ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הניאו נאצים תוקפים

הקומיקאי הגרמני התנצל בפני ניצולת השואה

כל הכבוד לו. קומיקאי גרמני שאביו שירת בשירות הנאצים במשך ארבע שנים, התנצל על מעשי אביו מול ניצולת שואה, שהשתתפה לצידו בפאנל לרגל 75 שנה לשחרור אושוויץ | הניאו נאצים רותחים עליו ומכנים אותו: "חולדה חסרת אונים נפשית"

הקומיקאי הגרמני התנצל בפני ניצולת השואה
הקומיקאי הגרמני אצה שרודר צילום: מתוך טוויטר

הקומיקאי הגרמני אצה שרודר, בן ה-54, התנצל בבכי בפני ניצולת אושוויץ אווה שפסי על פשעי המלחמה של אביו בתכנית אירוח בשבוע שעבר, והותקף ברשתות החברתיות על ידי קיצוניים מהימין הקיצוני, כך דווח בכלי תקשורת בגרמניה.

שרדר אמר לשפסי כי אביו, שגויס על ידי הנאצים בשנת 1941 ושירת במשך ארבע שנים, "עשה דברים איומים כחייל, הוא סיפר לי עליהם אחר כך".

התנצלותו של הקומיקאי הייתה ספונטנית בתגובה לשפסי בת ה-87, כשהיא חולקת את זיכרונותיה מאושוויץ בתוכנית אירוח שציינה 75 שנים לשחרור אושוויץ.

שרודר נרגש מזיכרונותיה המחרידים של שפסי, ואמר לה כי אביו "כנראה היה מתנצל אם הוא היה יושב כאן", אחר כך קם והושיט את ידו לשפסי ואמר: "אני מצטער. אסור לשכוח לעולם".

בהמשך אמרה שפסי כי היא חשה שהמעשים של שרדר היו "יוצאי דופן לחלוטין".

שרודר סיפר בתוכנית האירוח כי סבתו וכמה מדודיו התאבדו בעקבות התבוסה של הנאצים.

בעקבות תוכנית האירוח, שרדר הפך למושא לעג על ידי קיצונים ימניים ברשתות החברתיות. וכונה "חולדה חסרת אונים נפשית" ו"עבד מביך, מגעיל למערכת". היו גם ביטויים אחרים שלא ראויים לעלות על הכתב, כך דיווח האתר הגרמני ה- RND.

הקומיקאי הגרמני אצה שרודר ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד