י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בלתי נתפס

מחכים לניתוח שקדים בפוריה? תמתינו שנתיים

למרות השיפור, הסקר השנתי של ההסתדרות הרפואית מגלה: זמני ההמתנה לניתוחים עדיין בלתי נסבלים. בשפלה מחכים שנה לניתוח שקדים. בגוש דן: 11 חודשים. המטופלים מיואשים: "השלכות קשות על המצב הרפואי".

מחכים לניתוח שקדים בפוריה? תמתינו שנתיים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בלתי נתפס: לא פחות משנתיים תמימות צריכים לחכות תושבי הגליל ועמק הירדן בתור לניתוח חיוני להסרת שקדים בבית החולים הממשלתי פוריה בטבריה. כך חושף הבוקר (א') הפרשן והכתב הבריאות של "ישראל היום"-רן רזניק.

הדבר תקף לגבי ניתוח בילדים וגם למבוגרים, עד כדי כך שעובדת בכירה במחלקת אף־אוזן־גרון ילדים בבית החולים אמרה בשיחה שנועדה לקביעת התור לניתוח כי:
"התורים מאוד רחוקים ולא רלוונטיים, הם סדר גודל של שנתיים, הם הכי ארוכים בארץ וזה המצב".

אם אתם תושבי השפלה, תחכו שנה שלמה בתור לניתוח שקדים במבוגרים בבית החולים קפלן ברחובות ובבית החולים איכילוב בתל אביב. ואילו הילדים חברי קופת חולים כללית באזור פתח תקווה וגוש דן צריכים לחכות בתור 11 חודשים לאותו ניתוח חיוני בבית החולים לילדים שניידר. כך עולה מהסקר השנתי החדש של ההסתדרות הרפואית לשנת 2019-2020 שנתוניו נחשפים כאן בראשונה.

על פי נתוני הסקר, מאז 2018 דווקא התקצרו התורים לניתוחים בחלק משמעותי מבתי החולים בכמה סוגי ניתוחים, כך שעולה שהמאמץ המערכתי ותקצוב המסיבי של משרד הבריאות בשנים האחרונות לקיצור התורים לניתוחים הביאו כבר להישגים בתחום זה בבתי החולים הציבוריים.

מהסקר עולה כי בצפון הארץ יש בעיה קשה במיוחד של תורים לניתוחים, וכך קרה גם לראם הראבוני, בן 51 מקיבוץ חוקוק, מדריך למורים ליוגה, שנזקק לפי המלצת רופאיו לניתוח בקע מפשעתי לאחר שסבל מכאבים עזים וחוסר נעימות קשה. הוא הופנה על ידי קופת חולים כללית שבה הוא חבר לניתוח בפוריה, שבו לפי נתוני הסקר זמן ההמתנה לניתוח הוא כ־5 חודשים - מהממושכים בארץ.

ואכן, ראם נבדק בינואר 2019 בבית החולים פוריה ונקבע לו תור כעבור 3 חודשים, אלא שאז נדחה לו התור לעוד חודשיים נוספים, ולאחר שגם התור הזה נדחה, נקבע לו הניתוח במאי 2019, כ־5 חודשים לאחר שנקבע לו בבית החולים הצורך החיוני בניתוח, והניתוח עבר בהצלחה.

לדברי ראם הראבוני:
"בזמן ההמתנה לניתוח המשיכו כאבים וחוסר נעימות, וההתנהלות של בית החולים בנושא התור היתה גרועה ולא נעימה".

ראם מציין גם שבעקבות ההמתנה הממושכת בתור לניתוח בפוריה, הוא קיבל המלצה לעבור לניתוח בבית החולים רמב"ם בחיפה (שבו על פי הסקר התור קצר הרבה יותר) אבל בקופת חולים כללית סירבו לאשר זאת וטענו לדבריו שהוא "משויך לבית החולים פוריה", ולדבריו "זה לא נכון ולא הוגן לעשות זאת מצד הקופה".

ניתוח שקדים בית חולים פוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד