י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"קלקול של דור שלם" • צפו

עו"ד וינרוט ז"ל על הרב ברלנד: "חוטא ומחטיא"

על רקע מעצרו של הרב ברלנד: בחדשות 2 חושפים תיעוד של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל: "זה קלקול של דור שלם של אנשים תמימים - והוא פשוט מחטיא אותם בצורה מטורפת". לסיפור המלא

עו"ד וינרוט ז"ל על הרב ברלנד: "חוטא ומחטיא"
ברלנד וויינרוט ז"ל צילום: דוד כהן ויונתן זינדל, פלאש 90

אתמול הוארך בשמונה ימים מעצרו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת שובו בנים, בחשד לעושק חולים שפנו אליו לעזרה ולברכה.

שעות לאחר הארכת מעצרו בשנית, פרסם העיתונאי יאיר שרקי במהדורה המרכזית של חדשות 12 תיעוד וידאו בו נראה עורך הדין המנוח יעקב וינרוט ז"ל שייצג את ברלנד במשפטו הקודם, מתייחס למעשיו.

מדובר בהליך בו הרב ברלנד הודה והורשע בנומבר 2016 שביצע מעשים חמורים ב-2 נשים. בסרטון נראה ויינרוט ז"ל כשהוא מסביר מדוע בחר להפסיק לייצג את הרב ברלנד בתיקיו הפליליים ומזהיר: "מה שהוא עושה - קלקול של דור שלם".

"אם יש דבר כזה שבתי צבי - זה ממש שבתי צבי. צריך פשוט למנוע מהציבור מללכת אליו, זה הכל", נראה עו"ד יעקב וינרוט אומר בוידיאו. "זה קלקול של דור שלם של אנשים תמימים. והוא פשוט מחטיא אותם בצורה מטורפת. הוא חוטא ומחטיא. אני שמעתי שהוציאו איזה ספר שלכולם עריות אסור ורק לו זה מותר".

בכתבה בחדשות 12 נראה ויינרוט נזכר בפגישה שקיים עם הרב ברלנד בעת שייצג אותו בבית המשפט. "הוא ישב בבית מלון ודיבר איתנו ואני יצאתי החוצה. אמרתי 'אם הוא עשה או לא עשה...'. הוא הודה שהוא עשה! אני ברחתי ממנו. לא האמנתי שזה יכול להיות, מה שאומרים עליו".

יעקב וינרוט הרב אליעזר ברלנד פרשת עושק שחור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד