ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
משרידי דור דעה

בגיל 101: הצדיק מרמת השרון הלך לעולמו

ה'מורי' שלימד את ילדי ישראל את טעמי המקרא וכונה "הצדיק מרמת השרון" נפטר לבית עולמו בשיבה טובה בגיל 101 • סבל בחייו כששיכל את בנו יחידו • 'בחדרי חרדים' עם סיפור חייו של רבי עובדיה אשואל זצ"ל שלא הפסיק ללמוד ולעבוד את ה'

בגיל 101: הצדיק מרמת השרון הלך לעולמו
הצדיק רבי עובדיה אשואל (שאול) זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בסוף השבוע הלך לעולמו הגאון הצדיק רבי עובדיה אשואל (שאול) זצ"ל, שכונה "הצדיק מרמת השרון"; המנוח היה אחד מדמויות ההוד ומשרידי דור דעה. הרב עובדיה נפטר בשיבה טובה בגיל 101. 

הוא נולד בתימן בעיר בייד'ה לפני 101 שנה ועלה לישראל בשנת 1949. תחילה התגורר במושב אחיעזר ולאחר מכן קבע את מקום מגוריו ברמת השרון.

כל ימיו שימש כמורי מטעם ארגוני "אל המעיין" ו"חסד לאברהם", הוא לימד את ילדי ישראל את טעמי המקרא עפ"י מסורת יהדות תימן והשריש בהם תורה ומוסר במסירות נפש עצומה. כמו כן, הוא לימד את החוברות של "אל המעיין" ומסר שיעור כל בוקר לאחר תפילת שחרית לאנשים רבים, והוא בכבודו ובעצמו הכין להם את הקפה.

ביתו היה ספוג בתורה ומעוטר בספריות מלאות בספרי קודש, אשר בהם הגה יומם ולילה. כל ספר שקנה היה גומר מכרך אל כרך וניחן בזיכרון עצום, הוא היה זוכר את כל אשר למד. היה דורש דרשות כמעיין המתגבר והיה שוזר גימטריאות ור"ת ופרפראות ועומק מדרשי התורה והתנ"ך. ידע את כל התנ"ך בעל פה עם התרגום ובשליטה נדירה היה מתבל בנועם ובמתיקות את דבריו והיה נואם דרשות חוצבי להבות אש.

כמו כן, סיים את הזוהר פעמים רבות בחייו וכל יום קבע את לימודו בזוהר הקדוש. עבד את ה' באמונה כל חייו ומשעת הבוקר היה מתפלל כשהוא מעוטר בתפילין ולומד בהם עד חצות היום. לא פסק פומיה מגירסא. בשנותיו האחרונות היו ליד מיטתו עשרות ספרי קודש כדי שיוכל לעסוק בהם, וכשהיה שקוע לא שם לב לאיש מסביבו.

בני המשפחה מספרים כי שמו של רבי עובדיה מסמל את המהות של "עבד ה'" - הוא אהב את ה' וחי אותו רגע רגע. חיבב את המצוות והידר בהם, גידל יתומים במשך שנים. היה רגיש לכל צער של האנשים ומסר את נפשו וגופו למען משפחתו. אהב את מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל ותמונתו הייתה מולו, ובכה והצטער על פטירתו.

האציל מברכותיו על אלפי אנשים אשר היו פוקדים אותו בכל עת ושעה, והיו נושעים מברכותיו ומעצותיו בכל עניין. וכשהיו אנשים אומרים לו שרוצים לחזור בתשובה היה בוכה משמחה שיש עוד אחד שמתקרב להקב"ה.

לפני שמונה שנים שיכל את בנו יחידו ששימש כרב קהילה וכראש כולל, הצדיק רבי רחמים אשואל זצ"ל, שנפטר בגיל 54 והצדיק עליו את הדין באמונה. ולמרות צערו הגדול, כשהיה עוסק בתורה היה מתמלא ליבו שמחה והיה שוכח מהייסורים שאפפו אותו רוב ימי חייו. וזה היה מראה פלאי לראות מחזה שאדם בצער ושמח שמחה עצומה מהתורה שאליה היה מחובר כל ימי חייו. וכל מה שעניין אותו זה מי יגיד אחריו קדיש.

לאחר שנתיים מפטירת בנו, נפטרה אשתו הצדקת מרת שושנה ע"ה שלא שרדה את הצער הגדול. השאיר אחריו נכדים, חתנים, ונינים אשר כולם  הולכים בדרך ה', וביניהם נכדו אהובו הרב הגאון רבי רזיאל שאול, שמשמש כרב קהילת "מאור רחמים" ברמת השרון.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הצדיק מרמת השרון רבי עובדיה אשואל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד