י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בתנאים שלה

דינה זילבר מפתיעה: בעד קורסים לחרדים בהפרדה

בתגובה לפניית ארגון 'בצלמו', לקיים קורס שמיועד לחרדים בהפרדה ולא להיכנע לדרישת שדולת הנשים, מסרה המשנה ליועמ"ש האחראית על נושא הדרת הנשים, כי המדינה מכירה בערך של חשיבות שילוב עובדים החרדים במגזר הציבורי ושירות המדינה, עם זאת יש לה תנאים מסוימים 

דינה זילבר מפתיעה: בעד קורסים לחרדים בהפרדה
סטודנטים חרדים במכללת אשקלון צילום: יח"צ

פרסום ראשון: המשנה ליועמ"ש דינה זילבר, רואה חשיבות רבה בתכנית משפיעים חרדים לעתיד המדינה. שתתקיים בהפרדה.

בתגובה לפניית ארגון 'בצלמו', לקיים את הקורס בהפרדה ולא להיכנע לדרישת שדולת הנשים מסרה המשנה, שהמדינה מכירה בערך של חשיבות שילוב עובדים החרדים במגזר הציבורי ושירות המדינה.

לדבריה, התכנית "משפיעים חרדים לשירות המדינה ולשלטון המקומי" מקורו בשיתוף פעולה של מספר גופים ממשלתיים, כולל לשכת היועץ המשפטי לממשלה.

בנוסף מסבירה המשנה, ששילוב חרדים בשירות המדינה מחייב התאמות שונות וייחודיות ולכן נושא השילוב מצריך ליווי משפטי צמוד ותכנית מקיפה.

לפני שנתיים מציינת המשנה, הוגשה עתירה לבית הדין לעבודה למנוע קורס זה בהפרדה. במסגרת אישור התכנית ופסק הדין התחייבה המדינה להעביר לשדולת הנשים מסמכים שונים שקשורים לקורס זה לפני פתיחת מחזור החדש.

המשנה מציינת שבקרוב ייפתח מחזור חדש והיא מנסה למצוא דרך מול שדולת הנשים כדי שלא יעתרו גם הפעם נגדם ובכך יעכבו שוב את קיום התכנית החשובה, שדוחפים כלל גורמי הממשלה ובתוכם נציבות שירות המדינה ולשכת היועץ המשפטי לממשלה.

מארגון בצלמו נמסר: "ראשית אנחנו מברכים על הצהרה גלויה של המשנה שהיא תומכת בקיום הקורס במתכונתו דהיינו בהפרדה, מצער מאוד שהמדינה נכנעת לאיומי השדולה ומנסה למצוא דרך להרגיע אותם שלא יעתרו. מדובר בארגון קיצוני אשר בינו לבין זכויות הנשים במגזר החרדי אין ולא כלום".

עוד הוסיפו, "הגיע הזמן שמוסדות הממשלה יתעלמו מגופים קיקיונים אשר פוגעים בחיי החרדים ובאורחות חייהם. ארגון בצלמו ימשיך לפעול למען זכויות אדם בכלל וזכות הציבור החרדי לחיות את אורח חייו על פי אמונתו".

דינה זילבר הדרת נשים לימוד בהפרדה תכנית משפיעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד