א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
נס הערק של אבוטבול

גפני חשף: הולך עם ספודיק כי “הגערערס ניצחו"

 איך קרה שדווקא הח"כ הליטאי לובש את ה'ספודיק' החסידי? • המשאלה הפוליטית של ח"כ אבוטבול בהילולא שהתגשמה במלואה • וההקצאה 'המפתיעה' לקהילת בני התורה הספרדים ברמת שלמה • 'שלוש קריאות' עם הידיעות הפיקנטיות שעשו את השבוע

גפני חשף: הולך עם ספודיק כי “הגערערס ניצחו"
גפני עם 'ספודיק' צילום: שוקי לרר

קריאה ראשונה

באופן מקרי לחלוטין, או שלא, לאחר חודשים של המתנה להקצאת שטח של הרב יעקב חנניה, אשר ממתין לקבל שטח ציבורי לקהילת בני התורה הספרדים בשכונת רמת שלמה - השבוע היא יצאה לדרך.

במסגרת המאמצים לגיוס קולות בני התורה הספרדים, השבוע השתתף חבר הכנסת משה גפני בכינוס בנווה יעקב בו השתתפו קבוצה של בני תורה ספרדים הפועלים לטובת 'דגל'. במהלך הכנס עלתה הבעיה של הקצאות שטחים, והנה בסופו של השבוע הגיעה ההפתעה.

מי שפעל להביא את ההקצאה לכדי מעשה היה חבר מועצת העיר ישראל קלמן, יחד עם מחזיק תיק התכנון ובנייה לייזר ראוכברגר שזכה לשבחים מגפני במהלך פתיחת מטע דגל התורה השבוע.

קריאה שנייה

שבועות בלבד לאחר הבחירות לעיריית בית שמש, היה זה משה אבוטבול שהפסיד במירוץ לתפקיד ראש העיר. אבוטבול הגיע להילולה של רבי יצחק אבוחצירה זי"ע, בסעודה שארגן נכדו של הבבא סאלי; כשהוא מנצל אז את ההזדמנות לערוך את הסגולה הידועה של כתיבת משאלה על בקבוק ערק, מתן פרוטה לצדקה והתחייבות לשתות את הבקבוק באם המשאלה תתגשם.

לידי 'שלוש קריאות' הגיע השבוע צילום של אותו בקבוק עליו כתב משה אבוטבול, אז אזרח מן השורה, בי"ד שבט תשע"ט, "שנעשה בעז"ה בזכות הצדיק רבי יצחק זיע"א לשמש כח"כ מטעם תנועת ש"ס מתוך מטרה לקדם שם שמיים". אז זה היה בלתי צפוי שהדבר יקרה.

אלא שמסתבר שהסגולה התממשה: הבקבוק הונח בביתו של אבוטבול - שבינתיים הספיק להתמנות לפני כחצי שנה לחבר כנסת מטעם תנועת ש"ס. בשבוע שעבר הגיע אבוטבול שוב להילולא, הפעם כחבר כנסת וחילק את הערק למשתתפים. 'שלוש קריאות' מצפה לפרסם את המשאלה הבאה של אבוטבול, שבוודאי תתגשם בשנה הבאה.

בקבוק הערק והמשאלה. צילום: באדיבות המצלם

קריאה שלישית

במפגש סגור שקיים ביום חמישי בשבוע שעבר חבר הכנסת משה גפני, במשרדו של עו"ד בנימין ארביב, הוא חשף לראשונה מה עומד מאחורי לבוש השטריימל בשבתות, למרות שהוא למד בישיבה ליטאית. "אנחנו לא חסידים, אנחנו ליטאים. זה שאני הולך עם שטריימל זה לא חשוב", אמר גפני.

גפני סיפר לעורכי הדין שהשתתפו במפגש, "הרב׳ה מויז׳ניץ שאל אותי 'למה אתה הולך עם ספודיק', אני הרי למדתי בישיבות ליטאיות כמו אחים שלי", ציין גפני, והוסיף כי הדבר נעשה לבקשת אימו, "אמא שלי ע"ה באה מבית של חסידי גור והיא עמדה על זה שנלך עם ספודיק. אני האח הרביעי, אז לא היה לי ויכוח. אבל לפני זה היה אח אחד שהתווכח איתה על זה ואמר: אני לא קשור לעניין ולא רוצה ללכת עם ספודיק ואמא שלי עמדה בתוקף".

ברוח חלוקת המפה הפוליטית ביהדות התורה ושאר המאבקים בשנים האחרונות, סיכם חבר הכנסת גפני ואמר כי, "כמו תמיד ה'גערערס' ניצחו," ועל כן הוא הולך עם שטריימל עד היום. כאשר לפעמים הוא ממהר במוצ"ש להסיר את השטריימל. "אמרתי את זה לויז'ניצער רב׳ה והוא צחק איזה שעה", אמר גפני לעורכי הדין. "מה שמעניין, שליצמן דווקא בא מבית ליטאי ואני בא מבית חסידי".

 

משה גפני ספודיק משה אבוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד