י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

למה כדאי לרכוש ג'לים וחטיפי אנרגיה בטבע קסטל

רכיבה על אופניים היא ספורט מתגמל אבל גם מאתגר מאוד. שרירים רבים נדרשים לבצע מאמץ משמעותי כדי לרכב במהירות ולאורך זמן, וחשוב כמובן לספק להם את כל מה שהם זקוקים לו. שני הדגשים העיקריים הם חידוש מאגרי הגליקוגן וצריכת מספיק חלבונים - ואלה גם שני השיקולים העיקריים כשבוחרים ג'לים וחטיפי אנרגיה

למה כדאי לרכוש ג'לים וחטיפי אנרגיה בטבע קסטל
החנות של טבע קסטל צילום: טבע קסטל

מה זה גליקוגן ומה קורה לו כשאנחנו רוכבים במשך זמן רב?

גליקוגן הוא הדרך שבה הגוף שלנו שומר אנרגיה לשעת הצורך. בתחילת המרוץ או האימון המאגרים שלו מן הסתם מלאים, אבל ככל שאנחנו רוכבים יותר זמן כך השרירים צורכים עוד ועוד אנרגיה, וחשוב למלא מחדש את המאגר עוד לפני שמגיעים לנקודת הסיום.

סיבה אחת לכך היא שכשהמאגר מתחיל להתרוקן הביצועים של השרירים הופכים לפחות טובים ואנחנו מרגישים עייפים ואפילו תשושים. סיבה שנייה היא שהמצב הזה עלול לגרום להתכווצויות שרירים ולסחרחורות.

כדי למלא את מאגרי הגליקוגן אנחנו צריכים לצרוך בזמן האימון פחמימות עם אינדקס גליקמי גבוה, כלומר כאלה שמספקות את האנרגיה הנחוצה במהירות ובאופן מידי - ולכן כדאי להעדיף ג'לים עם פחמימות מהסוג הזה. חשוב לשתות מים אחרי שתיית הג'ל, כדי לסייע לחומרים החשובים להיספג היטב בגוף.

דוגמה טובה היא ג'ל אנרגיה HIGH 5, שמכיל 23 גרם פחמימות. עוד אופציה מוצלחת היא GU שכולל גם חומצות אמינו חיוניות כמו לאוצין, ולין ואיזולאוצין וגם היסטידין (שהתרומה שלה היא מניעת היווצרות חומצת חלב בשריר ועייפות רבה כתוצאה מכך).

גם חטיפי אנרגיה לספורטאים ובפרט רוכבי אופניים מכילים פחמימות עם אינדקס גליקמי גבוה ובנוסף הם מקור מעולה לחומצות האמינו.

חומצות אמינו חיוניות

רוכבי אופניים שמחפשים חטיף אנרגיה מומלץ למרוצים ולאימונים צריכים לקחת בחשבון גם את הצורך של הגוף בחומצות אמינו חיוניות.

חומצות האמינו משמשות גם לבניית השרירים וגם להתאוששות אופטימלית אחרי כל מאמץ גופני אינטנסיבי. בפרט הן מונעות מצב שבו רקמות שריר מפורקות לטובת אנרגיה זמינה. דוגמה של חטיף מתאים לרוכבי האופניים היא Ride של חברת Power Bar. לחטיף זה 19.5 גרם חלבון ל-100 גרם (ו-10.7 גרם ליחידה אחת) כשהחלבונים כוללים את חומצות האמינו החשובות. בנוסף הוא מכיל 45.4 גרם פחמימות בעלות אינדקס גליקמי גבוה, 8 גרם סיבים תזונתיים ו-170 מ"ג מגנזיום (מינרל חשוב מאוד לספורטאים בזכות היכולת שלו למנוע דלקות בשרירים והתכווצויות שלהם, ההשפעה המרגיעה שלו כך שאנחנו מרוכזים יותר במרוץ, העלאת רמת הטסטוסטרון ולכן המחויבות למאמץ, ועוד).

למה חשוב לבחון גם את הטעם?

חטיפי אנרגיה וג'לים נועדו לספק לגוף אנרגיה, לאפשר מיצוי של מלוא היכולת, להגן על השרירים ולהבטיח התאוששות אופטימלית אחרי כל מרוץ או אימון. כדי להרוויח את כל התועלות האלה, כדאי כמובן שהחטיף או הג'ל יהיו גם טעימים ונצרוך אותם בקלות ובהנאה, ולא על תקן חובה - כך נוכל להקדיש את כל האנרגיה המנטלית שלנו לרכיבה עצמה.

המאמר באדיבות אתר טבע קסטל: https://www.tevacastel.co.il

חטיף אנרגיה ספורט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד