י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מחדל נוראי"

אש בימין: ב'ימינה' תוקפים את השר מהליכוד; "מתוסכל"

בעקבות סדרת המתקפות של שר העליה והקליטה יואב גלנט על יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט, בימינה משיבים מלחמה • "יואב המתוסכל, את המחדל הנוראי בקליטה הכושלת של עולי צרפת כבר פתרת?"

אש בימין: ב'ימינה' תוקפים את השר מהליכוד; "מתוסכל"
הרב רפי פרץ/נפתלי בנט/בצלאל סמוטריץ' צילום: בן דורי, פלאש 90

בעקבות סדרת המתקפות של שר העליה והקליטה יואב גלנט על יו"ר ימינה, שר הביטחון נפתלי בנט בעקבות החלטתו שלשום (שלישי) לצמצם את הצו המינהלי נגד הצעיר אליה בן דוד, בימינה משיבים מלחמה.

"יואב המתוסכל, את המחדל הנוראי בקליטה הכושלת של עולי צרפת כבר פתרת?", צייצו אנשי ימינה בחשבון הטוויטר הרשמי של המפלגה.

"אולי תתמקד בעולים, שלא מכירים להם בתעודות מקצוע, בבירוקרטיה הזוועתית במשרד שלך שגורמת לעולים להתייאש, במקום לברבר את עצמך לדעת מתוך תסכול? גם אתה לא תצליח לעצור אותנו", הם הוסיפו.

כזכור, גלנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו "השב"כ מופקד על סיכול טרור למען בטחון מדינת ישראל ואזרחיה, 'השירות' פועל לפי חוק ומשרתיו הם טובי בנותינו ובנינו".

הוא הוסיף כי, "השיקול היחיד המנחה את פעולותיהם הוא בטחוני - ממלכתי. עירוב שיקולים פוליטיים בהחלטות בטחוניות, בניגוד להמלצות השב"כ, הינו שגוי ופסול".

השב"כ יצא גם הוא נגד שר הביטחון נפתלי בנט ואמר כי "בנט נותן רוח גבית לפעילי ימין קיצוניים ומחליש את מערכת הביטחון בשטח". הדברים פורסמו בחדשות 12.

בנט הגיב להתקפה של השב"כ ואמר כי "יממה לפני הבאת העציר לבית המשפט, אכן חתמתי על הצו מתוך אינפורמציה מסוימת. אבל אז קרה דבר: בית המשפט והשופט שחררו לחלוטין את אותו עציר אבל לא רק זה, הוא גם ממש דיבר בצורה בוטה ונזף על עצם הבקשה. זה הרים לי דגל אדום וביקשתי לברר האם השופט היה מודע לאינפורמציה הסודית", הסביר בנט, "כשקיבלתי את התשובה שכן, לא מיד שחררתי, אמרתי שאני רוצה לבדוק. במשך יום ארוך עם הרבה שאלות, שאלתי ושאלתי, והגעתי למסקנה שלא מדובר בפצצה מתקתקת, ואין הצדקה למעצר מינהלי. כן מדובר בבנאדם שעשה לכאורה דברים חמורים ולכן אנחנו כן מגבילים אותו מלהיכנס לאזורי סיכון.

לצערי, בפתח חדשות 12 הותקפתי בחריפות על ידי שב״כ על ההחלטה שלי לבטל מעצר מינהלי לצעיר. אני רוצה לומר מפה: אני מוקיר ומעריך מאוד את עבודתם של אנשי השב״כ, את ראש השב״כ ארגמן, הם שומרים עלינו ועל ביטחוננו מול טרור ערבי בעזה וביו״ש, הם עושים עבודת קודש. הם לא אויב, הם אחים. אבל כשר הביטחון של מדינת ישראל וכי שאמון על ביטחון אזרחי ישראל. אני לא חותמת גומי של אף אחד. יש לי תפיסות וערכים, ואנחנו צריכים לאזן בצורה נכונה בין ביטחון המדינה לבין ערכי החירות של המדינה."

הוא הוסיף כי הוא "כן מצפה משב״כ ורשויות החוק להפעיל את החוק ולהגיד כתב אישום. זו הדרך במדינת חוק תקינה. אני לא מקבל שום אלימות, לא של ערבים ולא של יהודים. מי שפוגע בחיילי צה״ל או מפעיל אלימות כנגד ערבים זה דבר חמור מאוד ואף אחד פה באולם לא מקבל את זה. אבל אנחנו לא חותמת גומי.

גם סמוטריץ' התייחס לדברים ותקף את השב"כ. לדבריו, "פקידים שהיו רגילים לחשוב שהם מנהלים את המדינה (פשוט כי שרי הביטחון הקודמים היו חלשים ונתנו להם) ומתקשים להתרגל לכך שבאנו לשנות את הכללים ולמשול. תפנימו, ישראל היא מדינה דמוקרטית. ובדמוקרטיה אתם עובדים אצלינו, לא אנחנו עובדים אצלכם. לא מתאים לכם, תחזירו את המפתחות. נגמרו הימים שמתיישבי יו"ש מופלים לרעה ומקבלים יחס של אזרחים סוג ב'. לא יהיה דין אחד לאזרחי ישראל ודין אחר למתיישבי יהודה ושומרון".

מעצר מנהלי מפלגת ימינה נפתלי בנט יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד