י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"כולם יודעים שמדובר במנטוס"

התלמיד זועם: השופטת לגלגה; פרגית בת 17

לאחר הדיון בהארכת מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, תקף תלמידו של הרב את התנהלות השופטת בדיון. לטענת התלמיד, השופטת זלזלה ולגלגה על הטענות בנוגע למצבו הרפואי של הרב • צפו

התלמיד זועם: השופטת לגלגה; פרגית בת 17
הרב ברלנד בבית המשפט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

לאחר הדיון בבית המשפט השלום בירושלים בנוגע להארכת מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, תקף תלמידו של הרב את שהתרחש בין כותלי בית המשפט.

בדיון הארכת מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, השופטת שרון לארי בבלי מבית משפט השלום בירושלים השתמשה במספר התבטאויות חריגות כלפי הרב ומצבו. בהתייחס למצבו הרפואי של הרב ברלנד לאחר תלונה של עורך דינו אמרה בהלצה "תנו לו מנטוס או טיקטק".

‏במקרה נוסף אמר עו"ד חדד המייצג את הרב בדיון, כי נכנס לתיק לאחר שהתברר כי הרב בן ה-82 היה אזוק ברגליו בבית החולים. לדבריו "אנחנו מדברים באדם שנמצא במצב רפואי שביר מאוד". העו"ד פירט במהלך הדיון את מצבו הרפואי של הרב. השופטת הגיבה לטענותיו, כי "הבנו שמצבו אינו כפרגית בת 17"...

‏בקטע נוסף מהדיון התבטא עו"ד עמית חדד, כי "הפכתם אותו לרופא בהדסה..". השופטת קטעה אותו בשלב זה ואמרה כי טיעונים אלה מתאימים להליך העיקרי. עו"ד חדד הגיב על כך: "גברתי טועה". השופטת מיהרה לקטוע אותו ואמרה "גברתי אף פעם לא טועה" ואף ביקשה מהקלדנית לתקן את דברי עו"ד חדד בפרקוטוקול ל"גברתי צודקת".

תלמידו של הרב ברלנד התייחס בין היתר להתנהלות זו של השופטת בבית המשפט ואמר ל'בחדרי חרדים', כי "לא מדובר כפי שהשופטת צחקה ולגלגה "פרגית בן 17", אלא מדובר בבנאדם בן 82 הסובל מבעיות בריאות קשות מאוד, ובלי שום רחמים ויחס מטלטלים אותו מרמלה לירושלים הלוך וחזור".

נוכח החלטת השופטת להאריך את מעצרו של הרב ברלנד בשמונה ימים, אמר תלמידו ל'בחדרי חרדים' כי "התחושה היא קשה מאוד. המשטרה אמרה בעצמה לשאלת עורך דין עמית חדד, כי היא לא מעודכנת במצבו הבריאותי של הרב. היא לא יודעת שאין לו כליה, לא יודעת שיש לו בעיות בלב".

עוד הוסיף התלמיד, כי "כמו שכולם יודעים הרב עבר אתמול צינתור, באותו יום של הצינתור, 4 שעות לאחר מכן מטלטלים אותו, יהודי בן 82 - מירושלים לרמלה, בשעה שהמשטרה יודעת שהיום צריכים להביא אותו לירושלים".

"בלי שום רחמים ויחס מטלטלים אותו. גם כעת לאחר הדיון השב"ס לקח אותו פעם נוספת לרמלה וכשיצטרכו לחקור אותו יקחו אותו כל יום לירושלים וכמו שהרב אמר בדיון, כי מאתמול בשבע בערב לא הביאו לו לאכול ואנחנו נמצאים כעת בשעה שתיים בצהריים. הרב סיפר בנוסף, כי שמו אותו במשך 4 שעות בפוסטה בלי אוויר. ושוב אני מדגיש, מדובר ביהודי בן 82 וכמו שאמר עו"ד חדד בדיון, כי גם אם למשטרה יש עניין לברר האמת, אבל החיים שווים יותר מהאמת".

"ההרגשה אצלנו בקרב כל חסדי הרב, ויש לרב אלפי חסידים בארץ ובעולם, שיש מישהו שרוצה לחסל את הרב, שמחזיר בתשובה במשך שישים שנה, הוא לא כמו שמציגים אותו בתקשורת בצורה מסולפת".

לשאלת בחדרי מי מעוניין לחסל את הרב, ענה התלמיד, כי הוא אינו מעוניין לפרט, ומי שמבין מבין.

התלמיד המשיך ותקף את התנהלות השופטת וסיפר כי "מי ששם לב, במהלך הדיון העו"ד סיפר כי שלשום במהלך החקירה הרב התעלף, כשסיפרו זאת לשופטת היא הגיבה בלגלוג: "תנו לו מנטוס". שמעתם דבר כזה בחיים? ככה מתייחסים ליהודי חולה בן 82 שעבר מה שעבר, ככה מלגלגלים עליו" תקף התלמיד. 

בתשובה לשאלות העיתונאים אמר, כי "אדם שמגיע לרב ברלנד יודע שהוא לא בא לרופא, הוא מגיע לרב ברלנד כיוון שהוא התייאש מהרפואה, הוא היה אצל רופאים והבין שהם לא יכולים לסייע לו". לטענתו, "הסברנו זאת לשופטת במהלך הדיון אך היא סרבה לשמוע".

חיזוק לדבריו הביא התלמיד מדברי העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים שהסביר כי אין הבדל בין כוס ערק שקיבלו אצל הבבא סאלי לישועה ורפואה לבין סוכריית מנטוס שנתן הרב ברלנד. כתב 'בחדרי' תיקן את התלמיד ואמר כי בן חיים ציטט את הנכד של הרב ברלנד ולא אמר זאת כפרשנות שמסבירה את מעשי הרב.

התלמיד הדגיש כי כולם יודעים שמדובר בכדורי 'מנטוס' וגם המשטרה העלתה כך בחקירתה, ולכן, אמר התלמיד, כי אינו מבין מה העניין בכל הארכת המעצר הזו. 

הרב אליעזר ברלנד בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד