ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"אנחנו מודאגים"

הישראלים מספינת הקורונה יחזרו בטיסה מיוחדת; החולים יקבלו טיפול ביפן

משרד החוץ הישראלי גיבש יוזמה לסיים את בידוד הישראלים על הספינה בין יום רביעי לחמישי • הבריאים יחזרו לארץ בטיסה מיוחדת והחולים יישארו לקבל טיפול רפואי ביפן

הישראלים מספינת הקורונה יחזרו בטיסה מיוחדת; החולים יקבלו טיפול ביפן
ליצמן בתרגיל למניעת הקורונה צילום: פלאש 90

הרשויות ביפן דיווחו הבוקר (ראשון) כי שני ישראלים בספינה "פרינס דיימונד" שעוגנת ביפן נמצאו חיוביים בבדיקה לנגיף הקורונה ועל פי הדיווח שקיבלנו, מצבם קל. מספר נוסעים עדיין בתהליך בדיקה.

על פי ההודעה ששיגר משרד הבריאות, המשרד נמצא בקשר ישיר עם הרשויות ביפן, ארגון הבריאות העולמי ושאר הגורמים הרלוונטיים.

לגבי הישראלים שנמצאו חיוביים – הם הועברו לבית חולים ביפן, וישראל תשלח רופא מומחה שיעמוד בקשר ישיר עם הגורמים הרלוונטיים ביפן וילווה אותם בהליך הרפואי.

כעת דווח, כי משרד החוץ הישראלי גיבש יוזמה לסיים את בידוד הישראלים על הספינה בין יום רביעי לחמישי. על פי הדיווח, מחר יעברו הנוסעים הישראלים בדיקה על מנת לוודא כי לא חלו בנגיף הקטלני, כשתשובות אמורות להגיע תוך 24 שעות. מי שימצא בריא, יקבל תעודה מיוחדת ממשלת יפן, ירד מהספינה ויעלה על טיסה מיוחדת חזרה לארץ, ואלו שנדבקו יישארו לקבל טיפול רפואי ביפן.

במשרד הבריאות מעדכנים כי פרופ׳ רן ניר-פז, רופא בכיר ומומחה במחלות זיהומיות מהדסה - יצא גם הוא ליפן ככל הנראה מחר.

עדנה בן שבת, הנמצאת על הספינה, אמרה לחדשות 13: "נודע לנו לפני קצת יותר מחצי שעה, אנחנו מאוד מודאגים ואנחנו מקווים שיורידו אותנו כמה שיותר מהר לפני שגם אנחנו נדבק. זאת התקווה שלי. אנחנו לא יודעים איזה ישראלים נדבקו מי הם ומה השמות שלהם".

קורונה יפן משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד