ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לא יכולתי שלא לצחוק

ברוך מרזל נגד עמית סגל: "מקום ראשון בציניות"

משום מקום מגיע עמית סגל, ומצייץ שהסיבה שאנחנו רצים זה עבור כסף. הדבר מזכיר לי מקרה, בו רב מסוים פנה לרב ליאור שליט"א ודרש, שחברי ההנהגה של עוצמה יהודית יתחייבו לשלם לצדקה 10000 ש"ח במידה ולא נעבור את אחוז החסימה • ברוך מרזל משיב לעמית סגל

ברוך מרזל נגד עמית סגל: "מקום ראשון בציניות"
ברוך מרזל/עמית סגל צילום: יונתן זינדל/גילי יערי, פלאש 90

זר לא יבין את זאת: אינני מתיימר להיות יועץ השקעות, ומעולם לא למדתי את המקצוע. אבל משום 'אל תמנע טוב מבעליו' אני פשוט חייב לפתוח את דברי בקריאה לאחי היהודים, אשר נאנקים תחת העול הכלכלי וביכולתם כעת להרויח ממון רב אם רק ישמעו לעצתו הנפלאה של עמית סגל – תשכחו מכל הפרויקטים לנדל"ן, מהביטקוין, מאגרות חוב ומהרווחים הקורצים בבורסה! יש דרך שהיא טובה מכולן לעשות כסף, והיא להקים מפלגה שתקבל 1% מהקולות וכך תוציא כסף מהמדינה!

תשאלו את פייגלין ואת בנט, והם בוודאי יספרו לכם איך בהשקעה אפסית של כמה אלפי דולרים, הם גזרו קופון על חשבון המדינה וצחקו כל הדרך אל הבנק. ואנחנו – ב'עוצמה יהודית' – הפכנו את זה לאומנות ממש. בואו להצטרף להשקעה!

ועכשיו ברצינות - מכל ההשמצות שיצאו נגדנו מצד היריבים שלנו, והיו כידוע לא מעט, במקום הראשון בציניות זכה עמית סגל עם האשמתו המופרכת והמגוחכת. בדרך כלל, מאחר וקשה למצוא משהו בתחום האידאולוגי שאפשר לתקוף אותנו עליו, רוב הקמפיינים נגדנו סובבים סביב שאלת אחוז החסימה. ואכן, בעוד שאנחנו יכולים להוציא ספר עב-כרס על הזגזוגים האידאולוגיים והמוסריים של יריבינו, הרי זה נחשב לקומפלימנט גדול עבור 'עוצמה יהודית', שאין במה לתקוף אותה, מלבד שאלת אחוז החסימה. אך כנראה, שיש מי שמפריע לו שאנחנו נחשבים לאנשים ערכיים, שגם יריבינו הפוליטיים מוכרחים להודות ביושרה שלנו, ולנוכח מה שקורה בעיקר ב'ימינה' זה קצת מדגדג לאנשי הקמפיין שם.

הציוצים של עמית סגל בטוויטר

ואז משום מקום מגיע עמית סגל, ומצייץ שהסיבה שאנחנו רצים זה עבור כסף. הדבר מזכיר לי מקרה, בו רב מסוים פנה לרב ליאור שליט"א ודרש, שחברי ההנהגה של עוצמה יהודית יתחייבו לשלם לצדקה 10000 ש"ח במידה ולא נעבור את אחוז החסימה. לא יכולתי שלא לצחוק, הרי כל אחד מאתנו לקח הלוואות והתחייב באופן אישי ומכספו הפרטי לפי 20 או יותר למקרה בו ישארו חובות אחרי הבחירות.

ואם תשאלו כיצד אנחנו משיגים כספים למערכת הבחירות? התשובה היא שאמנם 'עוצמה יהודית' היא התנועה העניה ביותר, אך אפשר לבדוק ולהווכח, שאף פעם(!!!) לא נשארנו חייבים שקל לאיש, גם במחיר בו אני וחברי נאלתנו להיכנס לחובות אישיים.

מדוע? כי אנחנו תנועה אידאולוגית מוסרית, ואיננו יכולים להרשות לעצמנו להיות כמו כל המפלגות האחרות ולא לשלם מליונים לספקים ואנשים פרטיים. זה גזל, זה עושק, ואנחנו לא הליכוד, 'ימינה' או המפלגות האחרות.

אגב, גם את העיקרון הזה ירשנו מהרב כהנא זצוק"ל הי"ד. האדם הזה, שהקריב את חייו למען הרעיון, ועבור שום דבר לא היה מוכן לוותר ולסגור את התנועה שהקים, פעם אחת הודיע שהוא סוגר את התנועה! מתי? כשקרה מקרה אחד חריג, בו לא יכלו לשלם משכורות לעובדים בזמן. אם איננו יכולים להקפיד על 'ביומו תתן שכרו' ועל 'בל ילין', אנחנו לא ראויים להנהיג, כך אמר. היה זה לקח אדיר, ומאז לא קרה שלא שלמו שכר לעובדים בתחילת החודש.

אני מאחל לעמית סגל בריאות ואושר מהשכר שהוא מקבל, אבל הוא צריך לדעת שיש עדיין אנשים כמו מיכאל בן ארי ובנצי גופשטיין, שאת כל הפעילות הפוליטית עושים בהתנדבות, ואפילו אינם מבקשים החזרי דלק והוצאות. לי, אגב, אין הוצאות דלק, כי אני נוסע באוטובוסים ובטרמפים ונותן מאות הרצאות ושיעורים בשנה בהתנדבות. זה לא בגלל שאני בעל ממון, אלא זה בא מתוך מחויבות אידאולוגית שדוחפת אותי לפעילות קרוב ל-50 שנה בהתנדבות, כולל בשנים הראשונות של בניית עפרה, בה גדל עמית סגל. בעוצמה יהודית פשוט יש משהו אחר שקוראים לו מסירות נפש לאידאולוגיה, שעמית.

אנחנו רצים ונרוץ לא כי אנו מרוויחים משהו, אלא כי אין לנו למי להצביע. אנחנו רצים, כי אנחנו מייצגים דרך של שלמות הארץ, התורה והעם, ולא נצביע למי שמתפשר על הנ"ל. אנחנו רצים, כי אנחנו מאמינים שרק לנו ישנה הדרך שתוציא את ישראל מהסכנות העצומות שבה אנחנו נמצאים, הן בתחום הרוחני והן בתחום הפיזי.

(ברוך מרזל. עוצמה יהודית. ארמון תל-רומיידה בחברון).

ברוך מרזל עמית סגל עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד