י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

'הממונה על החרדים'; תלונה: משרד החינוך מדיר חרדים מהמכרז

המועצה להשכלה גבוהה מפרסמת מכרז לתפקיד ממונה על תחום החרדים במועצה, אלא שבין דרישות תנאי הסף, כאלו שמובילים להדרת חרדים מכוונת בניגוד לחוק • חה"כ ארבל בפנייה דחופה לשר החינוך: "מקווה כי אין בכך לרמוז כי אין בכונת המל"ג לקבל חרדי לתפקיד" | כל הפרטים

'הממונה על החרדים'; תלונה: משרד החינוך מדיר חרדים מהמכרז
רפי פרץ צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: המועצה להשכלה גבוהה שתחת משרד החינוך פרסמה בימים האחרונים מכרז לתפקיד 'ממונה תחום חרדי במל"ג', ובניגוד לחוק, בתנאי הסף לא ניתנה עדיפות לחרדים, מה שיקשה מאוד על זכייתו של חרדי בתפקיד, בכנסת כבר קוראים לשר החינוך לפעול לתיקון העוול.

מהפרטים שהגיעו לידי ‘בחדרי חרדים' עולה, כי מדובר במכרז לתפקיד של ממונה ואחראי על הציבור החרדים במוסדות להשכלה גבוהה, כשהנציג שיבחר לתפקיד יהיה ברמת סמנכ"ל, ייקח חלק בעבודת המטה של המל"ג ויהיה בין היתר זה שיעקוב אחרי יישום החלטות המל"ג בפועל.

בין התנאים הנדרשים כפי שהגיע לידי ב'חרדי חרדים', מלבד תואר ראשון והתנאים הבסיסיים של היכרות עם הציבור החרדי, נקבע כי תינתן עדיפות במכרז לאלו שלמדו במוסדות מעורבים, בעלי מוגבלות, בני האוכלוסיה הערבית ושל מי שהוריו נולדו באתיופיה ובאופן בולט מתעלם המכרז מחובתו להעדפה המתקנת עבור בני הציבור החרדי על פי חוק.

מי שמיהר לפנות לשר החינוך היה חבר הכנסת משה ארבל. ארבל כתב לרב פרץ, כמי שעומד בראש המל"ג, "נדהמתי למצוא, כי בני האוכלוסייה החרדית הושמטו מהזכאים לייצוג הולם או להעדפה מתקנת ממסמכי המכרז באופן המנוגד ללשון החוק הברורה, ולמצער אף לא ממין העניין בפרט במשרה חשובה זו של ממונה תחום חרדים".

"לא יעלה על הדעת כי גוף ממלכתי המהווה זרוע ביצועית של כבודו כשר החינוך ויו"ר המועצה להשכלה גבוהה יעשה שימוש סלקטיבי בהוראות החוק וידיר את האוכלוסייה החרדית מהזכות המוקנית להם בחוק", כתב ארבל והתריע כי "אני מאוד מקווה שאין בכך אף כדי לרמוז כי אין בכוונת המל"ג לקבל חרדי לתפקיד באופן מוחלט יהיו כישוריו אשר יהיו".

ארבל סיים את פנייתו וכתב, כי "אני רואה התנהלות זו בחומרה רבה". הוא קורא לשר החינוך "להפעיל את סמכותו לתיקון סעיף 6 למכרז הנ"ל באופן מיידי ואשר יקיים את הוראות החוק הברורות המקנות זכות לייצוג הולם אף לבני האוכלוסייה החרדית".

הרב רפי פרץ משה ארבל הדרת חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד