י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מהפכה חרדית או הבטחת בחירות?

גפני מציג: החלופה של החינוך העצמאי למוסדות הממ”ח

לימודי מקצועות חול: החינוך העצמאי מציג חלופה • גפני: "יש דרישה גדולה של ציבור גדול שמחנך את הילדים שלו לתורה ולמצוות והם רוצים יותר לימודי חול"

גפני מציג: החלופה של החינוך העצמאי למוסדות הממ”ח
משה גפני בכנס TheMarker צילום: תומר אפלבאום

כשהנושא של לימודי מקצוע כבר הפך לצורך בסיסי בחלק מהקהילות החרדיות, כאשר ההורים היו נאלצים לנדוד למוסדות ממלכתי חרדי - החינוך העצמאי מציג חלופה של מוסדות שיפעלו תחתם וילמדו את התלמידים מקצועות חו"ל.

על פי הפרסום של העיתונאי חיים פרידלנדר, ועדת הרבנים של החינוך העצמאי החליטה לפתוח בתי ספר חדשים לבנים שתלמד מקצועות חול - כתחלופה למוסדות הממ"ח. כאשר עד כה נמנע החינוך העצמאי - שמחויב ללמד מאה אחוז מתוכנית הליבה - מצעד כזה, מה שהביא לעלייה בדרישה לממ''ח.

גם יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני בישר על כך בימים האחרונים. כך אתמול במפגש עם עורכי דין חרדים, "ישבתי ביום שלישי שעבר עם ראשי החינוך העצמאי, ואמרתי: תדעו לכם שיש דרישה גדולה של ציבור גדול שמחנך את הילדים שלו לתורה ולמצוות והם רוצים יותר לימודי חול".

"אחרי שהם דיברו על זה עם גדולי התורה", הוא הוסיף, "החינוך העצמאי לוקח על עצמו את העניין הזה שיהיה תחליף לממ"ח - נעשה את זה, כי אי אפשר אחרת". לא ברור האם אכן מדובר במהפך בציבור החרדי או שמא בהבטחת בחירות שלא תמומש ביום שאחרי.

משה גפני החינוך העצמאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד