י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יש אמון הדדי"

נשיא אפגניסטן: "עסקת ארה"ב וטאליבן תגיע תוך ימים"

עסקת ארה"ב-טליבאן נראית קרובה מתמיד לאחר שהקבוצה האיסלאמיסטית הסכימה לרגיעה של שבעה ימים באלימות באפגניסטן • נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר ביום חמישי האחרון כי הסכם שלום "קרוב מאוד"

נשיא אפגניסטן: "עסקת ארה"ב וטאליבן תגיע תוך ימים"
צבא ארה"ב באפגניסטן צילום: pixabay

בוועידת הביטחון במינכן סירב מנהיג האפגני לאשר את עסקת ארה"ב-טליבאן, אך אמר כי הודעה בנושא תפורסם בעוד שבוע עד עשרה ימים. הוא אמר גם כי ארה"ב ואפגניסטן נמצאות כעת באותה הדרך.

נשיא אפגניסטן אשרף גאני אמר בפאנל בכנס הביטחון במינכן כי ממשלתו נוקטת באופן מעשי לפיתרון הסכסוך האפגני בן ה -18 שנה. המנהיג האפגני הוסיף "אנחנו לא מתכוונים לפתור את הסכסוך הזה על בסיס דיונים בעיתון".

גאני הביע כמה ספקות בכוונתו של הטליבאן, ורמז על "אסטרטגיית הסוס הטרויאני", אך אמר כי בכל זאת היה צריך לבחון את מחויבות הקבוצה. "אנו הולכים לעשות צעד משמעותי קדימה ולבחון. הבדיקה עומדת לגלות אם השלום עם הטליבאן עובד".

עסקת ארה"ב-טליבאן נראית קרובה מתמיד לאחר שהקבוצה האיסלאמיסטית הסכימה לרגיעה של שבעה ימים באלימות באפגניסטן.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר ביום חמישי האחרון כי הסכם שלום "קרוב מאוד".

ביום שישי האחרון שר החוץ האמריקני מייק פומפאו, שנאם גם הוא בכנס, דיבר על פרטי עסקת השלום, עם הודעה רשמית שצפויה להגיע מתישהו בשבוע הבא.

עד כה דרשה ממשלת אפגניסטן להיות מעורבת יותר במשא ומתן לשלום בין ארה"ב וטאליבן בקטאר. אך לאחר פגישותיו של הנשיא גאני עם מייק פומפאו שר החוץ, ושר ההגנה האמריקני מארק אספר בשולי ועידת הביטחון במינכן, נראה כי שני הצדדים הגיעו להבנה בנושא. "אנחנו באותו עמוד. יש סיכונים, אבל אנו רואים הזדמנות", אמר גאני.

"יש אמון הדדי בין ארה"ב לאפגניסטן שנוכל לעשות זאת יחד. ובגלל זה, הסכמנו לא להודיע ​​[כאן] אתמול או היום. אנו הולכים להודיע ​​תוך שבוע עד 10 ימים באופן מתואם". הוסיף.

אספר גם אמר בשבת כי ההסכם בין ארה"ב לטליבאן "נראה מבטיח מאוד."

טאליבן אפגניסטן הסכם שלום ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד