כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ייקח שנים להתאושש

מלבד חולים והרוגים: הנזקים העצומים של הקורונה

סטודנטים סינים מבזבזים מיליארדים מעבר לים, אך איסורי נסיעות בגלל וירוס הקורונה ישאירו כמה מדינות עם הפסדים עצומים • ארה"ב, אוסטרליה, קנדה ומדינות נוספות יפסידו מליארדים

מלבד חולים והרוגים: הנזקים העצומים של הקורונה
רחובות סין ריקים מאדם בעקבות הקורונה צילום: צילום מסך

סטודנטים סינים מבזבזים מיליארדים מעבר לים, אך איסורי נסיעות בגלל וירוס הקורונה ישאירו כמה מדינות עם הפסדים עצומים.

אלמלא התפרצות הנגיף, שו מינגקסי היה בכיתה באוניברסיטה יוקרתית בניו יורק השבוע. במקום זאת, בן ה -22 העביר את שלושת השבועות האחרונים במתחם הדירה של משפחתו בווהאן, העיר הסינית שם החלה התפרצות הנגיף. העיר נמצאת בימים אלה בהסגר כדי למנוע את התפשטות הנגיף. כך מדווח ה-CNN.

אבל גם אם הסטודנט יוכל לעזוב את הבית לארצות הברית - שם הוא למד בארבע וחצי השנים האחרונות. האמריקאים לא יתנו לו להיכנס.

מרחק יותר מאלף קילומטרים (620 מיילים) בבייג'ינג, אלכס נמצאת במצב דומה. את השבועיים האחרונים היא בילתה בבית עם אמה וסביה, והיא חוששת שהיא לא תוכל לטוס לסידני אוסטרליה ללמוד בהמשך החודש, והתואר שלה במשפטים עלול להיפגע.

עם התפשטות הנגיף החדש, יותר מ -60 מדינות הטילו מגבלות נסיעות על אזרחי סין, בתקווה להגביל את חשיפתן לנגיף. אוסטרליה וגם ארה"ב הטילו איסורי כניסה זמניים על אזרחים זרים שביקרו בסין במהלך 14 הימים שקדמו לבואם.

שני הסטודנטים הללו לא לבד. בשנת 2017 למדו בחו"ל כ 900,000 סטודנטים. כמחצית מהם נסעו לארצות הברית או לאוסטרליה, וביזבזו מיליארדי דולרים - כסף שמדינות אלה עומדות להפסיד כעת.

לא ברור כמה מבין 360,000 הסטודנטים הסיניים שלמדו בארה"ב היו מחוץ למדינה כאשר איסור הכניסה של ארה"ב החל ב -31 בינואר, זמן קצר לפני שאוניברסיטאות רבות היו אמורות לחזור ללימודים. אולם כאשר אוסטרליה הטילה את מגבלותיה בתחילת פברואר, העריכו הרשויות כי 56% מהסטודנטים הסינים. עדיין היו בחו"ל.

קורונה ארה"ב קנדה אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד