ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"מדוע היטלר שנא את היהודים?"

מפתיע: בעיר של ליברמן - צמאים ליהדות

מסתבר שדווקא בעיר הולדתו של ליברמן החושש מאידישקייט במדינת ישראל, הגויים צמאים ללמוד על היהודים ומקבלים הרצאות בנושא היהדות וחגיה 

מפתיע: בעיר של ליברמן - צמאים ליהדות
ישעיהו לוי

חמש עשרה תלמידי תיכון נוצרים בבית הספר לתיאטרון בעיר קישינב בירת מולדובה, יושבים במעגל ומאזינים בשקיקה לשני בני נוער יהודים המבקרים בכיתתם ומדברים על מסורות יהודיות.

"איך אתם חושבים שנראה יהודי?", שואלת ארינה אנדריושצ'נקו. בזמן שהתלמידים נותנים את תשובותיהם, ארינה משרטטת את תיאורם: דמות של יהודי אורתודוקסי עם אף ענק ומקל בידו, וגם כזה המנגן בכינור.

האורחת היהודיה הנוספת, ניקיטה ביבול, עוברת עם כיפה כחול-לבן ומחלקת לתלמידים לחבוש בשביל לנסות. יש לה גם חנוכיה שתעזור להסביר את חג החנוכה וקצת מצה, אותה היא נותנת לתלמידים הגויים לאכול בשביל לטעום את המצה.

"מדוע היטלר כל כך שנא את היהודים?", שואלת לינדה בת 13. חברתה לכיתה, קסניה מבררת מדוע יהודים אוהבים כסף.

ניקיטה וארינה מתנדבות בתכנית בשם "לקראת מולדובה". המפגישה בין בני נוער מולדבים יהודים ונוצרים במאמץ להפיג את המיתוסים השליליים אודות יהודים שחלחלו לחברה המולדבית במשך מאות שנים.

ניקיטה, תלמידת כיתה י' וארינה, סטודנטית שנה ראשונה לעיתונאות באוניברסיטה מקומית, נמנים עם קבוצת נערים יהודים מתנדבים שבשנתיים האחרונות ועוברים מבית הספר לבית הספר לדבר עם צעירים מולדוביים על יהודים.

התוכנית אימנה עד היום 86 תלמידים משני בתי הספר התיכוניים היהודיים בקישינב, וקיימה מפגשי כיתה עבור למעלה מ-800 תלמידים לא יהודים בשמונה בתי ספר ציבוריים ברחבי העיר.

מולדובה קישינב לימודי יהדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד