י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בן ה-70 מתכוון לערער

המוח מאחורי סדרת הפיגועים במומבאי ירצה מאסר ארוך

תריסר שנים לאחר מתקפת הטרור המשולבת במומבאי שבהודו, האיש שהיה המוח מאחורי תכנון הפיגועים שהביאו למותם של 169 בני אדם, יישלח ל11 שנות מאסר | הוא מכחיש את המיוחס לו ומתכוון לערער לבית משפט עליון יותר 

המוח מאחורי סדרת הפיגועים במומבאי ירצה מאסר ארוך
צילומסך

המוח מאחורי פיגועי הטרור במומבאי ב-2008 ירצה עונש מאסר ארוך.

בית משפט פקיסטני למלחמה בטרור גזר בסוף השבוע מאסר בפועל נגד האיסלאמיסט חאפז סעיד, המואשם על ידי הודו וארצות הברית בתכנון פיגועי 2008 במומבאי, ל-11 שנות מאסר בכלא באשמת מימון טרור.

עורך דינו של סעיד, אימראן ג'יל, אמר לאתר DW. כי סעיד לא קיבל את פסיקת בית המשפט ויעתור עליה בבית משפט גבוה יותר.

סעיד, בן ה-70, הוא גיבור עבור פקיסטנים רבים. קבוצותיו של סעיד מתנערות מקבוצות חמושות בפקיסטן, אך אומרים כי הן מציעות תמיכה נפשית ומוסרית ללוחמי המורדים בקשמיר הנלחמים בהודו.

סעיד הוא המייסד של ארגון לשקר-א-טייבה (LeT), בתרגום חופשי "הצבא הטהור", קבוצה שהאשמה בהודו וארה"ב כמי שהיתה חלק מהמצור בן ארבעה הימים במומביי בשנת 2008, בו נהרגו 160 איש.

איש הדת האיסלאמיסט הכחיש כל מעורבות בפיגועים ואמר כי לרשת 'החינוך' שלו, המשתרעת על פני 300 סמינריונים ובתי ספר, בתי חולים, הוצאה לאור ושירותי אמבולנס, אין קשר לקבוצות לוחמניות.

"מדובר בקנוניה בינלאומית נגד פקיסטן", אמר דוברו של סעיד. "גזר הדין היה בלחץ בינלאומי. סעיד שירת את העניים בפעילות הרווחה שלו והוא אינו מעורב בשום מעשה טרור", אמר דוברו.

כזכור, הרשויות בפקיסטן שחררו על פי צו בית משפט את סעיד לפני שנתיים, לטענת האמריקאים הוא עמד בראש קבוצה הקשורה לביצוע שרשרת הפיגועים במומבאי שבהודו בשנת 2008, בהם מצאו את מותם, 160 בני אדם.

כזכור, מתקפת הטרור במומבאי החלה ב-26 בנובמבר 2008 וארכה ארבעה ימים. המתקפה נערכה כנגד יעדים שונים בו זמנית בדרום העיר מומבאי שבהודו, ובמהלכה עשרה מחבלים חמושים ברובים, רימוני יד וחומר נפץ, שתקפו כמעט בו-זמנית עשרה יעדים, הרגו אזרחים ולקחו בני ערובה.

המתקפה החלה ב-26 בנובמבר 2008 בשעה 21:15, ונמשכה עד 29 בנובמבר (כ-60 שעות).

תמונות הזוועה שהחרידו את העולם, היו אלה מבית חב"ד ששכן בבניין בן חמש קומות הנקרא "בית נרימאן". מחבלים שהתבצרו בבית החזיקו בני ערובה. צבא הודו השתלט על הבית ב-28 בנובמבר. בתום התקפת הקומנדו ההודי על הבית, חוסלו המחבלים והתגלו גופות שישה מבאי הבית, בהם בני הזוג שליחי חב"ד הרב גבריאל ורבקה הולצברג,

בית חב"ד היה המקום שריתק את הישראלים ואת התקשורת הישראלית במהלך שלושת ימי ההתקפה בגלל היותו אתר יהודי. במהלך המצור על הבית נמלטה ממנו עוזרת הבית סנדרה סמואל עם בנם של משפחת הולצברג, משה, בן השנתיים. בנוסף לזוג הולצברג נהרגו שלושה ישראלים נוספים: משגיחי הכשרות הרב בן ציון קרומן והרה"צ רבי אריה לייבוש טייטלבאום, יוכבד אורפז (מטיילת שהגיעה לבקר את ילדיה ונכדיה שטיילו בהודו).

בנוסף נרצחה גם נורמה רבינוביץ', יהודיה-מקסיקנית שעמדה לעלות לארץ כמה ימים לאחר הפיגוע. אחד האורחים הישראלים ששהה בבניין בזמן פריצת המחבלים אליו, הצליח לברוח מאחד מחלונות הבניין, מיד בתחילת התופת.

אסון מומבאי עונש מאסר חאפז סעיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד