י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הרי היא כבת 80 שנה"

מסעיר את הרשת: ילדה בת שמונה מתה כתוצאה מזיקנה

אנה סקידיון, ילדה אוקראינית בת 8, מתה מזיקנה בסוף השבוע שעבר • כלי התקשורת המקומיים דיווחו, כי אנה חלתה במחלת הפרוגריה ומתה בסוף השבוע שעבר אחרי שלקתה בכשל של איבריה הפנימיים

מסעיר את הרשת: ילדה בת שמונה מתה כתוצאה מזיקנה
אנה סקידיון צילום: צילום מסך

אנה סקידיון, ילדה אוקראינית בת 8, מתה מזיקנה בסוף השבוע שעבר. כלי התקשורת המקומיים דיווחו, כי אנה חלתה במחלת הפרוגריה ומתה בסוף השבוע שעבר אחרי שלקתה בכשל של איבריה הפנימיים.

פרוגריה (Progeria) המכונה גם תסמונת פרוגריה (הזדקנות מוקדמת ביוונית) על שם הטצ'ינסון-גילפורד (Hutchinson-Gilford Progeria syndrome) היא מחלה גנטית נדירה ביותר הגורמת להזדקנות מואצת ולמוות במצב קליני של זיקנה בגיל העשרה.

תוחלת החיים של החולים במחלה היא כ-13 שנים, והסיכויים לחלות בה הם בין 1 ל-8 מיליון ל-1 ל-4 מיליון.

תינוק שנולד עם התסמונת הזו נראה רגיל לחלוטין בחודשים הראשונים, אולם כאשר מגיע התינוק לגיל שנע בין 18 ל-24 חודשים מתגלים התסמינים הראשונים של המחלה: הגדילה היא איטית מהנדרש; סימני פרוגריה אופייניים - התקרחות, פנים קטנות, לסת קטנה, שיניים צפופות ועיניים בולטות. מאוחר יותר גם יהיה ניתן לראות עור מקומט וזקן, רזון הנובע ממיעוט שומן גוף, קומה נמוכה, מפרקים נוקשים, טרשת עורקים ומחלות לב. עם זאת, ההתפתחות השכלית לא מושפעת מהמחלה. נציין, כי לא ידועה תרופה למחלה זו.

אנה אובחנה עם המחלה זמן קצר אחרי שנולדה. קצה ההזדקנות של גופה היה מהיר מאוד, פי 10 מאדם בריא, כך שבגיל 8 היה לה גוף של אשה בת 80. למרות זאת, קצב הגדילה שלה היה איטי מאוד ומקורבים של בני המשפחה מספרים שהילדה שקלה במותה פחות מ-8 ק"ג.

ד"ר נדיזדה קטמן, רופאת ילדים מביה"ח וולין, אמרה בהודעה לתקשורת לאחר מותה, כי "חגגנו לאנה את יום הולדתה ה-8 בינואר האחרון". 

"היא אובחנה עם פרוגריה, משמע שאיבריה הפנימיים הזדקנו בקצב מהיר ביחס לגילה. לאורך השנים, היא לקתה בשבץ מספר פעמים ולפני מותה, הגפיים שלה היו משותקות", היא הוסיפה.

 

 

אוקראינה מחלה מחלה נדירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד