י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
למרות הכחשות חוזרות ונשנות

הסוף לגוש הימין? יהדות התורה שוקלת הצטרפות לממשלת לפיד וגנץ

מה שאסור לומר בעברית, כנראה מותר לומר וברור באנגלית. בראיון שהעניק אחד הח"כים החרדים היום לערוץ i24news הוא הבהיר כי לחרדים אין בעיה לשבת בממשלה בראשות גנץ וגם הבהיר כי יש דיבורים עם לפיד | מדובר ברעידת אדמה פוליטית. האם החרדים מחשבים מסלול מחדש

הסוף לגוש הימין? יהדות התורה שוקלת הצטרפות לממשלת לפיד וגנץ
בני גנץ/ח"כי יהדות התורה צילום: מאיר וקנין/שלומי כהן, פלאש 90

בעוד בקמפיין הרשמי בשפה העברית מצהירים חברי סיעת 'יהדות התורה' כי הם תומכים אך ורק בראש הממשלה בנימין נתניהו, בראיונות בשפה האנגלית הם מרגישים משוחררים מעט יותר ולא שוללים אפשרות של ישיבה עם 'כחול לבן', כך למשל מרגיש חבר הכנסת אורי מקלב בראיון ל-i24 News ואומר כי הדלת לא נעולה לגבי שיתוף פעולה עם 'כחול לבן'.

בראיון שהעניק בימים האחרונים לערוץ בשפה האנגלית, נשאל תחילה לגבי אפשרות של הקמת ממשלת אחדות, בה החרדים כנראה יישארו באופוזיציה ואמר, "אנחנו לא נגד ממשלת אחדות אנחנו תומכים בזה, אנחנו חושבים שאנחנו יכולים להיות חברים בממשלת אחדות, אין הבדל, אם הליכוד יכולים להיות חברים בה אז אנחנו גם. כי הנושאים העקרוניים בממשלה, כמובן הפוליטיים, ביטחוני כלכלי".

מקלב הוסיף וגילה על שינוי כיוון בכל היחס כלפי כחול לבן, והצהיר בדברים שתורגמו לשפת האנגלית כי "לגבי המצע של כחול לבן בנושאי הדת בישראל, אנחנו חושבים שאין לנו בעיה עם רוב החברים במפלגה הזו גם עם גנץ עצמו", לדבריו, "הלכנו עם גנץ ועבדנו איתו כמו גם עם בוגי יעלון שעבדנו יחד במשך שנים וגם עם גבי אשכנזי, כן יש לנו בעיה עם יאיר לפיד. אם לפיד יקבל את העמדות שלנו בנושאים האלה נהיה שותפים דומיננטיים בממשלת האחדות".

המראיין שאל את הח"כ החרדי: "אני מבין שאתם לא סוגרים את הדלת בפני כחול לבן", לעומת העבר ש'יהדות התורה' התחייבה שלא לשבת בממשלה יחד עם לפיד, ומקלב מצידו משיב: "לגבי כחול לבן אנחנו לא סוגרים בפניהם את הדלת, לפיד הוא הבעיה אבל כחול לבן צריכים לפתור אותה והם יכולים לפתור אותה, גם היום אני מדבר עם לפיד, זה לא שאנחנו לא מדברים אחד עם השני. עברנו דרך מאוד סבוכה, הוא הוכיח שהוא התנהל באגרסיביות כלפי המגזר החרדי, שניסה לחנך את הציבור כולו".

מקלב סיכם ובכך נראה כי הוסר החרם שהיה על יאיר לפיד: "זה לא פרופורציונלי שהוא יגיד לנו מה לעשות", ולגבי העתיד אמר מקלב כי "אם לפיד יגיד אני רוצה לדבר איתכם ואני מכבד את הדרישות שלכם, אז יש על מה לדבר".

בני גנץ יאיר לפיד מפלגת כחול לבן אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד