י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משרד הבריאות מעדכן את היעדים

תמונת מצב: 3 חולים ישראלים בקורונה - השאר יוטסו ארצה

בהלת הקורונה שמדאיגה את העולם: היום התבשרנו על אודות שלושה ישראלים שאובחנו כחולים בנגיף הקטלני - אלה שוהים על ספינת תענוגות ביפן ושוחררו לאשפוז בבידוד בבית חולים מקומי | השאר יוטסו ארצה בצעד הומני

תמונת מצב: 3 חולים ישראלים בקורונה - השאר יוטסו ארצה
מטוס בנחיתה. אילוסטרציה צילום: pixabay

בשעות הבוקר (ראשון) דווח על כך ששני ישראלים מתוך החמשה עשר ששוהים על ספינת הקורונה "דיאמונד פרינסס", חלו בנגיף הקורונה.

הערב דיווח משרד החוץ כי ישראלית נוספת חלתה בנגיף, ובכך עלה מספר הישראלים החולים לשלושה.

בסך הכל ישנם 15 ישראלים על הספינה. 3 מהם אובחנו כחולים, 8 עברו את הבדיקה ונמצאו בריאים - ונכון לעכשיו ממתינים במשרד הבריאות לתוצאות הבדיקות של ארבעה ישראלים נוספים.  

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות שנמצא ביפן עקב הימצאות הישראלים שם, סיפר כי הם "מאושפזים בבידוד בבית החולים האמריקני. הם נמצאים בהשגחה, עברו בדיקות ראשוניות, בסך הכל מצבם טוב, הם מרגישים טוב. מחר הכוונה שלי היא לעמוד מקרוב על מצבם, על ידי שיחה עם הצוות המטפל".

הם יוכלו לחזור לארץ "כאשר הם יהיו נקיים מהנגיף ויעשו בדיקות עוקבות. לא יודע אם בודקים אותם כל יום או כל יומיים, וכשיראו שהם לא נשאים או לא מדביקים, הם ישוחררו ויוכלו לטייל באופן חופשי", דברי פרופסור גרוטו. 

בתוך כך, חברת הביטוח הראל החליטה לממן את הטסת שלושת הישראלים שאין להם כיסוי ביטוחי ונמצאים על האונייה ביפן וזאת כאקט הומני.

כזכור, משרד החוץ הישראלי גיבש יוזמה לסיים את בידוד הישראלים על הספינה בין יום רביעי לחמישי. על פי הדיווח, מחר יעברו הנוסעים הישראלים בדיקה על מנת לוודא כי לא חלו בנגיף הקטלני, כשתשובות אמורות להגיע תוך 24 שעות. מי שיימצא בריא, יקבל תעודה מיוחדת ממשלת יפן, ירד מהספינה ויעלה על טיסה מיוחדת חזרה לארץ, ואלו שנדבקו יישארו לקבל טיפול רפואי ביפן.

כמו"כ, לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה הוחלט כי מעתה בידוד הבית יחול גם על השבים מהיעדים הבאים: 1. תאילנד, 2. הונג קונג, 3. סינגפור, 4. מקאו.

מי ששב ממדינות אלה החל מהיום, יהיה בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות (תקופת הדגירה).

במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל. בכל מקרה לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל.

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד