י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נדל"ן, מטילי זהב ומטבעות זהב

המהנדס הוריש מיליוני דולרים למפלגה הנאצית

מהנדס גרמני שנפטר בשנת 2018, תרם את כל עזבונו הכולל זהב, רכוש ופטנטים למפלגת Alternative for Germany AfD הנאצית • ההקצאה היא מהגדולות שניתנו אי פעם למפלגה פוליטית גרמנית

המהנדס הוריש מיליוני דולרים למפלגה הנאצית
דולרים מתעופפים. אילוסטרציה צילום: pixabay

גרמני שמת לפני שנתיים הוריש את כל הונו - 7 מיליון יורו (7.5 מיליון דולר) למפלגת אלטרנטיבה של הימין הקיצוני לגרמניה (AfD), כך אישרה המפלגה.

על פי הדיווח ביומון הגרמני Süddeutsche Zeitung, הונו של האיש כלל נדל"ן, מטילי זהב ומטבעות זהב. בנוסף גם מספר פטנטים הרשומים על שמו נכללו בצוואה.

בהמשך אישרה המפלגה כי היא קיבלה את המתנה מהמהנדס לשעבר, וכבר רמזה בכינוס המפלגה בדצמבר האחרון על פריט "מאוד מעניין" שהגיע לקופת המפלגה.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי התורם התגורר בדירה צנועה בבוקבורג, שנמצאת בסקסוניה בין הנובר לאזור רוהר.

משרד התובע הציבורי בבוקבורג אמר לסוכנות הידיעות DPA הגרמנית ביום שישי, כי נמצאה צוואה בביתו של האיש לאחר מותו ביולי 2018. משרד התובע מסר, כי המסמך הועבר לבית המשפט לצורך טיפולו.

עוד דווח ב-Süddeutsche Zeitung, כי סכום הירושה הוא ללא ספק הסכום הגדול ביותר שניתן אי פעם למפלגה. שווי הירושה בפועל צבר ערך מאז 2018, שכן ערך הזהב עלה ב 20%.

עבור המפלגה הנאצית שנמצאת לאחרונה במצוקה כלכלית קשה בעקבות שערוריית מימון קמפיין מתמשכת. כמה מחבריו הבכירים מואשמים בהפרה של החוק למימון קמפיין בחירות, בכך שלא חשפו את מקור התרומות.

בסוף 2019 המפלגה פרסמה קריאה לתרומות מחברי המפלגה, לצורך תשלום של הקנסות הכבדים שהוטלו עליהם.

נאצים גרמניה ירושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד