י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כאות מחאה • צפו

נערי תל אביב הניחו תפילין ליד בניין העירייה • צפו

נערי דרום תל אביב חילונים ודתיים התאספו למחאה ספונטנית מול בניין העירייה בתגובה לאיסור שהוציאה עיריית תל אביב להניח דוכני תפילין בשטח הציבורי הקרוב לבתי ספר • הרב דוד דרוק שמוסר שעורי תורה לאותם נערים עודד אותם ללכת ולמחות מול בנין העירייה, כדי "ללחום את מלחמת השם ולקדש שם שמיים"

נערי תל אביב הניחו תפילין ליד בניין העירייה • צפו
כאות מחאה: נערי תל אביב הניחו תפילין ליד בניין העירייה צילום: באדיבות המצלם

נערי דרום תל אביב חילונים ודתיים התאספו למחאה ספונטנית מול בניין העירייה בתגובה לאיסור שהוציאה עיריית תל אביב להניח דוכני תפילין בשטח הציבורי הקרוב לבתי ספר.

הנערים שרובם אינם דתיים אולם קרובים למסורת ואוהבי אלוקים, קיבלו את הידיעה שהוציאה עיריית תל אביב והרגישו צורך להביע מחאה על האיסור הזה. הם פנו לבנימין אשר פעיל קירוב ונוער בדרום תל אביב שהחליט בצעד מחאתי וספונטני להגיע עם הנערים לכיכר מול העירייה עם טליתות ותפילין ולשיר שירי שבת ויהדות.

פעיל הקירוב והנוער בנימין אשר אומר ל"בחדרי חרדים". "כשהנערים פנו אליי החלטתי שאסור לתת לעניין לעבור על סדר היום. ראיתי את הלהט שבער בנערים שהרגישו שהם חייבים לקדש שם שמיים בתגובה לאותו איסור. ולכן החלטנו להגיע לבניין העירייה ולמחות."

ש.א הוא אחד מאותם נערים שהניח תפילין במחאה על האיסור שהוציאה אומר ל"בחדרי חרדים". "נכון אני תושב תל אביב, אבל לפני הכל אני יהודי ואוהב את אלוקים ומאמין, ואף אחד לא ימנע ממני לקיים את המצוות."

עוד נער שהשתתף במחאה הוא ש.ש : "הרגשתי צורך לבוא ולהביע את המחאה האישית שלי ולכאוב את כאב היהדות בתל אביב".

הרב דוד דרוק שמוסר שעורי תורה לאותם נערים עודד אותם ללכת ולמחות מול בנין העירייה, כדי "ללחום את מלחמת השם ולקדש שם שמיים". כלשונו.

כזכור עיריית תל אביב החליטה לאסור הצבת דוכנים להנחת תפילין בסמיכות לבתי ספר. במענה לשאילתה שהוגשה אמרו בעירייה כי "אין להציב את הדוכן במרחב הקטן מ-100 מ"ר מבית ספר, גן ילדים, מרכז קהילתי או מוסד מוכר אחר אשר משרת בעיקר קטינים".

סגן ראש העיר ת"א לדיאנסקי אמר לחדשות 12: "לילדים וגם להורים ישנה הזכות ללכת לבית הספר מבלי לחשוש שגורם מסוים יפעיל עליהם לחץ או מניפולציה כזו או אחרת במרחב הציבורי".

בתגובה, החליטו באגודת הסטודנטים אונו להניח דוכן קבוע להנחת תפילין, שיעמוד בכניסה לקמפוס לרווחת הסטודנטים.

עיריית תל אביב הנחת תפילין דוכן תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד