י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לא נחים לרגע

האקרים איראניים פרצו למחשבים סודיים בישראל וגנבו מידע מודיעיני

האקרים איראנים פרצו בחסות הממשל בטהרן למאות מערכות מחשב בישראל ובעולם וגנבו מידע מודיעיני רב • איראנים מחפשים מידע מודיעיני ממוקד, ובין השאר הצליחו לגנוב מידע על פרויקטים חשובים, בהם פרויקטים ביטחוניים ומידע אישי על אנשים מסויימים

האקרים איראניים פרצו למחשבים סודיים בישראל וגנבו מידע מודיעיני
אילוסטרציה צילום: unsplash

האקרים איראנים פרצו בחסות הממשל בטהרן למאות מערכות מחשב בישראל ובעולם וגנבו מידע מודיעיני רב. הדיווח על כך פורסם לראשונה ב-ynet. עוד דווח, כי בחברת הגנת הסייבר קלירסקיי (ClearSky) מצאו שבין הארגונים שהמחשבים שלהם נפרצו, ישנם ארגונים ביטחוניים וארגונים ממשלתיים וחברות שונות בתחומי המחשבים, התקשורת, האנרגיה והתעופה.

מנכ"ל קלירסקיי, בועז דולב, אמר ל-ynet כי "הסבירות גבוהה שבחלק מהארגונים יש נוכחות איראנית פעילה עד לרגע זה. לדבריו, האיראנים מחפשים מידע מודיעיני ממוקד, ובין השאר הצליחו לגנוב מידע על פרויקטים חשובים, בהם פרויקטים ביטחוניים ומידע אישי על אנשים מסויימים". דולב שלל את האפשרות שאיראן הצליחה לגנוב מידע בתחום הגרעין: "הם לא מצליחים אפילו להתקרב למידע כזה", אמר.

דיווחים על איראנים שפורצים כדי לגנוב מידע אישי הוא לא חדש. לפני שנה דיווח עמית סגל כי שני בכירים בשירות הביטחון הכללי, ראשי אגפים, הגיעו לפני לפגישה עם יו"ר מפלגת 'כחול לבן', הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ והודיעו לו כי טלפון סלולרי שהוא מחזיק ברשותו נפרץ על ידי שירותי המודיעין של איראן.

באתר the gateway דווח, כי המשטר האיראני הצליח לאסוף פרטים אישיים וכתובות מהטלפון הנייד של גנץ, לאחר שהאקרים מטעם המשטר פרצו לחשבון ה-gmail של יו"ר 'כחול לבן' בשנת 2014, אז רמטכ"ל במבצע 'צוק איתן', והוציאו ממנו דברים אישיים, אך לא דברים ביטחוניים.

איראן פריצה למחשב מתקפת האקרים בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד