י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סוף לתעלומה

אחרי חצי שנה: זוהתה הגופה שנסחפה לחופי אשדוד

חצי שנה לאחר שגופה עלומה הגיחה אל חופי אשדוד, היא זוהתה כגופתו של מוחמד עבד אל חוסייני, תושב סוריה בן 36, שככל הנראה טבע בעת שניסה להימלט מסוריה לכיוון קפריסין או ישראל

אחרי חצי שנה: זוהתה הגופה שנסחפה לחופי אשדוד
יעקב כהן

לפני כחצי שנה נסחפה לחופי אשדוד גופה עלומה. היא נמשתה עם ידי צוות שיטור ימי, ולחובשי מד"א לא נותר אלא לקבוע את מותה.

במשך תקופה ארוכה לא הצליחו לזהות את הגופה. מתחקיר וואלה NEWS עולה, כי מדובר במוחמד עבד אל חוסייני, תושב סוריה בן 36, שככל הנראה טבע בעת שניסה להימלט מסוריה לכיוון קפריסין או ישראל. מי שסייע בזיהוי הגופה היה הצלב האדום.

לאחר מכן הועברה הגופה בסיוע כוחות צה"ל וכוח של אונדו"ף - כוח הפיקוח על ההפרדה של האו"ם הפועל על התפר בין ישראל לסוריה ברמת הגולן, לסוריה דרך מעבר קונייטרה.

הצלב האדום סייע בהעברת דגימות הדנ"א אשר אפשרו את זיהוי הנפטר, איתר את משפחתו בסוריה ובתור מתווך נייטרלי - פיקח על העברת שרידי הגופה.

מהצלב האדום הבינלאומי נמסר, כי "הצלב האדום הבינלאומי שמח על חלקו במבצע, שבו שרידי גופתו של האזרח הסורי הועברו את הגבול מרמת הגולן לסוריה".

הם הוסיפו כי "נטלנו בפעולות הנזכרות לעיל חלק, על פי בקשת הרשויות הנוגעות בדבר ובני משפחת הנפטר. אנו מודים לרשויות בשני הצדדים על עזרתם בביצוע פעולה זו".

לדבריהם, "מטרת מעורבותנו במקרה הייתה להגן על כבוד המת ולממש את זכות המשפחה לדעת את מקום הימצאו של יקירם. המסירה תאפשר למשפחה בסופו של דבר להתאבל על יקירם בהתאם למינהגיהם, ולקיים לנפטר קבורה מכובדת".

אשדוד סוריה גופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד