י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפעם יעמוד במילתו?

נתניהו חשף את מועמדו לתפקיד שר האוצר

אחרי שנקרא לשוב ארצה ביום ראשון האחרון, תוך כדי שהותו בארה"ב, חבר הכנסת ניר ברקת מסתפק בהבטחה מצד נתניהו למנותו לשר האוצר הבא של ישראל. ברקת מצטרף אולי לשורת האישים שהתאכזבו בבוא היום - כאשר עמדו בטקס ההשבעה והזילו דמעה למראה ח"כ אחר המושבע לתפקיד הנחשק 

נתניהו חשף את מועמדו לתפקיד שר האוצר
ניר ברקת עם בנימין נתניהו צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

לאחר שבראשית השבוע דווח ב'ערוץ 12' כי ראש עיריית ירושלים וחבר הכנסת הטרי ניר ברקת, היה אמור להתמנות עוד קודם הבחירות לשר האוצר, כדי לגרוף קולות ימניים רכים, כחלון התעקש להישאר ובמקום זאת ברקת קיבל הבטחה.

הערב (חמישי) הודיע ראש הממשלה בכנס בחירות של 'הליכוד' באור יהודה כי ניר ברקת ימונה לשר האוצר הבא, "אני רוצה להודיע שהערב אני הולך להציג שש רפורמות ענקיות בכלכלה ובבריאות שהממשלה הבאה של ישראל תביא ואני ביקשתי מניר ברקת להיות שר האוצר הבא של ממשלת הליכוד הבאה", כך נתניהו.

לא מדובר בהבטחה ראשונה לתפקיד מצד נתניהו לניר ברקת, שכן בעבר בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים התחייב נתניהו למנות את ניר ברקת לשר לענייני ירושלים לאחר הבחירות, אלא שהמינוי לא הגיע ובמקומו מונה מקורבו של ראש הממשלה השר זאב אלקין, מה שהביא לכעס מצידו של ברקת על נתניהו.

ברקת שהיה בשליחות מדינית בארצות הברית, שם היה אמור להשתתף בכינוס של הקונגרס הציוני, הודיע בערבו של יום ראשון למשתתפי הכנס כי לבקשת ראש הממשלה, הוא נאלץ לקצר את ביקורו ולשוב ארצה במיידית, הערב מתברר כי מדובר רק בהבטחה לקבלת התפקיד לאחר הבחירות, אם וכאשר 'הליכוד' ירכיב את הממשלה הבאה.

כך או כך, הבטחות בחירות לא תמיד מתממשות. הן טובות לצורכי הקמפיין ונשארות בגדר הבטחה. ברקת עשוי לגלות לאחר הבחירות כי הוא מתמנה לשר להגנת הסביבה או לסגן שר האוצר, בשל אילוצים קואליציוניים.

ניר ברקת שר האוצר בנימין נתניהו מפלגת הליכוד בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד