י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"לעולם לא ניכנע"

נשיא איראן: "איראן לעולם לא תנהל משא ומתן"

נשיא איראן חסן רוחאני ערך מסיבת עיתונאים ותקף בצורה קשה את הלחצים שמפעילה ארצות הברית על מדינתו • "לעולם לא ניכנע ללחץ של אמריקה"

נשיא איראן: "איראן לעולם לא תנהל משא ומתן"
נשיא איראן, חסן רוחאני צילום: צילום מסך

במסיבת עיתונאים שערך נשיא איראן חסן רוחאני ועברה בשידור חי בטלוויזיה הוא תקף את הלחצים שמפעילה ארצות הברית מול איראן והכריז כי מדינתו לעולם לא תיכנע ללחץ

"איראן לעולם לא תקיים שיחות עם אויביה הוותיקים. לא נקיים עם ארצות הברית שיחות תחת לחץ" אמר רוחאני במסיבת עיתונאים שעברה בשידור חי בטלוויזיה היום (ראשון), והוסיף כי עזרת טהראן חיונית לביסוס הביטחון במזרח התיכון.

"איראן לעולם לא תנהל משא ומתן תחת לחץ, לעולם לא ניכנע ללחץ של אמריקה ולא ננהל משא ומתן מעמדת חולשה. הלחץ המרבי של אמריקה כלפי איראן נידון לכישלון" אמר רוחאני.

המתיחות התגברה בין איראן לארצות הברית מאז 2018, אז הנשיא דונלד טראמפ יצא מעסקת גרעין שנחתם בשנת 2015 בין טהראן לשש מעצמות עולם, וושינגטון החזירה מחדש את הסנקציות על טהראן שגרם נזק עצום לכלכלת איראן.

ממשל טראמפ מעוניין בעסקה חדשה שתגביל את תוכנית הגרעין של איראן, תסיים את תוכנית הטילים הבליסטיים שלה ואת מעורבותה בעשורים האחרונים של מלחמות במזרח התיכון.

טהראן דחתה את קיום המשא ומתן על עסקה חדשה ואמרה כי שיחות אפשריות רק אם ארצות הברית תחזור להסכם הגרעין ותבטל את הסנקציות. איראן הייתה מעורבת בעשורים האחרונים עם מלחמות אזוריות. במיוחד עם יריבתה האזורית העיקרית. סעודיה.

"הבטחת שלום ויציבות באזור הרגיש במזרח התיכון ובמפרץ הפרסי היא בלתי אפשרית ללא עזרת איראן", אמר רוחאני הנשיא.

חסן רוחאני איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד