י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

התמיכה המפתיעה של לפיד בעיתונאי הימין

לאחר הסערה הגדולה בימין בעקבות השעייתו של העיתונאי אראל סגל מתאגיד השידור הציבורי אחרי שהשתתף בסרטון המוזיקלי עם ראש הממשלה נתניהו, הוא זוכה לתמיכה מפתיעה מצידו של חבר הכנסת לפיד • "לא משעים עיתונאי בגלל שהוא ניגן בגיטרה"

התמיכה המפתיעה של לפיד בעיתונאי הימין
העיתונאי אראל סגל צילום: באדיבות המצלם

השעייתו של העיתונאי תומך הימין אראל סגל מתאגיד השידור הציבורי לאחר שנטל חלק בסרטון ויראלי של ראש הממשלה נתניהו, עוררה סערה גדולה במערכת הפוליטית. הבוקר מקבל סגל תמיכה דווקא מאחד מראשי 'כחול לבן' ח"כ יאיר לפיד.

קודם השעייתו של סגל, החל קמפיין נגדו מצד עיתונאי שמאל שקראו להשעותו בגלל שלטענתם השתתפותו בסרטון המזוהה עם ראש הממשלה נתניהו, היא בניגוד לכללי האתיקה של תאגיד השידור הציבורי.

העיתונאי גור מגידו מ'דה-מרקר', כתב בתגובה לתיעוד: "‏אין שום ספק שאם עיתונאי בתאגיד היה משתתף בקמפיין של גנץ, הסג"לים והריקלינים היו דורשים את פיטוריו או לפחות השעייתו - ובצדק. כי למה שנשלם את המשכורת של תועמלן מוצהר?"

מגידו הוסיף, כי "עכשיו, כצפוי הם יגידו שיש עיתונאים שמשתתפים בקמפיין של גנץ. נניח. אבל סג"ל עושה את זה מהמקפצה ובגלוי. לו מותר".

חברו לעיתון, העיתונאי החרדי נתי טוקר הצטרף לדבריו, ואמר כי "‏תאגיד כאן חייב להשעות את התועמלן שמתפרנס מכספי המסים שלנו. אחרת זה יהיה הצפצוף הכי מביש על תקנון האתיקה של התאגיד עצמו".

כאמור, לאחר מכן הושעה סגל מהתאגיד וראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על כך בכנס 'הליכוד' באור יהודה ואמר, "אראל סגל שניגן איתי את "שבחי ירושלים" הושעה מהתאגיד - איזו בושה. בתאגיד הם אף פעם לא אומרים שיש להם אהדה לשמאל. איזו בדיחה. בושה. אני יודע שאתם כמוני משבחים את ירושלים".

מי שבא הבוקר (שישי) באופן מפתיע להגנתו של אראל סגל הוא יו"ר יש עתיד חבר הכנסת יאיר לפיד שצייץ בחשבון הטוויטר שלו, כי "השעיית אראל סגל היא טעות ויש לבטלה". לטענת לפיד, "דעותיו היו ידועות קודם ולא משעים עיתונאי בגלל שהוא ניגן בגיטרה".

כזכור, לאחר השעייתו של סגל בעקבות השתתפותו בסרטון השירה עם נתניהו, צייץ חשבון הטוויטר הרשמי של התאגיד תמונה בה נראה סגל מנגד עם גיטרה לצד המלצה לשלוח אותו כנציג ישראל לאירוויזיון. תגובה זו נתפסה כמזלזלת בעיני רבים וזכתה למחאות נמרצות ברשת.

נפתלי בנט גם כן הגיב אמש להשעייתו של סגל וכתב: "‏חוזר הביתה ב1:20 בבוקר אחרי עוד יום עבודה למען ביטחון ישראל, ופשוט לא מאמין. תאגיד שידור ציבורי במימון של המיסים שלנו, משעה איש תקשורת ימני מעולה על כלום, ואז—מוסיף חטא על פשע—עוד לועג לו מילא צבועים. תהיו לפחות בני אדם. לא ניתן להם לעצור אותנו".

איש תקשורת נוסף שהגיב להשעייתו של סגל הוא פרשן חדשות 13 ד"ר אבישי בן חיים, לו תאוריה המחלקת את המפה הפוליטית בישראל לשניים, ישראל הראשונה והשנייה. בן חיים כותב כי "השעיית אראל סגל מבהירה שוב: הבחירות הללו הן מערכה היסטורית, חברתית יותר מפוליטית, סביב ניסיון האליטה לדכא את הזכות לשותפות מלאה ושוויונית במשחק הדמוקרטי התוסס, לא רק מישראל השנייה במובן הצר, אלא מהמחנה הלאומי-מסורתי כולו".

המחנה הלאומי-מסורתי כולו מועמד להשעייה" מבהיר בן חיים את עמדתו. "על זה הבחירות. ‏‎להשעות עיתונאי ועוד 3 שבועות לפני בחירות!!! זה יותר חמור ויותר פוגע בערכים דמוקרטיים מאשר לשיר עם ראש הממשלה 3 שבועות לפני בחירות".

 

יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד