ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
צפו בתיעוד

צפו: מדוע היהודים באו מרחבי העולם למצרים?

שיבה הביתה: בית הכנסת ששופץ ונחנך מחדש באלכסנדריה שבמצרים, אירח את אחת התפילות היהודיות הגדולות במדינה מזה עשרות שנים • צפו

צפו: מדוע היהודים באו מרחבי העולם למצרים?
היהודים בבית הכנסת באלכסנדריה צילום: צילום מסך

180 חברי התפוצות היהודיות במצרים חזרו לבית הכנסת של אליהו הנביא, אף שהקהילה היהודית הזעירה במדינה ועומדת בפני הכחדה. במצרים נותרו מספר יהודים מבוגרים ספורים.

בסוף השבוע הזה מצוין כינוס התפילה היהודי הגדול ביותר במצרים מזה עשרות שנים. מרחבי התפוצות טסו כ -180 יהודים ממוצא מצרי לארץ אבותיהם לשבת המוקדשת לשיפוץ בית הכנסת 'אליהו הנביא' ששוחזר לאחרונה מהמאה ה- 14 באלכסנדריה.

סוף השבוע היה סגור לתקשורת ואורגן בחלקו על ידי עמותת נבי דניאל, ארגון הפועל לשימור אתרים יהודיים במצרים. רק ארבעה או חמישה יהודים מתגוררים כיום באלכסנדריה, כך אמר חבר הנהלת עמותת 'נבי דניאל', אלק נאקמולי, ל'טיימס אוף ישראל', "בעיר היו בעבר 12 בתי כנסת, אך רובם נמכרו במהלך השנים כדי לתמוך בקהילה היהודית בתשתיותיה ובמוסדותיה סיפר.

בית הכנסת אליהו הנביא, שהיה הגדול בעולם הערבי, נפתח לאחרונה במפגש חגיגי של פקידי ממשל ויהודים מצריים ב -10 בינואר האחרון. בשיתוף עם הצבא, משרד העתיקות במצרים, שנתן על השיפוץ 64 מיליון לירות מצריות (4 מיליון דולר), עבודות אשר נמשכו למעלה משלוש שנים לאחר שהתקרה והמדרגות קרסו בשנת 2016.

בינואר, יולנדי מזרחי, ילידת אלכסנדריה וכעת בשנות ה -80 לחייה. אמרה כי בזכות אדם אחד יש את השיפוץ. "אלמלא א-סיסי [נשיא מצרים] זה לא היה נעשה מעולם. הרבה דברים השתנו מאז שהוא נהיה נשיא" אמרה מזרחי ל- סוכנות הידיעות AFP.

מצרים אלכסנדריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד