלים, זאת בשל חזותו היהודית • עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו: "תקיפת יהודים הפכה לתופעה רווחת. על הרשויות לפעול ללכידת המפגעים והעמדתם לדין"

אברך הותקף סמוך לעיר העתיקה בירושלים
אילוסטרציה צילום: SRAELI TSVIKA, לע"מ

אברך חרדי הותקף סמוך לחניון גבעתי בירושלים בעת שהמתין להסעה בסיום לימודיו בכולל. התוקף, יחד עם אדם נוסף, חסמו את הכביש, קיללו וצעקו. לאחר מכן ניגש התוקף לאברך והיכה בפניו בחוזקה לעין כל. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את האברך שלח מכתב בנושא למפקד מרחב שלם בירושלים.

במכתבו תיאר עו"ד בלייכר כי האברך, בן 28, המתין להסעה בצומת חניון גבעתי ביום שלישי לפני כשבועיים, בשעות הערב המקודמות. או אז חסמו התוקף ואדם נוסף את הכביש ברכבם, והחלו לקלל ולאיים על עוברים ושבים שהיו במקום.

זירת האירוע. צילום: באדיבות חוננו

אזרחים שנכחו ברחוב התקשרו למשטרה, וחברו של התוקף נכנס לרכב ונסע מהצומת. "במקביל ניגש התוקף אל מרשי, ללא שהיה בניהם כל דין ודברים קודם, הכה אותו בחוזקה רבה בפניו וברח".

עו"ד בלייכר הדגיש כי "הכאתו של מרשי נעשתה ללא כל סיבה נראית לעין, מלבד היות מרשי בעל חזות יהודית. כתוצאה מהמכה מרשי סבל מכאבים בראשו וסחרחורות במשך כמה ימים".

האברך הגיש תלונה במשטרה נגד התוקף ולעזרתו הגיעו עדים שראו את התקיפה, וכן הוגשו למשטרה תמונות התוקף כפי שצולמו בזירת האירוע. עו"ד בלייכר ביקש במכתבו ממפקד המרחב "להתייחס לאירוע הגזעני בכל החומרה ולבצע חקירה ממצה, כולל איסוף תיעוד ממצלמות האבטחה במקום".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר "תקיפת יהודים משפילה ברחובה של עיר הפכה לצערנו לתופעה רווחת, תופעה שיש למגר בכל הכוח. בשלב הראשון על המשטרה לא להרפות עד לכידת המפגעים האנטישמים, ובשלב השני על רשויות התביעה לפעול להחמרת הענישה כלפי אותם פושעים. אנחנו בארגון חוננו נעשה מאמץ ללחוץ על הרשויות בעניין זה עד להרשעת התוקפים והגשת תביעות אזרחיות כנגדם".

תקיפה אברך העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד