י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאחורי הקלעים

נחשף: זה האיש שתיווך בין נתניהו לבן גביר

הדיל שהוצע לבן גביר: היום נחשף כי האיש שעומד מאחורי הדיל והשיחות עם נתניהו הוא מקורבו של ראש הממשלה נתן אשל

נחשף: זה האיש שתיווך בין נתניהו לבן גביר
בנימין נתניהו/איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול (רביעי) פורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" על אודות הדיל שהציע מקורב לראש הממשלה לאיתמר בן גביר יו"ר עוצמה יהודית. לפי מה שפורסם, בשבועות האחרונים ניהל בן גביר מספר שיחות עם אחד ממקורבי ראש הממשלה שניסה לשכנע אותו להסיר את מועמדותו בבחירות.

היום נחשף ב-ynet, כי אותו מקורב הוא נתן אשל. משהבין אשל כי בן גביר מתעקש לרוץ, השניים החלו לשרטט מתווה שבמסגרתו יסייע נתניהו לעוצמה יהודית לעבור את אחוז החסימה, ובכך יבטיח לעצמו את ה-61 הנכספים.

בין היתר, דיברו השניים על פנייה לרבנים בכירים בציונות הדתית בבקשה שיביעו תמיכה פומבית במפלגה ופנייה ליהדות התורה כדי שאחת החסידויות הקטנות תצביע לה. בכך, הם קיוו שעוצמה תעבור את אחוז החסימה.

בתמורה לכל אלה, נדרש בן גביר לא לרוץ בבחירות מועד ד', אם יתקיימו. כזכור, בבחירות האחרונות נלחם נתניהו בבבן גביר, אך הלה החליט לרוץ וזכה ל-84 אלף קולות.

אשל לא הכחיש כי נפגש עם בן גביר, אך אמר כי הוא "בקשר איתו שנים, אבל לא בענייני פוליטיקה".

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר אמר אמש: "לצערי, במקום לאמץ את ההצעה שהליכוד יעזור לעוצמה יהודית ולימין כולו ויקים גוש ימין של 61, עושה רושם שנתניהו חוזר על הטעות פעמיים. במקום ללמוד מהפעם הקודמת שבה הצהרנו ואמרנו שאם אין עוצמה יהודית אין ממשלה ימנית הוא עושה נזק לעצמו ולגוש הימין כולו. נתניהו מסביר מעל כל במה איך גנץ לא יכול להרכיב ממשלה בלי אחמד טיבי, אבל הוא לא מסביר איך הוא עצמו יכול להקים ממשלה בלי עוצמה יהודית".
 
בעבר ספג נתניהו ביקורת על כך שאשל מקיים בשמו מגעים עם גורמים פוליטיים, משום שהאחרון הורחק מתפקידו כראש הסגל בלשכת ראש הממשלה.

ואולי בעקבות אותה הפגישה, אתמול מפלגת עוצמה יהודית השיקה קמפיין שלטי חוצות חדש שמחבק את נתניהו ובו נראים בן גביר ונתניהו כשלצידם הכיתוב "רק עם בן גביר יש ביבי", בדומה ממש לקמפיין ש"ס.
 

איתמר בן גביר נתן אשל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד