י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יממה לאחר שעבר צנתור

המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בתשעה ימים

יממה לאחר שעבר צנתור בבית החולים: המשטרה תבקש היום בשנית להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בחשד שהוא ואנשיו פעלו תוך ניצול ציני של חולים ובני משפחותיהם שהיו ככל הנראה בשעתם הקשה ביותר ודרשו מהם עשרות אלפי שקלים עבור ברכות ומרפא • 'בחדרי' עם הפרטים

המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בתשעה ימים
הרב ברלנד מגיע לבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חמישה ימים לאחר שנעצר, הרב ברלנד יובא בשנית לבית משפט השלום בתל אביב, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו בתשעה ימים, כדי להמשיך ולהעמיק בחקירה.

הבקשה של המשטרה להאריך את מעצרו של הרב, היא מחשש לשיבוש הליכי חקירה וחשש לסיכון ביטחונו של ציבור. פרקליט הצמרת עו"ד עמית חדד החל לייצג את הרב ברלנד. עו"ד חדד אמר אתמול ל'בחדרי חרדים' כי הוא מייצג את הרב רק בדיוני המעצר ולא בהליך העיקרי.

אתמול לאחר שהרב ברלנד עבר בהצלחה צנתור בבית החולים שערי צדק, הוא הועבר למר"ש (מרכז רפואי של שירות בתי-הסוהר) בבית המעצר ניצן, שם הוא שוהה בתנאי מעצר.

הרב ברלנד נעצר יחד עם שבעה נוספים, בחשד לעבירות של ניצול חולים ובני משפחותיהם וכן עבירות כלכליות הלבנת הון והשמטת הכנסות של מאות מיליוני שקלים. אשת הרב, תהילה ברלנד, נחקרה ושוחררה לחמישה ימי מעצר בית. יצוין כי תלמידיו של הרב זועמים על המשטרה שעצרה את הרב בסמיכות לסיום הצנתור שעבר.

אתמול (רביעי) בשעות הצהרים האריך בית המשפט את מעצרם של שלושה חשודים, בהם הגבאי המקורב ביותר לרב ברלנד. אחד מהם עד ליום שני הבא ושניים עד ליום שלישי. אחד החשודים נעצר בבית החולים שערי צדק, בסמוך לחדרו של הרב ברלנד - כפי שפורסם אתמול לראשונה ב'בחדרי חרדים'. "לפי החשד מדובר במשיב שהיה חבר בארגון של ברלנד, אשר עשק מאנשים חסרי מזל, חולים, חסרי יכולת, סכומים של עשרות אלפי שקלים שהצטברו לסכומים של מיליוני שקלים וזאת בטענה של קבלת ברכה לפדיונות נפש" אמר נציג המשטרה.

במהלך החודשים האחרונים מנהלת משטרת ישראל חקירה סמויה בחשד לעבירות עושק, קבלת דבר במרמה ועבירות מס חמורות שבוצעו עפ"י החשד לאורך מספר שנים ע"י החשודים. עם התקדמות החקירה, הצליחו החוקרים לפענח את דפוס הפעולה של החשודים, שמתנהלים עפ"י החשד באופן הררכי, בו לכל אחד מהם תפקיד מוגדר, והכל תחת חסותו ושימוש בשמו של הרב ברלנד. 

מדובר בחקירה מקיפה במהלכה נגבו מעל 200 עדויות מקורבנות ושני משפחותיהם שמסרו עדות במשטרה נגד הרב ברלנד, על כך ששילמו הון עתק, חלקם לקחו הלוואות, תמורת הבטחות שווא לריפוי מחלות ובהן גם סופניות. באחת התלונות שהוגשו למשטרה, עלה החשד כי אדם שמת מוות קליני לאחר הבטחת הרב לריפוי - בני משפחתו דרשו לקבל חזרה את כספם. בתגובה נאמר להם שישלמו כסף נוסף והוא יירפא. לאחר שהחולה לא שרד ונפטר, פנו בשנית ודרשו לקבל את הכסף חזרה, אז נאמר להם "תביאו סכום נוסף, והוא יקום ראשון בתחיית המתים".

מהמשטרה נמסר ביום ראשון כי הם "מתכוונים לפעול בכלל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להגיע לזהויותיהם של הפורעים ולהביאם לדין בגין מעשיהם".

חלק מהעצורים, נעצרו כבר בחודש דצמבר, בהם גבאי הרב ובן משפחה, אחראי על מכירת ה"תרופות הפלא". ‏בפשיטת המשטרה נתפסו עשרות קופסאות עם "תרופות פלא" שהתבררו בבדיקות מעבדה ככדורי מנטוס וטיפות אנטיביוטיקה.

פרשת עושק שחור הרב אליעזר ברלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד