ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"אנחנו מאוד מודאגים"

לראשונה מאז פרוץ המגיפה: שני ישראלים נדבקו בנגיף הקורונה

משרד החוץ ומשרד הבריאות מעדכנים כי שני נוסעים ישראלים הורדו מספינת ה'דיימונד פרינסס' לאחר שנגיף הקורונה נמצא בבדיקות שערכו • על פי הרשויות ביפן מדובר בשלושה ישראלים • במקביל: בשעות אלו נערכות בדיקות על נוסעים אחרים • בספינה שוהים ישראלים נוספים

לראשונה מאז פרוץ המגיפה: שני ישראלים נדבקו בנגיף הקורונה
פינוי חולה בקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרשויות ביפן דיווחו הבוקר (ראשון) כי 3 ישראלים בספינה "פרינס דיימונד" שעוגנת ביפן נמצאו חיוביים בבדיקה לנגיף הקורונה ועל פי הדיווח שקיבלנו, מצבם קל. מספר נוסעים עדיין בתהליך בדיקה.

על פי ההודעה ששיגר משרד הבריאות, המשרד נמצא בקשר ישיר עם הרשויות ביפן, ארגון הבריאות העולמי ושאר הגורמים הרלוונטיים.

לגבי הישראלים שנמצאו חיוביים – הם הועברו לבית חולים ביפן, וישראל תשלח רופא מומחה שיעמוד בקשר ישיר עם הגורמים הרלוונטיים ביפן וילווה אותם בהליך הרפואי.

"לגבי יתר הישראלים על הספינה, ככל שלא יימצאו חיוביים לנגיף, המשרד בקשר עם חברות הביטוח על מנת לבדוק את האפשרות להחזרתם ארצה בטיסה ייעודית ישירה באמצעות חברות הביטוח בהן הם מבוטחים. עם שובם הם ייכנסו לבידוד ומעקב רפואי", נאמר מטעם משרד הבריאות.

משרד החוץ ומשרד הבריאות אישרו כי שני נוסעים ישראלים הורדו מספינת הדיימןנד פרינסס לאחר שנגיף הקורונה נמצא בבדיקות שערכו.

עדנה בן שבת, הנמצאת על הספינה, אמרה לחדשות 13: "נודע לנו לפני קצת יותר מחצי שעה, אנחנו מאוד מודאגים ואנחנו מקווים שיורידו אותנו כמה שיותר מהר לפני שגם אנחנו נדבק. זאת התקווה שלי. אנחנו לא יודעים איזה ישראלים נדבקו מי הם ומה השמות שלהם".

יצוין כי 142 בני אדם נוספים מצאו את מותם ביממה האחרונה מנגיף הקורונה בסין, וכן נספרו עוד 2,009 מקרי הידבקות נוספים, כך על פי נציבות הבריאות העולמית. בכך מספר הקורבנות מווירוס ה"קוביד-19" עומד על 1,665 בני אדם, רובם הגדול בסין, וכן מספר הנדבקים - העומד על 68,500 בני אדם.

 

קורונה יפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד