ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא מה שאלוקים רוצה"

אסתי אקרמן תיאלץ לוותר על החלום הגדול

אסתר אקרמן, כוכבת טניס שולחן בת ה-18 מארה"ב, תאלץ לוותר על האפשרות להתחרות באולימפיאדה היוקרתית אליה היא התכוננה במשך זמן רב, בגלל שתאלץ להתמודד בשבת • "זה לא מה שאלוקים ירצה שאעשה"

אסתי אקרמן תיאלץ לוותר על החלום הגדול
טניס שולחן צילום: David Vaaknin/ Flash 90

כוכבת פינג פונג בת 18 תאלץ ככל הנראה לוותר על תחרות האולימפיאדה לשנה זו, כיוון שהמשחקים בארה"ב, שיסדרו לה את הקריטריון האולימפי הנדרש שיביא אותה אל האולימפיאדה היוקרתית מתוכננים להתרחש בשבת  והיא יהודייה אורתודוכסית.

אסתי אקרמן, שזכתה בתחרות הנשים בטניס שולחן השנתי של ארה"ב ב-2018, תכננה להשתתף בחודש הבא בתחרות טניס השולחן בארה"ב, אך ביקשה לשנות את תאריך המשחקים ליום אחר, מאחר והם נקבעו לשבת.

אולם, לפי הדיווח ב"ניו יורק פוסט", הבקשה לא אושרה. "אני ממש מאוכזבת", אמרה אקרמן, שמגיעה מלונג איילנד הפרברי של ניו יורק, ל"פוסט". "הייתי רוצה שהם יתנו לי את ההזדמנות להגשים את החלום שלי. אני מתאמנת יום ולילה".

הליגה נגד השמצה ביקשה ביום שישי האחרון מארגון טניס שולחן של ארה"ב "להכיל את קיום הדת היהודית של הנערה האורתודוקסית".

אקרמן משחקת פינג פונג מאז שהייתה ילדה קטנה, זו לא הפעם הראשונה שהיא נאלצת לוותר על תחרות בגלל שהיא דתיה. בשנת 2012, אקרמן ויתרה על מקומה בטורניר לאחר שהגיעה ל-16 האחרונים בתחרות. מכיוון שהמשחק שלה נפל בשבת.

"אמרתי לעצמי, המצב הזה יקרה לי יום אחד," אמרה אקרמן לאתר JTA ב- 2016. "הייתי צריכה לבחור את הדת שלי או את אהבת הספורט. בשבת, להיות במדים שלי ולהתמודד בטורניר לאומי זה לא ברוח השבת. זה לא מה שאלוקים רוצה שאעשה."

בינואר, אביה של אקרמן, גלן, יצר קשר עם ארגון טניס השולחן בנוגע לטורניר ארבעת הימים בסנטה מוניקה, קליפורניה, בהמשך החודש, וביקש לתאם משחקים ביום חמישי, שישי לפני השקיעה וביום ראשון. אבל מנהל הטורניר דחה אותו ואמר כי קשה מדי לתאם את זה עם שאר השחקנים.

אקרמן - שזכתה במספר מדליות זהב באליפויות טניס שולחן בארה"ב, ומדורגת 33 במדינה, מאוכזבת שהיא לא יכולה להתחרות. אך לא מתכוונת לוותר על השבת.

היא אמרה. "הייתי שמחה לנסוע לטוקיו [לאולימפיאדה] בקיץ. אני חושבת שעלי לקבל את ההזדמנות לנסות".

אביה גלן אקרמן אמר: "אנחנו רוצים שהיא תהיה בקבוצה [האולימפית] ותמשיך לזכות במדליה עבור ארה"ב שמעולם לא זכתה במדליה בטניס שולחן. "היא משחקת קשה - ואנחנו חושבים שמגיע לה סיכוי."

שמירת שבת טניס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד