י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסיפורים הטובים ביותר

לייבל'ה: השידוך שיסעיר בקרוב את הברנז'ה

לייבל'ה יצא מאיזון לאחר שנודע לו בהפתעה על אירוסיו של איש התקשורת החב"די ר' מענדי גרוזמן. באישון לילה התהפך לייבל'ה במיטתו וחשב לעצמו כיצד המאורע ישפיע על עולם העיתונות. אבל את המנגינה חייבים להמשיך • והשבוע בלייבל'ה: הכל על השידוך המעניין של מענדי גרוזמן • חשיפה: מי הולך להתארס בקרוב? ההתבטאות של הרב לאו על נתניהו, כתב חדשות 12 שהחל לחבוש שטריימל ומי העיתונאי שהחל לנסוע בגט טקסי ולובש כובע עגול? • כנסו כנסו

לייבל'ה: השידוך שיסעיר בקרוב את הברנז'ה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר את השבוע בשמחה גדולה ומרנינה, עת שמע באמצע האוכל, שהתמים המפורסם מענדל גרוזמן - הישבשער הכי נחשק במגזר - התארס. בעקבות כך, לייבל'ה קם לריקוד סוער במיוחד.

מי שיודע, גרוזמן הוא אבי אבות האנשים שעושים עיתונות מקצועית ובלתי מתפשרת, הן בתפקידו כמנהל התוכניות ברדיו והן בהקמת המוסד 'צייצנים סיאמיים' שנסגר לאחר שהפך למוסד של איש אחד. 

כך או אחרת, לייבל'ה נדהם מהתמונה שראה בווארט איך שהתמים חבש כובע מהודר על ראשו יחד עם הזקן שהפך לסמל מסחרי של מענדי היקר. לייבל'ה גם יודע לדווח על שידוך נוסף ויוקרתי שצפוי בברנז'ה בקרוב, אך הוא שומר על פה סגור ומסוגר ולא מנדב מידע נוסף לעת עתה. 

לצד פאותיו המתבדרות בשידורי החוץ, ראה לייבל'ה את העיתונאי יאיר שרקי כשהוא מפזז להנאתו חבוש בשטריימל. הדבר אירע בהילולא יוקרתית שערך במוצ"ש הרה"צ רבי ישראל דוד אבוחצירא בנו של האדמו"ר רבי משה לרגל יום השנה לפטירת הרב הקדוש רבי יצחק אבוחצירא, מי שחיבר את הפיוט 'אעופה אשכונה'. 

לייבל'ה הגיע השבוע למרכז האירועים 'סיטי טאואר' ברמת גן, שם נערכה שמחת הבר מצווה (שהפכה למפגן האחדות של השבוע) לבנו של יום טוב ביכלר מנכ"ל 'ביכלר יחסי ציבור ואסטרטגיה'. כזכור, לייבל'ה דיווח לראשונה פה במדור על המעבר הדרמטי של אירוע הבר מצווה מ'כתר הרימון' ל'סיטי' למען כבודם של רבני העיר בני ברק. יום טוב, שכידוע בורח מפרסום ולא תראו אותו בחיים בפרונט, חגג בר מצווה לבנו השני. בשמחה השתתפו כל המי ומי מכלל החוגים, ספרדים ואשכנזים, כמו שרק הוא יודע לאחד את כולם, ולכן אי אפשר להתעלם מהשמחה.

כבר בחניה של האולם ראה לייבל'ה תפוסה מלאה שלא זכורה לו שנים. כולם סגרו את מטות הבחירות והגיעו לאחל מזל טוב, והכי יפה, שלא הורגש בשמחה האיבה שיש בין המפלגות החרדיות בקרב על קולותיהם של העובדים והספרדים. כולם כולם, ספרדים, חסידים ואשכנזים הגיעו לצד כל זקני וצעירי העיתונאים. 

לייבל'ה עלה לשמחה, ותחילה ראה את יו"ר ש"ס השר דרעי שמשרדו של ביכלר מלווה אותו כבר שנים רבות, לייבל'ה ראה שמחה של ממש יחד עם מוטי בבצ'יק שגם חוגג בר מצווה במוצ"ש הבא. במפגש הוא ראה גם את האח הנודע יענקי ביכלר שמלווה את דרעי בכל רגע ואשר מדינה הדובר. 

לייבל'ה נכנס עוד קצת פנימה וגילה את כל המי ומי, מארבל מלכיאלי ומרגי, לצד מקלב אשר ופינדרוס, טסלר ומאיר רובינשטיין. בהמשך ראה את הרב הראשי לתל אביב הגרי"מ לאו אומר לראש עיריית ירושלים משה ליאון "מאז שאני מברך את נתניהו והוא שומר על קשר הדוק איתי הוא יושב על הכיסא ככה שנים רבות וככה זה ימשיך... זה המציאות שאף אחד לא מצליח להוריד אותו". לייבל'ה שם לב שליאון, בגזרתו החדשה, לאחר שהשיל ממשקלו הרבה הרבה, לא הנהן ולא מצמץ לא חיובי ולא שלילי. שמע ושתק.

גם הצד המוזיקלי לא נפקד בשמחה: בהפקה מוזיקלית של מקהלת 'נשמה' מוטי ויזל, דודי קאליש ואמן הנשמה חונה דייטש בהפקה של האח מוישי ונטע לוין, בבר מצווה נחשף הכוכב החדש לבית משפחת היל. יענקי היל אח של הקומזיצר יענקי שמסתמן כדבר הבא במוזיקה החסידית ותזכרו איפה הוא נחשף לראשונה, כמו שביכלר יודעים לזהות את הכוכבים בהתחלה ונקווה שלא יכעס על הפרסום.

ושמחה גדולה נוספת: בעל הסקודה שנגנבה, היועץ האסטרטגי ירח טוקר, נצפה השבוע מצייץ על כך שהגיע הביתה מוקדם בצהריים וראה ציורים יפים, לאחר יממה התברר כי ירח ורעייתו חבקו בת נוספת לשרשרת המשפחה, מה שמצריך רכב יותר גדול ובחסדי שמים נגנב הקודם. ירח שכנראה רצה לתת שם על הסבא הגדול שנפטר השנה, יסתפק בשם של בת.

ואפרופו רכבים, האדמו"ר מבאיאן התחדש באחרונה ברכב חדש הונדה אודיסיי שיצא מהניילונים כיאה וכראוי, לייבל'ה עבר בירושלים וראה את הרכב בנסיעת מבחן ראשונה ללא הרבי.  

שמואל יעבץ המקורב לבית שר התורה, נצפה מתברך מהגר"ח קודם חתונת נכדתו עוד בעודו יושב ברכבו. ברכות מעין אלו מתרחשות לרוב לפוליטיקאים כגדעון סער ודומיו. לייבל'ה מקנא ביעבץ. 

בצל הטישים של ט"ו בשבט, לייבל'ה לא החמיץ את הטיש של חצר פרמישלאן. לייבל'ה הגיע לאכול פירות ולברך כמובן בכל הכוונה כפי שנוהגים בחצר החסידות, לפני הטיש, הוא ראה את העיתונאי בני רבינוביץ שעשה קאמבק לא קטן לאחר שחזר ל'יתד נאמן', לצד הזמר הליטאי אלי הרצליך שחבש קנייטש בשביל הטיש.

ובטיש ברחמסטריווקא ראה לייבל'ה את האמן והצייר מוטה ברים, שלא רק יודע לצייר אלא גם מכין ריבת אתרוגים לאדמו"רים. הוא נצפה בקודש פנימה מביא את המרקחת לרבי הקודש מרחמסטריווקא שנהנה מאוד. 

ומי שהרים תפוחים ורימונים בט"ו בשבט, היה האסטרטג הנודע מנחם מנדל גשייד שהפך למשפיע, לאחר שחגג עשרים שבע ברכות שעה אחר שעה, הגיע לשבע ברכות אחרון בבעלזא, שם קיבל תפוחים ורימונים והרים אותם בהתרגשות גדולה. 

בטלז סטון ראה לייבל'ה מה זו אחוות חברי מועצה: לאחר הפסקת מים שנמשכה במשך שעות בעקבות פיצוץ בקרית יערים, ובעוד שלכל תושבי הקריה חזרו המים, לחבר המועצה שוקי דויטש טרם חזרו המים והוא נעזר על ידי אברמי וינטרוב חבר המועצה וראש לשכת ראש המועצה רביץ שהגיע בערבות הדדית יחד עם אברמי מישקובסקי לסדר לדויטש את המים בבית, למען יוכל לשטוף את הכלים של שבת ברוגע ולעזור לרעייתו. 

ובבוקרו של יום חמישי ראה לייבל'ה נהירה גדולה בירושלים, הסיבה למסיבה היא בר מצווה לנכד הנגיד האהוב מתומכי עולם התורה ר' אהרן וולפסון. לייבל'ה שמע שהשמועה אצל הקבצנים עשתה לה כנפיים והגיע גם מהר למקום והספיק לתפוס תמונה של ראשי הישיבות סועדים לצדו של וולפסון. 

מזל רע רדף את מארגני האירוע בחצר חסידות דושינסקיא, אך בסיעתא דשמייא הסתיים בטוב. לאחר הדרמה בכפר סבא, הגיע בצהריים ניידת משטרה עם צו סגירה מטעם המועצה בהר טוב לשטח החתונה, לייבל'ה יודע לספר כי לאחר השתדלות היועץ האסטרטגי יוסי רוזנבוים הושג אישור, האחרון הגיע לחתונה, והתקבל בכבוד הראוי ובברכה מאת הרבי והמנהל שישא.

גם ראש עיריית אלעד שרוליק פרוש חבש שטריימל לרגל השמחה בדושינסקיא ונצפה מתברך בחמימות מהאדמו"ר, לאחר שעוזר לקהילת החסידות שיש לה שטיבל בעיר אלעד.

 

ובחתונה עצמה ראה לייבל'ה את מנוחת הצלמים .נפתלי לרר שקרע את עצמו לצד צלם החצר שלומי טריכטר שרכבו נתקע בדרך לשמחה ובחסדי שמים נעשה לו נס. לייבל'ה ראה שהשניים החליפו מצלמות כדי לעבור כל אחד על התמונות של חברו מה שמראה על קנאת צלמים תרבה תמונות. 

ובגזרת הצלמים, צעיר הצלמים ארי ק' גילה השבוע לכולם שהוא חסיד בעלזא, ולאחר טיש ט"ו בשבט הוא נכנס לקודש פנימה וזכה לקבל תפוח אדום אדום מהרבי כסגולה. קרויס שמר את התפוח והבטיח לאכול את זה בליל שבת לאחר השינה יחד עם מה שקיבל מהרבי מקוסוב ויז'ניץ. 

והצלם אברומי ברגר שנהיה חסיד ויז'ניץ קאמיישא לייק (משקפי שמש) הגיע לארץ, ברגר שידוע כעוזר לאדמו"רים נצפה במירון מתפלל כשהוא מחזיק את המקל והראזוולקע של הרבי ודאג שלא יצלמו את הרבי. 

בסוף שבוע נחגגה יומולדת לאחד מעורכנו היקרים שבאתר 'בחדרי חרדים' - יחיאל גלאי המוכשר. במסיבה שאורגנה בהפתעה גמורה בבית שברחוב ירושלים, הגיעו החברים הקרובים מהברנז'ה וחברי השיעור הוותיקים, האורחים נהנו ממאכלים מגוונים פלוס טשולנט נהדר מעשי ידיה של הסופרת רבקה גלאי. הגיע לברך אחד ממנהלי תלמודי התורה בבני ברק, שנשא דברי תורה, ומאוחר יותר טען העיתונאי ישראל כהן, כי סיון רהב מאיר ציטטה בפוסטים שלה מדבריו. 

ואפרופו כהן, הוא החל באחרונה לנסוע בגט טקסי עקב בעיות ברישיון הנהיגה לאחר השלילה המפורסמת. כהן טוען שאין כמו גט טקסי ולכן הוא נצפה יותר ויותר עם כובעו העגול בשמחות כי אי אפשר להשאיר את הכובע באוטו. 

ואפרופו 'בחדרי', בשמחת הברית לבנו של ניתאי משיח, עוזרו של ח"כ משה ארבל, ראה לייבל'ה את הכתב המצטיין קובי בורנשטיין כשהוא חבוש בכובע קנייטש. קובי שניצול הזמן אצלו מעל הכל, פתח מחשב וכתב עוד ידיעה על נגיף הקורונה. 

לייבל'ה גם השבוע לא זנח את התפוח הגדול, שם הוא פגש את מקהלת 'מלכות' בבית כנסת בוטיק 'תורת יחיאל' בבורו פארק, חברי המקהלה עלו בזה אחר זה לברך 'הגומל'. רגעים לפני תחילת ברית מילה שנערכה במקום ובכדי לא לעכב את הברית ואת הפרנסה של האנשים, הם אמרו במהירות. הנה הוידאו לפניכם. 

במוצאי שבת הם הגיעו לטיים-סקוויר במנהטן, צייר קריקטורות ממוצא יהודי זיהה את חברי המקהלה והחליט להנציח אותם במכחולו. לייבל'ה שנכח במקום ניסה לקשר בין האנשים לתמונה. האם גם אתם תצליחו?

ומיד עם סיום מופע האחדות ההיסטורי של שתי המקהלות הגדולות בתבל בסיום הש"ס של 'דרשו', נראה הערשי ויינברגר מנהל מקהלת שירה בתמונת פרידה מחברי 'מלכות' שהגיעו ללמוד מהטובים ביותר. 

המעבד משה לאופר היה אמור להופיע עם שאר המעבדים בסיום של דרשו הגדול, הוא יצא במוצאי שבת ועבר דרך לונדון שם נתקע בסופה הגדולה של אירופה. 

וכמו בכל דבר הכל מגיע בסוף לשר התורה: שלושת יזמי התחבורה של המגזר החרדי אריה בלומנטל, מאיר רותם, ומנחם גנוט נפגשו עם השר סמוטריץ וקיבלו את ברכת הדרך לכבוד השקת הטכנולוגיה החדשה למוניות במגזר החרדי. השר אמר להם: "אתם צריכים ברכה ממני?! אתם חייבים ברכה מר' חיים". 

ואחד מהאנשים הכי משפיעים סביב שולחן הממשלה - מזכיר הממשלה מר צחי ברוומן נצפה בביקור בכפר חב"ד יחד עם ידידו אריאל למברג המנכ"ל של אגו"ח ושר החוץ של חב"ד. ברוורמן נעמד לתמונה שיצאה מוצלחת מתמיד.

ואפרופו חב"ד, לקראת חג הפורים העסקן החב"די יענקל'ה גלויברמן נפגש השבוע לפגישת עבודה עם האמן הידוע יואל וקסברגר. השניים סיכמו על שיתוף פעולה עם מפעל החסד "יד ביד".

והשמחה הגדולה אחרי 23 שנה: לרגל הולדת הבת לאיש העסקים ישראל נטע שטרן - בעל 'המסעדה היהודית' - שרבים טוענים למופת הגדול, לייבל'ה טוען ששמדובר במויפת שלו בגלל שהוא אוכל שם. על כל פנים, הקידושא רבא ייערך בשבת בבוקר בבית המדרש החדש ויז'ניץ בשעה 11:30 בקומת השטיבלך בקרית ויז'ניץ בבני ברק, בהשתתפות אלפים שיגיעו לקידוש שלייבל'ה מעריך שלא יהיה על פי התקנות. 

השבוע הגיע לייבל'ה לבר מצווה לבן הגדול של נחמן ניימן האיש שלנו במודיעין עילית, במכבי ובעירייה, אהה וגם בברסלב בשבת בבוקר. לשמחה הגיעו כל מודיעין עילית ולייבל'ה צילם את החברים מהשול. 

שחקנה היהודי החדש של מכבי פוקס תל אביב אמארה סטודמאייר, נצפה השבוע בחנות ספרי 'אור החיים' בירושלים קונה ספרי קודש לאחר שהתחזק.

לאחר מכן נצפה כוכב הכדורסל בדיון תורני עם הרב משה קסט הגדול מכולם.

ביום חמישי האחרון התארחו הח"כים משה ארבל וינון אזולאי במשרדם של עורכי הדין בנימין ארביב 'הנזיקיסט' וליאור פרץ 'הפליליסט' במגדלי בסר 4 בבני ברק.
נוכחותם של האורחים הנכבדים הובילה להתכנסות של כ-30 עורכי דין חרדיים מכל רחבי הארץ במסגרת המפגש השבועי הקבוע של המשרד, כשהשיח היה פורה ומעניין במיוחד ועסק בסוגיות בוערות וחשובות, כגון: שילוב אקדמאיים חרדיים במשרות בשירות הציבורי תוך מתן העדפה מתקנת, לימודים לתארים מתקדמים בהפרדה ועוד.

בקרב הנוכחים נצפו נציגי לשכת סיעת 'אמונה במשפט' בלשכת עורכי הדין - המשנה לראש הלשכה עו"ד יוסי ויצמן, עו"ד שימי גרוס, עו"ד יונתן אליאס ועוד רבים וטובים.

הפרלמנט השבועי המתקיים בימי חמישי במשרדם של עורכי הדין ארביב ופרץ , הפך בשנתיים האחרונות לאירוע מוכר וייחודי בקרב עורכי הדין, שעניינו שיח מקצועי בסוגיות משפטיות מרתקות בשילוב הכנסת אורחים מפנקת עם צ'ולנט טעים.

ניסים אלון, מנכ"ל לאומית שירותי בריאות מסיים את תפקידו לאחר 10 שנים בתפקיד. בבורסת השמות מדברים על בכירים במערכת הבריאות שמתמודדים לתפקיד הנחשק. הלוחשים על אזנו של לייבל'ה מדברים גם על מנהל השיווק האגדי של הקופה למגזר החרדי אפרים רוזנשטיין. 

רוזנשטיין בתגובה: "לא מתייחס לשמועות".

ברכת מזל טוב לאיש התקשורת היועץ יהודה רוסט לרגל שמחת הולדת בתו, אם תגיעו לקידוש בשבת תוכלו להגיע באמצעות ההזמנה שהתגנבה ללייבל'ה. 

ומזל טוב ליואלי מושקוביץ המפורסם מיואליס מגבעת שמואל וכיום מהיכלי מלכות, לרגל הבר מצווה לבנו. מי שהניח את התפילין היה הרבי מזוטשקא אמסנא שיואליס נמנה על חסידיו הקרובים. 

מזל טוב לר' הערשי הולצר מראשי העסקנים בקהילת סאטמר בב"ב לרגל נישואי בתו שתיערך הערב בב"ב. ראשי הקהילה ערכו לו עיצוב מיוחד לכבוד השמחה.

מזל טוב לידידו של לייבל'ה הנגיד הנכבד יענקי ראטה מסאטמר (שבחיים לא מדבר עברית) ומשמש כמנכ"ל ובעלים של חנות היודאיקה הגדולה 'המפואר' בארה"ב, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה.

ברכת מזל טוב להבה"ח משה שפיגל ההויז בחור של האדמו"ר מלעלוב ניקלשבורג, לרגל אירוסיו בשעה טובה.

השבוע ביום שני התקיימה שמחת הבר מצווה לבנו של הרב אריה סירוקה מנכ"ל ארגון "איילת השחר", השבת תתקיים העלייה לתורה בקריית ספר. הרב רענן שהוא נשיא איילת השחר ואריה סירוקה מנכ"ל מזה 19 שנה לא הגיע לבר מצווה... בגלל היותו בחו"ל לצורך איסוף כספים והסתפק בשליחת ש"ס מתנה בעיצוב יפה. לייבל'ה מאחל מזל טוב. 

לייבל'ה רכילות חרדית מענדי גרוזמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד