ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"כמו שאומרים - ברוך השם"

נתניהו בעדכון ראשון על הקורונה; שיבח את ליצמן

בישיבת הממשלה שנערכה הבוקר (ראשון) דיווח ראש הממשלה בנימין נתניהו על היערכותה של הממשלה להתמודדות עם נגיף הקורונה • "אנחנו נמשיך לעשות מה שצריך ברמה המדינתית כדי לעכב כמיטב יכולתנו, ולמנוע התפשטות של המחלה בישראל"

נתניהו בעדכון ראשון על הקורונה; שיבח את ליצמן

בישיבת הממשלה שנערכה הבוקר (ראשון) דיווח ראש הממשלה בנימין נתניהו על היערכותה של הממשלה להתמודדות עם נגיף הקורונה. לדבריו,  בניגוד לציפיות, עד לרגע זה לא ידוע על הידבקות בארץ, אך כמובן יש להיערך לאפשרות שזה יקרה, עקב הדיווחים על גילוי הנגיף במצרים הקרובה לישראל. 

בנוסף, הוא התייחס לישראלים שנדבקו בנגיף בספינת התענוגות ביפן ואמר כי "אלו שלא נדבקו - יבואו לארץ ויכנסו לבידוד. אלו שנדבקו, נשארים לפי החלטת ממשלת יפן שם, ואנחנו שלחנו להם רופא כדי שיעזור להם. אנחנו כולנו כמובן מתפללים לשלומם. אנחנו נמשיך לעשות מה שצריך ברמה המדינתית כדי לעכב כמיטב יכולתנו, ולמנוע התפשטות של המחלה בישראל. עד עכשיו כמו שאומרים – ברוך ה'."

כזכור, הרשויות ביפן דיווחו הבוקר (ראשון) כי שני ישראלים בספינה "פרינס דיימונד" שעוגנת ביפן נמצאו חיוביים בבדיקה לנגיף הקורונה ועל פי הדיווח שקיבלנו, מצבם קל. מספר נוסעים עדיין בתהליך בדיקה.

על פי ההודעה ששיגר משרד הבריאות, המשרד נמצא בקשר ישיר עם הרשויות ביפן, ארגון הבריאות העולמי ושאר הגורמים הרלוונטיים.

משרד החוץ הישראלי גיבש יוזמה לסיים את בידוד הישראלים על הספינה בין יום רביעי לחמישי. על פי הדיווח, מחר יעברו הנוסעים הישראלים בדיקה על מנת לוודא כי לא חלו בנגיף הקטלני, כשתשובות אמורות להגיע תוך 24 שעות. מי שימצא בריא, יקבל תעודה מיוחדת ממשלת יפן, ירד מהספינה ויעלה על טיסה מיוחדת חזרה לארץ, ואלו שנדבקו יישארו לקבל טיפול רפואי ביפן.

במשרד הבריאות מעדכנים כי פרופ׳ רן ניר-פז, רופא בכיר ומומחה במחלות זיהומיות מהדסה - יצא גם הוא ליפן ככל הנראה מחר.

עדנה בן שבת, הנמצאת על הספינה, אמרה לחדשות 13: "נודע לנו לפני קצת יותר מחצי שעה, אנחנו מאוד מודאגים ואנחנו מקווים שיורידו אותנו כמה שיותר מהר לפני שגם אנחנו נדבק. זאת התקווה שלי. אנחנו לא יודעים איזה ישראלים נדבקו מי הם ומה השמות שלהם".

 

בנימין נתניהו יעקב ליצמן קורונה יפן משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד