י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"איזו בושה. די לסתימת הפיות"

העיתונאי ניגן עם נתניהו והושעה; מתקפה מימין

כעס רב בימין בעקבות השעייתו של איש התקשורת אראל סגל מעבודתו בתאגיד השידור כאן, לאחר שתועד מנגן ושר יחד עם ראש הממשלה 'שבחי ירושלים' | עיתונאים המזוהים עם השמאל קראו לפטרו ובתאגיד נענו להשעייה זמנית | בין התוקפים - ראש הממשלה נתניהו: "בתאגיד הם אף פעם לא אומרים שיש להם אהדה לשמאל. איזו בדיחה. בושה"

העיתונאי ניגן עם נתניהו והושעה; מתקפה מימין
אראל סגל והגימיק צילום: מתוך טוויטר

לאחר התיעוד, בו נראו העיתונאים אראל סגל, שמעון ריקלין וינון מגל מנגנים ושרים יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו 'שבחי ירושלים' כחלק מפרויקט אישי שלהם מידי חמישי 'ניגון לשבת' - אותו הם מעלים לרשת הטוויטר - העיתונאי והמגיש אראל סגל מ'כאן 11' הושעה מתפקידו.

קדם לכך קמפיין ארסי מצד עיתונאי שמאל שקראו להשעותו. העיתונאי גור מגידו מ'דה-מרקר', כתב בתגובה לתיעוד: "‏אין שום ספק שאם עיתונאי בתאגיד היה משתתף בקמפיין של גנץ, הסג"לים והריקלינים היו דורשים את פיטוריו או לפחות השעייתו - ובצדק. כי למה שנשלם את המשכורת של תועמלן מוצהר?".

הוא הוסיף, כי "עכשיו, כצפוי הם יגידו שיש עיתונאים שמשתתפים בקמפיין של גנץ. נניח. אבל סג"ל עושה את זה מהמקפצה ובגלוי. לו מותר".

חברו לעיתון, העיתונאי החרדי נתי טוקר הצטרף לדבריו, ואמר כי "‏תאגיד כאן חייב להשעות את התועמלן שמתפרנס מכספי המסים שלנו. אחרת זה יהיה הצפצוף הכי מביש על תקנון האתיקה של התאגיד עצמו".

איש התקשורת ארי גלהר הגיב לטוקר וכתב, "‏‎נתי נשמה. חצי מהציבור מרגיש שרוב התקשורת נוהגת באופן הפוך, אבל פי כמה וכמה. אולי הציבור עיוור, אבל אולי גם אתה עיוור למה שחצי מהציבור רואה ומרגיש".

ינון מגל, שנראה בתיעוד יושב לצד נתניהו על הספה בשירת 'שבחי ירושלים', הגיב כי "‏לפטר, לפטר, לפטר, איזה אפסים. שרנו שיר לשבת והם קופצים בהתניות פבלוביות. צאו ולמדו על עיתונאי השמאל שבקמפיין מתמשך למען השמאל. ותגידו, אתם לא הצד שאמור לשמור על חופש הביטוי? אין גבול לצביעות, ועוד מדברים על תועמלנים".

הוא הוסיף, כי "‏רק שיהיה ברור, אין לנו שום בעיה לשיר ‎#ניגון_לשבת עם גנץ, להיפך, בכיף. האופציות הסבירות: א.כִּ֧י אֶת־כׇּל־הָאָ֛רֶץ אֲשֶׁר־אַתָּ֥ה רֹאֶ֖ה לְךָ֣ אֶתְּנֶ֑נָּה ב.עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר ג. זָכְרֵנִי נָא וְחַזְּקֵנִי נָא וְאִנָּקְמָה נְקַם אַחַת מִשְּׁתֵי עֵינַי מִפְּלִשְׁתִּים".

סג"ל הושעה והימין במתקפה על התאגיד

ואכן הלחץ עבד, אראל סג"ל הושעה מתאגיד השידור 'כאן' עד לבירור העניין. מחטיבת החדשות בתאגיד נמסר: "הסרטון מהווה לכאורה עבירה על כללי האתיקה של התאגיד, שאוסרים על השתתפות בתעמולת בחירות. סג"ל הושעה עד לבירור העניין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על כך בכנס 'הליכוד' באור יהודה ואמר, "אראל סגל שניגן איתי את "שבחי ירושלים" הושעה מהתאגיד - איזו בושה. בתאגיד הם אף פעם לא אומרים שיש להם אהדה לשמאל. איזו בדיחה. בושה. אני יודע שאתם כמוני משבחים את ירושלים".

חברת הכנסת איילת שקד הגיבה, כי "‏הזוי. שנים שלהקה תקשורתית חד מימדית אומרת את אותם מסרים, מחבקת ומלטפת את מי שיקר לה ואת מי שחפצים ביקרו והכל גלוי וידוע. וכלום. לא השעיות, לא נזיפות ולא ביקורות. עיתונאי ימני שר ׳שבחי ירושלים׳ עם ראש הממשלה - מושעה מיידית מעבודתו. בושה".

בכיר עיתונאי הימין העיתונאי עמית סגל כתב בתגובה כי "‏השעיית אראל סגל היא טעות, מהותית וטקטית, של התאגיד. אם הנימוק הוא 'תעמולת בחירות' אני יכול לחשוב על עוד כמה שם שעושים אותה יום יום, לא בסרטון מוזיקלי בחשבון הטויטר בפרטי, אלא בפרוזה מעל התדר הציבורי".

מ'עוצמה יהודית' נמסר בתגובה: "אראל סגל הוא עיתונאי מקצועי, שרק בגלל שלא חשש להביע את דעותיו הוחלט להשעותו היום. מעניין שאת שופרות השמאל שאנו שומעים בכל ערב במהדורות החדשות, איש מעולם לא חשב להשעות. מדובר בציד מכשפות ומצופה היה מהשידור הציבורי שלא לנקוט במדיניות איפה ואיפה. אנחנו זוכרים כמה זמן לקח לתאגיד להשהות את הכתבת שלו לשעבר, סמאח וותד, לאחר שצייצה מחדש ציוץ תמיכה במחבל וגם זה רק בגלל לחץ ציבורי כבד. הגיע הזמן שהשידור הציבורי ינהג כשידור ציבורי ולא כתועמלן של מפלגות השמאל".

אריאל שנבל, כתב 'מקור ראשון' הגיב: ‏"השמאל הישראלי הוא כישלון מדיני פוליטי וחברתי מוחלט, אבל בדבר אחד הם מתעלים על הימין עשרות מונים: ציד מכשפות וציפוף שורות. החלטה אומללה של התאגיד".

מארגון בצלמו נמסר: "רק החודש חתם התאגיד על חוזה מנופח עם עינת וייצמן שקוראת פומבי לחרם על ישראל. ומארגנת אירועי תמיכה בטרור כפי שקבע היועץ המשפטי לממשלה. הצאגיד קבוע מארח פעילי שמאל קיצוני פעילי חרם ועוד. אך מסרב בעקביות להשמיע את הצד השני. חייבים לסגור מיידית את התאגיד. ובינתיים נפעל להחזיר מיידית את אראל סגל כולל פניה למבקר המדינה לבדוק מה קורה התאגיד".

שמעון ריקלין שהשתתף גם הוא בסרטון, הגיב להשעיית חברו אראל סגל: ‏"כולה שרנו שיר לשבת. וקובלנץ שמסדר רק שמאלנים בתאגיד (חוץ מייצוג סמלי). משתגע. ומדליף שאראל סגל הושעה. כלומר. כל יום תעמולה בתאגיד מהבוקר עד הערב של גינת והחברה נגד ביבי זה אחלה. אראל סגל שר שיר וקובלנץ המאוזן משתגע. יוחזר אראל סגל לשידור מייד. די לסתימת הפיות".

ב'כאן' דווקא צחקו על ההשעיה, צירפו גרפיקה של סגל מנגן בגיטרה על רגע הלוגו של 'הכוכב הבא לאירוויזיון' וכתבו "לפחות דילמה אחת נחסכה לנו", כשהם עוקצים את סגל שיוכל לשיר בתחרות האירוויזיון המשודרת על ידם.

אראל סגל השעייה מהעבודה תאגיד השידור כאן ביבי נתניהו שבחי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד