---
י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סיפורו של האיש שעשה מהפכה תורנית וחינוכית בעיר הצפונית

החל מפעילות דרך ארגוני הקירוב, הקמת כולל אברכים בעיר. מוסדות חינוך ואף חינוך מיוחד ויצירת גשר בין המגזרים • סיפורה של מהפכה

 סיפורו של האיש שעשה מהפכה תורנית וחינוכית בעיר הצפונית
הרב נורדמן אצל הגר"ח צילום: באדיבות המצלם

הרב בן ציון (בנצי) נורדמן (43) בוגר ישיבות "קול תורה" ו"מעלות התורה" ובית מדרש להוראה ורבנות "ברכת שמואל", חבר מועצת העיר חדרה, משמש בפועל כרב בעיר, ומוסמך להוראה עם התמחות בחינוך מיוחד.

היה מקורבו ואיש אמונו של הגר"ש אוירבך ומקובל בחצרו של הגראי"ל שטינמן, יש אף שמגדירים אותו כ"גשר בין החצרות". כ"כ מקורב לעוד חצרות רבנים ביניהם לרבי דוד אבוחצירא, ר' חיים קנייבסקי  והרב יאשיהו פינטו.

מיום הגעתו לחדרה מרכז הרב נורדמן את כל פעילות הקירוב דרך ארגון "לב לאחים", "ערכים" ו"קרן וולפסון", כ"כ הקים כולל אברכים בראשות רב העיר הגר"ד ורנר.

המשך פעילות הקירוב מצריכה את העזרה שלך. להשתתפות בפעילות החשובה הכנסו>>>

גולת הכותרת בפעילותו לקירוב היא הקמת מרכז החינוך "מדעים ויהדות", הכולל כיום 5 גני ילדים, בית ספר יסודי, חט"ב ותיכון בנים וחט"ב ותיכון בנות, כ"כ מועדונית בכל אזור השרון. במקביל, הקים שלוחה של "מדעים ויהדות" ברמת אביב בתל אביב המונה כיום כ-200 תלמידים, כ"כ הקים וניהל את "תושיה" – המרכז לפתרונות חינוכיים בקהילה, דרכו הקים מרכז רב תחומי לאבחון וטיפול, ניהול חינוכי והפעלת פרויקטים.
כ"כ מנהל הרב את הפעילות ב"פאר צור" -  בית ספר של ילדים על הרצף האוטיסטי. הרב נורדמן הקים יוזמה ייחודית בה תלמידי התיכון של "מדעים ויהדות" מאמצים את ילדי "פאר צור" במסגרת חניכה אישית קבועה.

הרב בן ציון ממייסדי וממקימי יחידת כוננות מד"א והצלה אזור השרון, כיום מונה היחידה למעלה מ-100 מתנדבים.

פעילויות נוספת: מרצה ליהדות (לא מן המניין) לסטודנטים ברחבי הארץ (המכללה האקדמית נתניה, הפקולטה לחקלאות-רחובות ועוד), מבצעי חסד וסיוע למשפחות נזקקות, מסירת שיעורים והרצאות למבוגרים ונוער במגוון נושאים : אקטואליה ויהדות, תורה ומדע, תלמוד, פרה"ש, חינוך, זוגיות וכו', שליחויות חינוכיות בתפוצות, עריכת חופות תוך התמקדות בקהל חילוני צעיר הנוטה להתרחק בד"כ מהמסורת. יוזמות חינוכיות ברחבי הארץ – בשיתוף פעולה כלל ארצי. 

בימים אלו יוצאת עמותת "מדעים ויהדות" בראשותו של הרב בקמפיין גיוס המונים. הצורך מרובה ונדרשים תקציבים רבים להמשך פעילות העמותה. זו ההזדמנות שלכם להיות חלק מהמפעל האדיר, לקרב רחוקים, ולהמשיך את אור התורה והחסד גם לדור הבא. הצטרפו עכשיו.

המשך פעילות הקירוב מצריכה את העזרה שלך. להשתתפות בפעילות החשובה הכנסו>>>

 

הרב נורדמן חדרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד